PDA

View Full Version : Hoeveel uren speel je per dag?



inteDes
19 juli 2008, 15:22
Ik probeer iedere dag minstens een uur te spelen maar eigenlijk vind ik dat veel te weinig. Maar mijn dag is al zo gevuld door mijn studie en karweitjes in het huishouden dat er soms zelfs minder dan een uurtje overschiet om gitaar te spelen.

Daarom dus mijn vraag hoeveel uren per dag spelen jullie gemiddeld en hoe regelen jullie dat allemaal? Plannen jullie dat bewust in of grijpen jullie er gewoon telkens impulsief naar? Geen klachten van medehuisgenoten over het feit dat je te weinig in het huishouden doet of heb je de luxe om je daar geen bal van aan te trekken?

grayfink
19 juli 2008, 15:25
10 minuten.

Mr.Fingers
19 juli 2008, 15:28
2 uurtjes per dag is het doel, praktisch ligt het tussen 45 minuten & 1.5h.

enneh, huishouden, die Wit-Russische huisslaafjes doen hun werk goed hoor :D

inteDes
19 juli 2008, 15:31
enneh, huishouden, die Wit-Russische huisslaafjes doen hun werk goed hoor :D

Stuur maar door dan! :satisfie:

Pais
19 juli 2008, 16:08
Geen klachten van medehuisgenoten over het feit dat je te weinig in het huishouden doet of heb je de luxe om je daar geen bal van aan te trekken?

Ben je daar serieus zoveel tijd aan kwijt dan?

inteDes
19 juli 2008, 16:15
Ben je daar serieus zoveel tijd aan kwijt dan?

Misschien heb ik het een beetje te sterk uitgedrukt. Het is gelukkig niet zo dat ik een heel huishouden moet draaiende houden. Maar ik moet natuurlijk ook de handen uit de mouwen steken en niet doen alsof ik hier op hotel ben. Ik denk dat er per dag toch zo'n 3 à 4 uur daar naar uitgaat eten inbegrepen uiteraard. Persoonlijk vind ik dat toch vrij veel tijd die je soms toch aangenamer kan besteden. Nadeel van samenwonen met anderen is dan ook dat je je vaak moet aanpassen aan hun planning.

bagheera
19 juli 2008, 16:45
ik probeer een uurtje per dag te spelen, ik werk in de horeca dus lange dagen maar het eerste wat ik doe als ik opsta is men gitaar pakken en het laatste als ik ga slapen is men gitaar pakken ( en erop spelen natuurlijk )

ik ga me zometteen even in de kelder verschansen en een beetje jammen
voor zover dat gaat alleen :chicken:

hezz
19 juli 2008, 17:41
Bij mij verschilt het enorm. Wanneer ik weinig speel, heb ik bij elkaar een uur over de hele dag gespeeld door af en toe wat op te pakken, tunes te oefenen of wat te jammen. Een lange speelsessie is voor mij al snel 3-4 uur.

Pais
19 juli 2008, 17:59
Misschien heb ik het een beetje te sterk uitgedrukt. Het is gelukkig niet zo dat ik een heel huishouden moet draaiende houden. Maar ik moet natuurlijk ook de handen uit de mouwen steken en niet doen alsof ik hier op hotel ben. Ik denk dat er per dag toch zo'n 3 à 4 uur daar naar uitgaat eten inbegrepen uiteraard. Persoonlijk vind ik dat toch vrij veel tijd die je soms toch aangenamer kan besteden. Nadeel van samenwonen met anderen is dan ook dat je je vaak moet aanpassen aan hun planning.

Aaaah kinderen? Maakt meer kapot dan je lief is :chicken:
Ik speelde voorheen een uur of twee per dag, maar dat wordt minder (maar wanneer ik speel, oefenen ik ook efficienter).
Ik heb ook een vrij druk leven, maar ik woon min of meer alleen, dus dat scheelt. En de uurtjes gitaarspelen heb ik ook echt nodig. Als ik mn dagen te druk plan en geen tijd heb om alleen te zijn en de dingen te doen die ik graag doe, flip ik nogal.

inteDes
19 juli 2008, 18:09
Als ik mn dagen te druk plan en geen tijd heb om alleen te zijn en de dingen te doen die ik graag doe, flip ik nogal.

Dat heb ik ook! Maar ik slaag er niet altijd in om alles netjes te plannen. Kindjes heb ik gelukkig niet hoor maar ik woon in bij mijn lief, schoonzus en schoonmama dus ergens is het stiekem wel een beetje 'hotel' maar ik probeer ook mijn steentje bij te dragen door af te wassen en dergelijke.

Momenteel slorpt mijn studie heel veel tijd op, ik studeer in september normaal gezien af, dus deze laatste maanden zijn nog heel belangrijk. Maar hoe meer ik mij probeer te focussen op die studie, hoe meer het kriebelt om gitaar te spelen. Dus probeer ik dat als een soort beloning in te bouwen voor mezelf maar dat lukt niet altijd (het feit dat ik ze eigenlijk absoluut niet graag doe speelt natuurlijk ook een rol). Na deze opleiding start ik waarschijnlijk met een nieuwe opleiding die zeer intensief is en ik heb nu eigenlijk al wel een beetje schrik waar ik de tijd ga halen om dan nog te kunnen spelen.

RobertoL
20 juli 2008, 08:12
Nou, ik speel meestal ongeveer een uurtje. Als ik niets beters te doen heb/een nieuwe gitaar heb/als het even lekker gaat kan het wel meer worden tot ongeveer 2 uur.

Kakihara
20 juli 2008, 09:23
Ik probeer zoveel mogelijk te spelen. Maar dat durft al wel eens te variëren tussen 10minuten wat getokkel en een halve dag studeren op een nummer (met wat geklooi ertussen). Tot dusver heb ik nog geen klachten gehoord over mijn inbreng in het huishouden, al zijn er wel een paar momenten op een dag dat ik zo stil mogelijk (lees : helemaal niet) mag spelen omdat mevrouw een programma op tv volgt :sssh:

Jason34
20 juli 2008, 09:39
Ik probeer minimaal een uur te oefenen. Ik zit nog in de beginnersfase en ik ben behoorlijk leergierig, er zitten avonden bij dat ik 4 uur achter elkaar pingel en heb zelfs al zondagen gehad waarbij ik van `s ochtends 12 uur tot 15:00 en `s avonds nog eens 4 uur pingelde. Ik heb wel een beetje last van rug en schouders, zou dat daar door komen??

Dekkz0r
20 juli 2008, 09:56
Sinds ik echt een and heb speel ik toch wel 30/60 minuten per dag, soms wat meer :noob:


Probeer het ook de laatste tijd wat rustiger aan te doen vanwege:


gvd ik heb weer van die pijnscheuten in m'n hand, maar dit keer niet in mn pols(rsi) maar in m'n vingers, vooral midden en ringvinger doen belachelijk veel pijn de hele tijd. Vreemde is dat het niet eens de verbindingen zijn maar gewoon de botjes (kootjes) waar ik die steken voel. bah


toelichting

http://www.overdieren.nl/gtr/mspac/hand.jpg

Laatste tijd geen last meer van gehad, maar heb niet zo veel zin om er weer tegenaan te lopen

Dekkz0r
20 juli 2008, 10:03
Ik probeer minimaal een uur te oefenen. Ik zit nog in de beginnersfase en ik ben behoorlijk leergierig, er zitten avonden bij dat ik 4 uur achter elkaar pingel en heb zelfs al zondagen gehad waarbij ik van `s ochtends 12 uur tot 15:00 en `s avonds nog eens 4 uur pingelde. Ik heb wel een beetje last van rug en schouders, zou dat daar door komen??


Jeps, vooral als je lekker op de bank zit te oefenen en geen "correcte" houding aan neemt, als je 4 uur gaat spelen zou ik toch na een uurtje of 2 even een half uurtje pauze inlassen...

FruscianteFan
20 juli 2008, 10:30
Ergens in november had ik een erg drukke periode met mijn studie, waardoor ik op sommige dagen minder dan 2 uur speelde. Op het moment heb ik echt teveel tijd - geen werk, geen studie, huishouden laat ik aan de ouders over - en dan speel ik ongeveer 5 uur per dag. Kan wat meer zijn, kan wat minder zijn. Ik probeer het niet bij te houden, maar gewoon relaxed te spelen.

Liquid_Metal
20 juli 2008, 12:31
Voor mij niet standaard een aantal uur per dag. Normaal plan ik mijn studie in als van 9 tot 5 en 's avonds ga ik altijd sporten. Door de weeks heb ik, als ik daadwerkelijk tot 5 op de universiteit bezig ben, geen tijd om gitaar te spelen. Wel geef ik 7 uur gitaarles per week, maar die wil ik eigenlijk niet tot mijn eigen uren rekenen.
Op zaterdag repeteer ik met mijn band en dan zijn we al gauw 4 tot 5 uur bezig. Op zondag werk ik overdag en meestal pak ik dan 's avonds de gitaar er nog bij.
Omdat ik in de praktijk meestal niet tot 5 uur op de uni bezig ben, denk ik dat ik toch wel ¾ tot 1 uur gitaar kan spelen per dag. Als ik vrij heb (zoals nu, zomervakantie) wordt dat uiteraard een stuk meer. :D

UIteraard speel ik meer als ik net nieuwe gear heb! ;)

Hardguitar
20 juli 2008, 12:56
Ik speel op het moment ongeveer 3 uur per dag, wanneer mijn gitaarlessen weer beginnen zal dat wel meer worden omdat ik kan dan ook weer nieuwe "opdrachten" heb.

Mijn droom is om na een Rockacademie/Conservatorium te kunnen alleen toen ik net was begonnen met gitaarspelen dacht ik hier te ligt over.
Afgelopen jaar werkte ik ook vaak na school nog in de horeca en maakte ik naast mijn school nog 30 uur in de week bij de friettent.

Ik ben van plan om me goed te gaan focussen(samen met mijn leraar) om me "klaar te kunnen stomen" voor zo`n opleiding.
En heb ook bij mijn baas aangegeven dat ik niet meer dan 2 keer in de week kom werken.

toon-
20 juli 2008, 17:30
Tijdens het schooljaar heb ik weinig tijd en dan speel ik maar ongeveer een half uurtje per dag.
Nu het vakantie is, speel ik een half uurtje, ga even iets anders doen, en pak ze een half uurtje later weer vast. Zo kom ik toch ook aan wel wat uren.

--=HANS=--
20 juli 2008, 18:35
Origineel gepost door Pais : Aaaah kinderen? Maakt meer kapot dan je lief is :chicken:

Tis maar net hoe je het bekijkt Pais.
Ik had nu waarschijnlijk geen gitaar gespeeld als we geen kinderen hadden gehad. Ik ben 6 jaar geleden weer begonnen met spelen na een pauze van een jaar of 12. We kregen ons eerste kindje en waren ineens erg veel thuis, in ieder geval veeeeeel meer dan we de 10 jaar daarvoor gewend waren. Zo ben ik weer aan het spelen geraakt en ben er nog iedere dag blij mee. En voor de rest heb je gelijk hoor, die twee knurften slopen alles :D
Speel overigens met vlagen veel, vooral in de winter. Kom nu denk ik gemiddeld niet eens aan een half uurtje per dag.

Jeroen76
20 juli 2008, 18:36
Och, ik heb twee kinderen en een vrouw die af en toe ook aandacht wil en krijgt dus veel tijd heb ik niet. Maar zo rond een uurtje of 5:45 ben ik meestal al wakker en dan is het zonde om niet te spelen. Maar dat ik dan m'n versterker lekker kan opendraaien? NOT !!

En vaak speel ik s' avonds nog een half uurtje.
Dus bij elkaar zo'n 1,5 uur.
Moet ook wel als je een beetje lekker wilt spelen?

Greetz,
Jeroen

Thundermane
20 juli 2008, 18:41
Sommige dagen speel ik niet, sommige dagen tot 15 uur :D
Ik ben niet bepaald gedisciplineerd wat betreft elke dag gitaarspelen, daarom doe ik aan overcompenseren :p

Somnium
21 juli 2008, 17:06
In de vakantie nu iedere dag ong. 2 uur, dit hoeft echter geen regel te zijn!

Grts.
Niels

Maurice_732
21 juli 2008, 18:05
Soms speel ik maar 1x per week een uurtje gitaar ofzo
En de andere week weer elke dag 2uur.
Verschilt heel veel, vooral in de winter speel ik meer.

joesman
21 juli 2008, 18:20
En als jullie dan spelen,is dat dan vooral gewoon liedjes spelen of zelf wat pielen of is dat toch meer echt gericht oefenen?
Ik merk zelf dat ik vaak gewwon een uur lig te pielen zonder echt iets 'gespeeld' te hebben.

Bolder
21 juli 2008, 19:16
Hmm.. Misschien kunnen jullie bij een schoonmaakforum vertellen dat jullie geen tijd meer voor schoonmaken hebben door het gitaarspelen...

--=HANS=--
21 juli 2008, 20:10
Origineel gepost door Bolder: Hmm.. Misschien kunnen jullie bij een schoonmaakforum vertellen dat jullie geen tijd meer voor schoonmaken hebben door het gitaarspelen...

:seriousf:

www.schoonmaakforum.nl (http://www.schoonmaakforum.nl)

Hypz
25 juli 2008, 11:20
Ik speel denk ik +/- een half uur tot 2,5 uur per dag, verschilt behoorlijk. Meestal pak ik smorgens voordat ik naar mijn werk ga de gitaar nog wel even een half uurtje wanneer ik op de bank zit wakker te worden met een kop koffie. (speel dan gewoon op mijn les paul, zonder versterking).

En s'avonds zit ik vaak te world of warcraften (undead warrior ftw), en dan zit ik een beetje afwisselend wow te spelen en pak dan regelmatig ff weer de gitaar erbij. Ik speel vaak gewoon dus een beetje wanneer ik zin heb, ik plan er in iedergeval niet speciaal tijd voor in ofzo, gewoon lekker wanneer ik zin heb die gitaar pakken.

Liquid_Metal
25 juli 2008, 12:21
En s'avonds zit ik vaak te world of warcraften (undead warrior ftw), en dan zit ik een beetje afwisselend wow te spelen en pak dan regelmatig ff weer de gitaar erbij. Ik speel vaak gewoon dus een beetje wanneer ik zin heb, ik plan er in iedergeval niet speciaal tijd voor in ofzo, gewoon lekker wanneer ik zin heb die gitaar pakken.

Haha dat heb ik ook een tijd gedaan. Ik heb niet heel erg intensief gespeeld, maar voor de niet-WoW'ers: in WoW zit je nogal es een tijd te wachten en dan is het best lekker om eventjes te pingelen.
Ik zit overigens meestal achter mijn computer (tabulatuur van internet, mp3's, zelf schrijven).

The Lo Lands
25 juli 2008, 12:28
Ik probeer iedere dag wel één uurtje fysiek te spelen en de rest van de dag speel ik in mijn hoofd :satisfie:

GibsUn
25 juli 2008, 12:31
1 à 2 uur ..

zo vaak ik kan,,

Mr Xen0
25 juli 2008, 14:47
Met een regelmaat van ongeveer 10-15 minuten, en dat zo'n 4-6x per dag. Dus 1 à 2 uur. Nog een beetje rustig aan want heb nog niet zo veel eelt op m'n vingers.

ieme
30 juli 2008, 15:20
ik speel zo veel mogelijk, laat ik t zo zeggen dat ik altijd een gitaar op schoot heb.. heb vaak een gitaar in mn auto liggen en als ik even pauze heb ofzo ga ik even lekker spelen.
Moet wel zeggen dat ik periodes heb waar ik veel meer en minder speel... In de aanloop naar optredens speel ik minder, doe eigenlijk ook geen warming up voordat we onstage gaan...

Harry
30 juli 2008, 15:22
buiten de bandreptitie om ongeveer een uurtje per week

GibsUn
30 juli 2008, 15:26
buiten de bandreptitie om ongeveer een uurtje per week

:satisfie: das wel ni veel é

((geen kritiek overigens))

*AcousticGuitarMan*
30 juli 2008, 16:18
De Hele Dag :)

Harry
30 juli 2008, 17:27
nee, het is te weinig, want het is wel mijn hobby. Maar blijkbaar ben ik druk met andere dingen.....


:satisfie: das wel ni veel é


((geen kritiek overigens))

Thom TK
30 juli 2008, 17:45
5 uur per dag gericht oefenen nu.

Michael AE
30 juli 2008, 17:59
Ik speel eigenlijk amper; zo'n 2 uur per week. Vroeger speelde ik wel veel. 6 a 8 uur per dag was doodnormaal toen. Het wordt nu wel eens tijd dat ik weer wat meer die gitaar ga oppikken.

Lexvandoef
30 juli 2008, 18:30
Ik speel eigenlijk amper; zo'n 2 uur per week. Vroeger speelde ik wel veel. 6 a 8 uur per dag was doodnormaal toen. Het wordt nu wel eens tijd dat ik weer wat meer die gitaar ga oppikken.

Haha, en dan nog zo spelen? Doe je goed man! :satisfie:

RammerStein
30 juli 2008, 18:45
3uur

maar m'n versterker is kadoek momenteel :(

niekrhcpniek
30 juli 2008, 19:38
3uur

maar m'n versterker is kadoek momenteel :(

Ohh dan zou ik dus echt niks te doen hebben de hele dag :O
Maar ik denk dat ik zo'n 1 á 2 uur per dag speel. Met school erbij 30 min tot een uurtje denk ik.

rjong999
30 juli 2008, 20:52
Dagelijks een uur, zaterdag en zondag een uur of 4. En dan twee keer in de week repeteren.

Heibel
31 juli 2008, 09:25
Vroeger echt vele uren per dag. Tijdens m'n studie werd het alweer wat minder, maar zeker dagelijks even 'n beetje pielen. Tegenwoordig (samenwonen, drukke baan) om de dag 1- 1,5 uur en in 't weekeinde wat langer..Wat ik erg mis, is dat toen ik nog alleen woonde ik lekker zat te zappen met m'n gitaar op schoot, of binnen handbereik en kon spelen wanneer ik wilde. Als je met iemand samen op de bank zit is dat toch anders...

Voor mijn vriendin staat een bandrepetitie trouwens gelijk aan voor mezelf spelen, terwijl dat voor mij fundamenteel verschillende zaken zijn. Hoe gaan jullie om met het commentaar van jullie vriendin/ vrouw/ man dat "Je nu wéér de hele avond boven zit, morgen heb je ook al weer repetitie"? Of ben ik de enige?

Harry
31 juli 2008, 09:31
had ik in mijn vorige relatie ook. Nu zat mijn vriendin gisteravond naast me op mn balkon met een basgitaar in haar handen te slappen....

Thom TK
31 juli 2008, 11:13
Nja mijn vriendin heeft er wel begrip voor, ik speel vaak ook iets minder lang als ik bij haar ben. Ze is zelf beroeps muzikante dus zo'n probleem is het niet :).

Kim Wilson
31 juli 2008, 11:28
Ohh dan zou ik dus echt niks te doen hebben de hele dag :O
Maar ik denk dat ik zo'n 1 á 2 uur per dag speel. Met school erbij 30 min tot een uurtje denk ik.
Wat een onzin. Je kunt toch ook onversterkt spelen? Ik oefen thuis 90% van de gevallen zonder dat er een versterker aanstaat.

Ik denk trouwens dat ik de 2 uur per week ook maar net aan haal.

marc_o
31 juli 2008, 11:51
Je moet het afstemmen met het thuisfront, je woont samen, of je woont het niet natuurlijk. vroeger deed ik 6 uur per dag, dat werd alsmaar minder en zeker na de geboorte van de kleine. nu speel ik weer wat meer, maar toch weer geen uren per dag hoor, heb daar ook gewoon geen zin meer in, geloof het wel allemaal. zolang ik mijn partijen er nog uit kan rammen, gaat het goed, en anders voeren we het gewoon weer een beetje op. Voor mij zou iedere avond 1 tot 1,5 uur ideaal zijn.

Rutger
31 juli 2008, 12:01
Ik speel op het moment misschien een half uurtje per week. k Heb geen band meer, ben door de weeks altijd laat thuis en meestal te moe om nog wat te doen. Bovendien valt er een hoop te klussen in het weekend en heb ik een zwangere vrouw die weinig kan hebben.

t Was wel even afkicken, aangezien ik normaal 2 repetitieavonden per week had en nog ns thuis regelmatig zat te oefenen/spelen. Ik mis het wel, maar verzoen me met de situatie en wacht op andere tijden :) (tot ik weer een bandje heb).

Michael AE
31 juli 2008, 16:20
Haha, en dan nog zo spelen? Doe je goed man! :satisfie:

Naja, ik heb vroeger zo veel gespeeld dat de basis altijd wel aardig blijft, maar ik merk dat een hoop dingen echt veel minder zijn dan vroeger. Voornamelijk mijn techniek laat me nog wel eens in de steek. Met wat adrenaline kom je een eind, maar als je thuis in je eentje achter je amp zit, dan is het een heel ander verhaal.

Vroeger kon ik echt belachelijke snelheden halen. 16den op 300 bpm en shit. Niet dat ik er iets aan heb gehad, maar ik kon het wel. Tegenwoordig mag ik blij zijn als het me op de 250 nog lukt en dat dan na een flinke tijd spelen.

Geloof me, ik geef geen fuck om snelheid, maar er zijn nu eenmaal bepaalde licks die ik wil kunnen spelen voor de gein en dat lukt me niet meer.

Het is wel zo, als je samenwoont speel je gewoon heel wat minder. Ik heb gewoon serieus een half jaar bijna geen gitaar meer aangeraakt. Nu begint het wel weer langzaam te komen en dan is het ook wel weer zo dat je na een aantal maanden wel weer op het oude nivo zit, maar dan moet je wel structureel elke dag oefeningen doen en daar heb ik geen kracht meer voor. Ik speel liever een mooie Landau partij dan een Yngwie lick, maar toch, als ik dan Guthrie Govan hoor, wil ik dat ook!

Naja, ik zot een beetje in een dipje de laatste tijd. Denk dat ik daarom ook wat minder speel. Ik wacht nu op inspiratie en doe zal wel weer komen over een tijdje.

Lexvandoef
31 juli 2008, 16:38
Mooi dat die basis in elk geval dan nog blijft :)

Dat zijn trouwens ook echt belachelijke snelheden hoor, knap dat je dat kon!
Ik vond trouwens die metallicks die je op de meeting speelde echt vet, weet je toevallig nog welke dat zijn en waar ze vandaan komen? :satisfie:

Maarre, je bent toch muzikant van beroep of niet? Ik neem aan dat je daarvoor ook weleens een gitaar aan moet raken?

peter_heijnen
31 juli 2008, 16:47
Maarre, je bent toch muzikant van beroep of niet? Ik neem aan dat je daarvoor ook weleens een gitaar aan moet raken?
Dat is bij mij juist een beetje het "probleem". Samen met goede muzikanten spelen is helemaal te gek en op een gegeven moment heb je het dan wel gehad met thuis alleen spelen, en speel je uiteindelijk voornamelijk enkel op de klus. Ik zet me er thuis tegenwoordig wel weer toe, maar vanzelf gaat dat helaas niet.

Michael AE
31 juli 2008, 17:13
Mooi dat die basis in elk geval dan nog blijft :)

Dat zijn trouwens ook echt belachelijke snelheden hoor, knap dat je dat kon!
Ik vond trouwens die metallicks die je op de meeting speelde echt vet, weet je toevallig nog welke dat zijn en waar ze vandaan komen? :satisfie:

Maarre, je bent toch muzikant van beroep of niet? Ik neem aan dat je daarvoor ook weleens een gitaar aan moet raken?

Ja, dat klopt, maar ik heb soms tijden dat er geen klussen zijn en dan komt het nog wel eens voor dat je in die rustpauzes er ook echt helemaal klaar mee bent. Geen enkele zin meer in spelen.

Ik doe ook veel naast het zelf spelen, trouwens. Voornamelijk geluidsklussen en roadiewerk enzo. Dat werkt soms best demotiverend, omdat je weet dat wat de artiest staat te doen, dat kan jij ook. Soms zelfs wel beter. :sssh:

Ja, die 300 BPM ging nergens over. Je hebt er ook echt helemaal niets aan. Het klinkt meteen sullig. Wat wel een voordeel is, is dat een stuk wat op 200 BPM gespeeld moet worden, gelijk kinderspel wordt. Dat is eigenlijk ook waarom ik altijd veel op techniek heb gestudeerd. Het kost gewoon minder moeite om dingen te spelen en dat is in de professionele wereld wel makkelijk. Ik ken bijvoorbeeld drummers die geen 5/8-7/8 kunnen spelen. Die worden gelijk terug naar huis gestuurd.

Laat je trouwens niet wijsmaken dat techniek oefenen slecht is voor je ziel. Vaak hoor ik dat mensen denken dat technische gitaristen niet meer met gevoel kunnen spelen. Enorme waanzin vind ik dat. Er zijn er zat te vinden die er een soort topsport van hebben gemaakt, maar d'r zijn er zat die echt heel mooi simpel kunnen spelen. Je beperking kan je kracht zijn, maar meestal is het je zwakte alleen hoor je dat zelf niet. Maar goed, ik lul weer in de ruimte.

P.S.: Die metal licks waren voornamelijk Lamb Of God. Het nummer 11th Hour als ik me niet vergis. Echt hele leuke riffs om te spelen!

bassej
31 juli 2008, 19:43
ik zou best 3 uur per dag kunnen spelen. maar na een half uur weet ik echt niet meer wat k zou moeten spelen /leren :chicken:

pavanie
31 juli 2008, 19:55
In de vakantie denk ik wel 2 uur per dag
En toen we trug kwamen van portugal (waar ik geen gitaar had) heb ik wel heel wat langer gespeeld enkele dagen..:)

FruscianteFan
31 juli 2008, 20:56
ik zou best 3 uur per dag kunnen spelen. maar na een half uur weet ik echt niet meer wat k zou moeten spelen /leren :chicken:Na een half uur al? Pak een album van je favoriete band, en ga hem helemaal leren.

RammerStein
31 juli 2008, 23:23
ik zou best 3 uur per dag kunnen spelen. maar na een half uur weet ik echt niet meer wat k zou moeten spelen /leren :chicken:

Dan moet je alle nummers helemaal mee spelen. Of je kent gewoon haast geen nummers :satisfie:

bassej
1 augustus 2008, 12:38
als jullie nummers leren spelen jullie dan met cd mee? of gewoon zonder begeleiding? dat laaste doe ik maar dan is er na een paar keer een liedje spelen nie zoveel meer aan:P

RammerStein
1 augustus 2008, 16:24
als jullie nummers leren spelen jullie dan met cd mee? of gewoon zonder begeleiding? dat laaste doe ik maar dan is er na een paar keer een liedje spelen nie zoveel meer aan:P

Meestal met begeleiding ja, in m'n oefenruimte staat een pc en daar heb ik een andere versterker op aangesloten (een of andere bassversterker waar je ook nog een microfoon en dat soort shit ofzo in kan doen) en zo kun je lekker mee blazen met je favoriete bands. :satisfie:

FruscianteFan
1 augustus 2008, 17:12
Precies, gewoon een CD opzetten en meespelen. Heb je tenminste een beetje het gevoel met de band mee te spelen. Als je een beetje kunt zingen is het ook erg leuk om jezelf te leren begeleiden.

Kris Haex
1 augustus 2008, 19:34
Als ik met de vroege post sta speel ik toch wel 2 a 3 uur per dag. Als ik met de late sta 1 uur. Dus de ene week 2 a 3 uur, de andere week 1 uur.

RammerStein
1 augustus 2008, 22:28
Precies, gewoon een CD opzetten en meespelen. Heb je tenminste een beetje het gevoel met de band mee te spelen. Als je een beetje kunt zingen is het ook erg leuk om jezelf te leren begeleiden.

Meezingen lukt me juist totaal niet :seriousf:
Alleen in m'n hoofd :satisfie:

FruscianteFan
1 augustus 2008, 23:18
Meezingen lukt me juist totaal niet :seriousf:
Alleen in m'n hoofd :satisfie:Och, een jaar terug kon ik ook totaal niet zingen. Het heel vaak en heel veel doen, regelmatig jezelf terughoren enzo doet wonderen, en dan heb ik nog niet eens zangles. Voor mij was het belangrijkste dat ik het gewoon moest durven.

RammerStein
2 augustus 2008, 13:21
Och, een jaar terug kon ik ook totaal niet zingen. Het heel vaak en heel veel doen, regelmatig jezelf terughoren enzo doet wonderen, en dan heb ik nog niet eens zangles. Voor mij was het belangrijkste dat ik het gewoon moest durven.

ik kan me niet concentreren op 2 dingen... als ik me concentreer op het zingen tijdens het gitaarspelen gaat het gitaarspel fout en als ik me concentreer op het gitaarspel gaat het zingen helemaal fout en dan gaat uiteindelijk het gitaarspel ook fout :P

3ss
6 augustus 2008, 16:26
ik kan me niet concentreren op 2 dingen... als ik me concentreer op het zingen tijdens het gitaarspelen gaat het gitaarspel fout en als ik me concentreer op het gitaarspel gaat het zingen helemaal fout en dan gaat uiteindelijk het gitaarspel ook fout :P

Dat is gewoon worden, ik kon dat ook niet maar na een tijdje lukt dat wel. Hoewel ik eigenlijk amper zing omdat het zo vals als een kat is. Maar in mijn kamer hoort niemand mij (hoop ik).
Ik speel zo'n 1-2 uur per dag. Is ook echt met periodes. En nu het gedaan is met mijn vriendin speel ik eigenlijk wel meer.. Meer tijd zeker :D

FruscianteFan
6 augustus 2008, 17:25
ik kan me niet concentreren op 2 dingen... als ik me concentreer op het zingen tijdens het gitaarspelen gaat het gitaarspel fout en als ik me concentreer op het gitaarspel gaat het zingen helemaal fout en dan gaat uiteindelijk het gitaarspel ook fout :PAls ik tegelijk speel en zing, concentreer ik me ook niet op twee dingen. Bij mij gaat het ook fout als ik me moet concentreren op beide, maar meestal speel ik gitaar op automatische piloot.

Nordaro
6 augustus 2008, 17:53
Persoonlijk speel ik gemiddeld 1 á 2 uur per dag maar dan wel in etappes :p
Op dit moment is het wat meer omdat ik wat nummers van mijn nieuwe band het instuderen ben.

Quicksilver
8 augustus 2008, 19:38
Um in de vakantie op het moment zo'n 5 uur... per dag... is m'n grootste hobbie :speed:

alexandra
16 oktober 2008, 20:54
maar weer lekker in een oud topic posten.
Ik speel minstens zo'n... 3 tot 6 uur per dag doordeweeks en in het weekend soms 8-11 uur.

rjong999
16 oktober 2008, 21:43
...nee...het gaat over gitaar spelen...

The-Knul
16 oktober 2008, 23:11
nou ik speelde afgelopen tijd wel 3 uur per dag. maar ja die playstation 3 weerhoud me een beetje. met metal gear solid 4 en call of duty 4. maar nu pak ik t wel weer op en speel ik nog wel een dik uur per dag. maar ja ik heb gemerkt dat gamen je we slecht maakt in gitaar spelen
dus ik moet weer ff goed op gang komen

The-Knul
16 oktober 2008, 23:13
Och, een jaar terug kon ik ook totaal niet zingen. Het heel vaak en heel veel doen, regelmatig jezelf terughoren enzo doet wonderen, en dan heb ik nog niet eens zangles. Voor mij was het belangrijkste dat ik het gewoon moest durven.

heb je gelijk in. oefening baart kunst. ik speelde eerst alleen gitaar maar vond zingen wel vet. dus heb ik heel veel gedaan. en al was ik kut en zeiden mensen dat ik moest stoppen, gewoon door gaan en uiteindelijk wordt je beter en beter. en nu kan ik t en dat vinden andere ook en dat dan ook zonder zang les. gewoon ballen hebben dat podium op gaan en bleren. :hippie:
das de trick

FruscianteFan
17 oktober 2008, 12:23
nou ik speelde afgelopen tijd wel 3 uur per dag. maar ja die playstation 3 weerhoud me een beetje. met metal gear solid 4 en call of duty 4. maar nu pak ik t wel weer op en speel ik nog wel een dik uur per dag. maar ja ik heb gemerkt dat gamen je we slecht maakt in gitaar spelen
dus ik moet weer ff goed op gang komenDat heb ik gemerkt toen ik ooit in de zomervakantie GTA San Andreas op m'n pc had. Mijn gitaarspel leed er niet echt onder, want ik speelde toen sowieso maar een uurtje per dag. Maar toen school weer begon (en ik in de 6e zat), heb ik GTA gewoon van de computer afgehaald. Vorige zomer op een feestje weer eens GTA gespeeld, veel te verslavend!

pol
17 oktober 2008, 16:00
enkel nog als ik repeteer of dingen opneem, of er een nummer ingestudeerd wordt.

daarbuiten nauwelijks nog tijd.

eldec
19 oktober 2008, 20:45
Te weinig :noob:

leif
19 oktober 2008, 21:41
2-3 uur (in het weekend al gauw 3-4 uur)

JP074
19 oktober 2008, 22:24
Varieert nogal,

min 1 uur, tot soms wel 7 uur.

Hardguitar
20 oktober 2008, 09:58
Tegenwoordig per dag ongeveer 4 uur, en in het weekend komt het vaak voor dat ik van 12 `s middags tot 5 niet van mijn kamer afkom.:satisfie:


Moet zeggen dat sinds ik in 2 bandjes speel ik ook weer extra gemotiveerd ben:hippie:

vincent136
20 oktober 2008, 10:06
hm, uurtje per dag? verschild. soms wat langer, soms helemaal niet. soms speel ik dagen alleen maar basgitaar, soms moet m'n strat het ontgelden en soms dan komt alleen de akoestische gitaar de hele dag van de muur.. geen peil op te trekken