PDA

View Full Version : hallo



stoppel
19 juli 2008, 15:12
na jaren van hard werken (eigen zaak) heb ik nu eindelijk (voor mijn doen) veel vrije tijd. Ik heb de zaak verkocht en ga andere leuke dingen doen.

vroeger heb ik gitaarles gehad als kleine jongen (+/- 20 jaar geleden). De laatste jaren begon het enorm bij mij te kriebelen, ik ben helemaal gek van muziek en baalde ervan dat ik geen tijd had om hier (naast luisteren) zelf wat mee te doen.

Nu ik weer tijd heb heb ik direct besloten om het gitaarspelen weer op te pakken.
Ik ben naar robberts in hilversum gegaan en heb een western epiphone dr-200s beginnersgitaartje gekocht. (door tip op dit forum ;) )

Ik kwam hier al een tijdje om te kijken wat het beste bij mij zou aansluiten (klassiek, western, electrisch), en hoe ik het beste kon beginnen (tweedehands gitaar, nieuw, prijsklasse).

Ik heb voor mezelf een week-tot-week training opgezet (nu een paar weken bezig) waarbij ik elke dag (diverse zaken) een uurtje oefen.

Gelukkig ontbeert het mij niet aan doorzettingsvermogen :) en het opzetten van een duidelijk structuur om te oefenen.

Begin nu (gelukkig) langzaam een beetje eelt te kweken op mijn linkerhand.

Ik zal dus vooral op het akoustisch forum en op de technieken forum te zien zijn, speurend naar tips of extreme noob vragen aan het stellen. Overigens kan ik al veel vinden op http://www.justinguitar.com dus wees gerust ;)

Tot sprekens en heb een beetje geduld met deze (nu nog) gitaarnoob.

edit: ik zie dat muzieksmaak ook een beetje de gewoonte is om te posten.
Er is echter zoveel muziek die ik kan waarderen en waarvan ik kan geniten dat deze lijst nooit compleet zal zijn, de bands die hieronder staan zijn waarschijnlijk ook householdnames hier.
- the doors
- dire straits
- hendrix
- cash
- frusciante
- kravitz
- grohl
- peppers
- stones
- muse ;)
pff kan blijven doorgaan, er zijn zoveel goede artiesten

Harry
21 juli 2008, 10:20
welkom! Wat goed dat je nu de vruchten kunt plukken van je harde werk. En dat je weer gitaar gaat spelen.
Je kunt trouwens bij Robberts ook prima les krijgen, misschien ook wel een idee...

stoppel
21 juli 2008, 12:57
welkom! Wat goed dat je nu de vruchten kunt plukken van je harde werk.


Ik moet nog wel gewoon werken hoor, maar iig niet meer 80 uur p/week.
Ik hou er wel een appeltje voor de dorst aan over maar daar kom ik voorlopig niet aan ;)



En dat je weer gitaar gaat spelen.
Je kunt trouwens bij Robberts ook prima les krijgen, misschien ook wel een idee...

Ga ik misschien ook wel doen, maar is die niet een beetje duur??

Tubescreamer
21 juli 2008, 13:25
Ik moet nog wel gewoon werken hoor, maar iig niet meer 80 uur p/week.
:nervous: 80 uur p/maand bedoel je hopelijk? Anders zie ik niet waar je je vrije tijd vandaan zou halen :D
Welkom, trouwens!!!

Harry
21 juli 2008, 13:39
ik zou even bellen met Robberts, mijn vriendin heeft daar basles (van haar idool Lydia Kaboesj) en die vindt de prijs wel meevallen.

stoppel
21 juli 2008, 17:33
:nervous: 80 uur p/maand bedoel je hopelijk? Anders zie ik niet waar je je vrije tijd vandaan zou halen :D
Welkom, trouwens!!!

de 80 uur p/week was toen ik nog eigen baas was.
Misschien een beetje overdreven maar zeker wel tussen de 60 en 70 uur/ per week, dat was ook de reden waarom ik bijvoorbeeld niet eerder ben begonnen met gitaarspelen. Als je elke week 5 dagen maakt van 14 uur dan blijft er weinig tijd, en puf, over voor hobbies.



ik zou even bellen met Robberts, mijn vriendin heeft daar basles (van haar idool Lydia Kaboesj) en die vindt de prijs wel meevallen.


OKe kan ik idd wel doen. ze zeggen ook wel eens dat goedkoop duurkoop is.... bedankt voor tip.

Dekkz0r
21 juli 2008, 18:12
edit: ik zie dat muzieksmaak ook een beetje de gewoonte is om te posten.
Er is echter zoveel muziek die ik kan waarderen en waarvan ik kan geniten dat deze lijst nooit compleet zal zijn, de bands die hieronder staan zijn waarschijnlijk ook householdnames hier.
- the doors
- dire straits
- hendrix
- cash
- frusciante
- kravitz
- grohl
- peppers
- stones
- muze
pff kan blijven doorgaan, er zijn zoveel goede artiesten

Wat is muze? mag hopen dat je niet Muse bedoelt :p (zo wel.., BARBAAR)


Anyway, welkom :cheerup:

stoppel
21 juli 2008, 18:42
Wat is muze? mag hopen dat je niet Muse bedoelt :p (zo wel.., BARBAAR)

Anyway, welkom :cheerup:

:nervous: damn..... ik schrijf het elke keer weer verkeerd.....
euhhh noem het zenuwen??? ;)

maaruh bedankt. Ik voel me ook welkom.

Tubescreamer
21 juli 2008, 23:27
de 80 uur p/week was toen ik nog eigen baas was.
Misschien een beetje overdreven maar zeker wel tussen de 60 en 70 uur/ per week, dat was ook de reden waarom ik bijvoorbeeld niet eerder ben begonnen met gitaarspelen. Als je elke week 5 dagen maakt van 14 uur dan blijft er weinig tijd, en puf, over voor hobbies.
.
Ach sorrie ik las 't ook verkeerd merk ik nu. Tja weet wel hoe het is ook die lange dagen, als het druk is....ben nu wat voorzichtiger met mezelf...en zoveel mogelijk proberen te spelen natuulijk... :p
Hee nogmaals welkom dus & veel forumplezier enzo! :noob:

JeroenSchaaf
23 juli 2008, 14:11
Welkom op het forum!!! habe fun hiero! :punk: