PDA

View Full Version : Interference in m'n brugpickup



tidalwave_sideburns
19 juli 2008, 17:23
Beste lezers,



Ik heb al en tijdje geleden de stock brugpickup van m'n Gretsch G5125 laten vervangen, omdat ik ontzettend veel storing kreeg via die pickup. Die is vervangen door een Gretsch minibucker, en hoewel het iets minder is geworden, krijg ik nog steeds een enorme brom als ik versterkt speel.. Jammer, want ik vind deze pickup best mooi klinken. De nekpickup is trouwens nagenoeg stil.

Thuis in de buurt van een TV oid valt er al niet meer fatsoenlijk te spelen. In de studio is m'n brugpickup onbruikbaar, en in de oefenruimte krijg ik inmiddels ook een flinke dosis brom.
Bovendien wil ik de nekpickup laten vervangen voor een wat minder dof geluid. Ook zit er nogal een volumeverschil tussen brug en nek, irritant!

Andere pickups dus.
Op zoek naar mogelijke pick-ups kom ik bij TV Jones classics uit. Gretsch Filtertrons of een Duesenberg Domino P90 (http://www.musik-produktiv.com/shop2/shop04.asp/artnr/100035975/sid/!x07eniec/quelle/listen) lijken me ook wel wat. Het is alleen voor mij nogal een bak geld, en onzeker of die interference erdoor verminderd wordt. Helemaal verdwijnen zal wel niet, maar zo gaat het eigenlijk niet langer.

Is er wat aan die brom te doen, en heb je pickups die in m'n gitaar passen die al iets van shielding hebben? Ik ben benieuwd hoe jullie die bromproblemen hebben aangepakt.
Suggesties voor pickups zijn ook welkom. Ik zie door de bomen het bos niet meer.

hezz
19 juli 2008, 17:38
Het volumeverschil zou je wat aan kunnen passen door de pick-up hoger of lager te schroeven, wellicht zal dit ook wat helpen tegen het geruis. Shielding zou ideaal zijn, maar dat zal erg moeilijk gaan bij je Gretsch.