PDA

View Full Version : Toch Koch!!!



Ibanez44
25 februari 2003, 19:43
Ik heb jullie vorige keer gezegd dat ik een buizenbak ging kopen en dat dit waarschijnlijk wel de Rivera 55 zou worden in plaats van de Twintone. Vandaag heb ik ze allebei nog eens uitgeprobeerd en laat ik nou toch geiler op die Twintone zijn. Wat een bak tering herrie komt er uit dat ding (positief bedoeld). Maar blijft dat ding op 't podium ook overeind? Wat zijn jullie ervaringen? Ik heb in het verleden wel eens gelezen dat de Twintone met een Koch/Jensen speaker of met een Celestion Vintage uitgevoerd kan zijn. Wie kan mij vertellen welke speaker er standaard in zit of kan je hieruit kiezen? Welke klinkt beter?
Besides, 'k m'n rug ook nog ff verdraaid met het tillen van een Fender Hot Rod. Ik heb er niet op gespeeld heb me zakken vol van die pleuris bak.

BLOK182
25 februari 2003, 19:46
Ik heb een kleine 2 maanden een multitone gehad, met v30, en voor thuis wassie briljant, maar met optreden zonder PA moestie toch echt enorm opengedraait, viel me nogal tegen, mja, das omdat de overdrive een beetje fuzzy is denk ik.

Baker
25 februari 2003, 20:07
mmm.
Ik ben ook van plan om een multitone te kopen... Maar als ik dit zo hoor dan weet ik het nog niet. Ik hoor namelijk vaker op dit forum dat Koch niet bijster goed door demix heen komt bij optredens zonder PA. En net nou ik altijd optredens doe zonder de versterker via de PA te laten lopen. Zijn
Wacht hier plaats ik even een topic over.



Op 2003-02-25 19:46, schreef BLOK182:
Ik heb een kleine 2 maanden een multitone gehad, met v30, en voor thuis wassie briljant, maar met optreden zonder PA moestie toch echt enorm opengedraait, viel me nogal tegen, mja, das omdat de overdrive een beetje fuzzy is denk ik.

marc_o
25 februari 2003, 21:02
prima keus! Het ligt er gewoon aan wat voor stijl je speelt...ik vind ze best veelzijdig..

Ibanez44
25 februari 2003, 21:12
Ik speel covers. Veelzijdigheid is dus een must.
Maar voordat ik m'n goeie zuurverdiende eurotjes uitgeef vind ik toch wel belangrijk dat die ballen op het podium heeft.
Roep is wat!

dml
26 februari 2003, 12:35
Als je ballen op het podium wilt, zonder dat dit versterkt wordt door de P.A. moet je gewoon niet voor een combo kiezen. En al helemaal geen Rivera (piepding). Ik heb dus ook een Multitone (100 watt). In mijn soulband volsta ik met alleen het combo. Met mijn andere band (rock, metal) zet ik er een Koch 2x12 onder. Perfect, genoeg ballen. De Koch 2x12 (met Koch speakers) heeft zelfs nog meer laag dan een Marshall 1960 A (met Celestion G12T75's).