PDA

View Full Version : Van Damme Classic vs. Klotz La Grange kabels?



Speeddemon
19 juli 2008, 13:58
Heeft iemand deze kabels wel eens vergeleken?

Ben benieuwd naar de bevindingen. Ik heb zelf diverse kabels, en ook diverse getest, van slecht:
Boston & Fender

tot middelmatig en goed:
Cordial (middelmatig), Canare en Tasker (middelmatig/goed), Spectraflex en Monster Jazz (goed).

Maar ik wilde (ivm een nieuwe Flying V) een kabel met een haakse Neutrik-silent plug (of een Planet Waves kabel, met Circuit breaker in de haakse plug).
Nu zag ik diverse Engelse verkopers deze aanbieden, waarbij de Van Damme nog best een stukje goedkoper was dan de Klotz La Grange.

Roept u maar!

Speeddemon
19 juli 2008, 15:12
En mocht iemand de Klotz La Grange vergeleken hebben met Sommer Spirit (XXL), daar ben ik ook zeer benieuwd naar!

Heb vooralsnog (mede na het lezen en vergelijken op www.lavacable.com ) wel de voorkeur voor Klotz. Lage(re) capaciteit en hogere scores (al is ie daar wel aanzienlijk duurder dan in Duitsland of Engeland).

the sure thing
19 juli 2008, 15:15
Zit er een verschil tussen Klotz en Klotz La Grange? Over Klotz ben ik niet zo tevreden. Ik gebruik nu Monster kabels.

Speeddemon
20 juli 2008, 13:05
Zit er een verschil tussen Klotz en Klotz La Grange? Over Klotz ben ik niet zo tevreden. Ik gebruik nu Monster kabels.
Waarschijnlijk heb je de "Standard" line van Klotz dan. De "La Grange" kabels vallen onder de "Titanium" line.

Ik kon geen vergelijkende specs vinden op de Klotz-site, maar ik verwacht dat de La Grange een lagere capaciteit per meter heeft (dus minder hoog-verlies) en mogelijk een dikkere kern (0,5mm2 ipv 0,25mm2 ofzo) en evt. een betere afscherming.

Na wat vergelijk- en rekenwerk:
5m Van Damme Classic kabel met een haakse Neutrik Silent plug= +/- 22,50 EURO incl. verzenden vanuit de UK. (+/- 31,50 euro bij Lavacable, incl. verz.)

4,5m Klotz La Grange kabel met een haakse Neutrik Silent plug= +/- 31,00 EURO incl. verzenden vanuit de UK. (+/- 55 euro (!!!) bij Lavacable, incl. verz.)

5m Sommer Spirit kabel met een haakse Neutrik Silent plug= 31,80 EURO incl. verzenden vanuit Duitsland. (+/- 37 euro bij Lavacable, incl. verz.)

Het valt me op dat Planet Waves en Monster kabel niet eens genoemd worden op de Lava Cable site (of dat ligt puur aan 't feit dat M. Stoddard ze niet verkoopt...)

vinni
20 juli 2008, 13:07
Hey Speedy....

Welke site is dat in de UK?

Vinni

Speeddemon
20 juli 2008, 13:11
Hey Speedy....

Welke site is dat in de UK?

Vinni
2 Ebay verkopers: Audio_cables_express (voor de Klotz) en Robert*schofield voor de Van Damme.

Heb jij ervaring met 1 of meer van deze kabels?

vinni
20 juli 2008, 14:16
Nee, geen ervaring daarmee.

Maar ik moet binnenkort wel nieuwe kabels hebben, o.a. voor mn nieuwe pedalboard.

Ach....keuzes......zo'n mogami kabel moet ook erg goed zijn en zijn zeker niet duur....wat neutriks er aan en klaar......

Ik vind wel dat we de laatste jaren te mierenneukerig zijn geworden.
Horen we echt wel allemaal het verschil?

Hmm....steek ook de hand in eigen boezem......

Beetje relativeren allemaal.....

Vinni

Speeddemon
20 juli 2008, 14:41
Nee, geen ervaring daarmee.

Maar ik moet binnenkort wel nieuwe kabels hebben, o.a. voor mn nieuwe pedalboard.

Ach....keuzes......zo'n mogami kabel moet ook erg goed zijn en zijn zeker niet duur....wat neutriks er aan en klaar......

Ik vind wel dat we de laatste jaren te mierenneukerig zijn geworden.
Horen we echt wel allemaal het verschil?

Hmm....steek ook de hand in eigen boezem......

Beetje relativeren allemaal.....

Vinni
Oh absoluut, vandaar dat ik ook niet zo snel Zaolla, VDH, Vovox of Sommer Stratos koop. 100-120 euro voor 6m kabel gaat mij ook te ver.

Maar ga maar na; een standaard 6m Cordial of Tasker met Neutriks ben je al 17 tot 20 euro voor kwijt. En een losse Neutrik silent plug is iets van 6 euro. Dus als je dan een Klotz LaGrange thuis gestuurd hebt (weliswaar 4,5m, maar dat vind ik fijner) voor 31 euro -waar die Neutrik silent plug al aanzit-, dan lijkt me dat eerder prijs/kwaliteit-bewust dan kwakzalverige audiofilie...

Ik heb 1x 70 euro gedokt voor 6m Monster Rock; prima kabel daar niet van, maar waarschijnlijk zou ik nou voor hetzelfde geld Lavacable ELC kopen, of een EA Melody. Then again, ik ben eigenlijk niet meer snel van plan 70 euro aan een 6m kabel uit te geven. :sssh:

vidar
20 juli 2008, 16:26
Ik ken de van Damme niet maar ik gebruik zelf Klotz La Grange. Ik ben er erg tevreden over ze klinken uitstekend. Het is wel een heel dikke, stugge kabel en daar moet je van houden. Ik vind dat wel fijn, maar velen ook niet! Ik heb ze trouwens zelf gesoldeerd, scheelt aardig wat centen en je kunt de pluggen van jouw voorkeur gebruiken (in mijn geval switchcrafts).

future2future
20 juli 2008, 16:30
Oh absoluut, vandaar dat ik ook niet zo snel Zaolla, VDH, Vovox of Sommer Stratos koop. 100-120 euro voor 6m kabel gaat mij ook te ver.

Maar ga maar na; een standaard 6m Cordial of Tasker met Neutriks ben je al 17 tot 20 euro voor kwijt. En een losse Neutrik silent plug is iets van 6 euro. Dus als je dan een Klotz LaGrange thuis gestuurd hebt (weliswaar 4,5m, maar dat vind ik fijner) voor 31 euro -waar die Neutrik silent plug al aanzit-, dan lijkt me dat eerder prijs/kwaliteit-bewust dan kwakzalverige audiofilie...

Ik heb 1x 70 euro gedokt voor 6m Monster Rock; prima kabel daar niet van, maar waarschijnlijk zou ik nou voor hetzelfde geld Lavacable ELC kopen, of een EA Melody. Then again, ik ben eigenlijk niet meer snel van plan 70 euro aan een 6m kabel uit te geven. :sssh:

IOk gebruik voornamelijk Evidence en Vovox, ik hoor het verschil wel maar ze zijn wel debiel duur. Spectraflex ben ik niet enthouisiast over

the sure thing
20 juli 2008, 17:10
Vovox hoor ik hele goede verhalen over. Die hebben ze o.a. bij Jukebox in Boekel...

Kim Wilson
20 juli 2008, 21:24
Ik heb ook Klotz LaGrange met Neutrik pluggen, zelf gesoldeerd. Klinken perfect, maar man, wat zijn die kabels stug.

Ibanez666
21 juli 2008, 11:21
2 Ebay verkopers: Audio_cables_express (voor de Klotz) en Robert*schofield voor de Van Damme.

Heb jij ervaring met 1 of meer van deze kabels?


Ik heb ze net een paar dagen van Robert*Schofield en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden mee ben qua sound en noise. Die silent plug is echt ideaal. Als je die uit je gitaar trekt hoor je geen plop en gekraak (ook niet bij het inpluggen) en dat is zeer handig als je van gitaren wisselt.

en de kabels zijn soepel en dun, ook wel zo fijn

Kim Wilson
21 juli 2008, 11:25
Ploppen en kraken bij gitaarwissels hoort erbij. Althans, ik stoor me er niet aan. En als ik wel in alle stilte wil wisselen, trap ik mijn stemkastje wel in. :satisfie:

Ibanez666
21 juli 2008, 11:41
Hij maakt alle configuraties die je wilt. Ik had deze besteld:

1 x 4m "Silent" Guitar Lead, angled to straight jacks @ £12.99
1 x 4m Standard Guitar Lead, angled to straight jacks @ £9.99
Standard Air Mail = £3 (+/- 33 euro)

Neutrix jacks en van Damme kabels dus

Ibanez666
21 juli 2008, 11:41
Ploppen en kraken bij gitaarwissels hoort erbij. Althans, ik stoor me er niet aan. En als ik wel in alle stilte wil wisselen, trap ik mijn stemkastje wel in. :satisfie:


ach nu ik het heb is het eigenlijk wel handig

Negative K3 fan
21 juli 2008, 12:08
ik speel zelf volgens mij met zelfgesoldeerde tasker of cordial kabels, maar ik moet snel weer eens wat nieuws hebben. Waar kan ik die klotz la grange kopen (liefst nederland en liever geen ebay)?

Kim Wilson
21 juli 2008, 12:24
Dat van mij komt bij Big One in Zwolle vandaan. Dat is al wel een aantal jaren geleden, ik weet niet of ze het nog steeds hebben.

Speeddemon
21 juli 2008, 19:07
ik speel zelf volgens mij met zelfgesoldeerde tasker of cordial kabels, maar ik moet snel weer eens wat nieuws hebben. Waar kan ik die klotz la grange kopen (liefst nederland en liever geen ebay)?
Musicstore.de verkoopt ze ook. 37 euro voor 4,5m met een Silent Plug.


Ploppen en kraken bij gitaarwissels hoort erbij.
Misschien dat je bij een bepaalde 'in-crowd' stemmen wint met een dergelijke 'kijk mij eens authentiek lawaai maken' houding, maar menig profi P.A. boer kan je er om schieten!

Net zo amateuristisch als je gitaarkabel niet via je strap laten lopen en dan hem een keer per ongeluk uit je gitaar lopen/trekken/trappen/struikelen. :sssh:

Kim Wilson
21 juli 2008, 19:10
Musicstore.de verkoopt ze ook. 37 euro voor 4,5m met een Silent Plug.


Misschien dat je bij een bepaalde 'in-crowd' stemmen wint met een dergelijke 'kijk mij eens authentiek lawaai maken' houding, maar menig profi P.A. boer kan je er om schieten!


Ach welnee. Ik heb geen 100 watt fullstack die op 11 staat.

Speeddemon
21 juli 2008, 19:12
Ach welnee. Ik heb geen 100 watt fullstack die op 11 staat.
Oh, da's nie! Hij staat maar op 2. :dance:

Hoe stug is die La Grange precies? Wat dat vind ik persoonlijk wel een minpunt. Mijn Monster Rock kabels zijn ook best stug en daardoor 'eigenwijs' als je ze wilt oprollen. Dat moet dan echt op de manier 'zoals de kabel het aangeeft'...

Ibanez666
21 juli 2008, 19:13
Ach welnee. Ik heb geen 100 watt fullstack die op 11 staat.


Wilde je het niet gewoon met me oneens zijn? ;)

Kim Wilson
21 juli 2008, 19:16
Oh, da's nie! Hij staat maar op 2. :dance:

Hoe stug is die La Grange precies? Wat dat vind ik persoonlijk wel een minpunt. Mijn Monster Rock kabels zijn ook best stug en daardoor 'eigenwijs' als je ze wilt oprollen. Dat moet dan echt op de manier 'zoals de kabel het aangeeft'...
Erg stug. De slag die erin zat toen ik de kabel kocht, zit er nog steeds in. Zo moet je hem dus ook oprollen.

Ibanez666
21 juli 2008, 19:20
Hoe stug is die La Grange precies? ...


Voor wat het waard is, die Van Damme kabel van me is heerlijk dun en soepel

Speeddemon
21 juli 2008, 19:29
Voor wat het waard is, die Van Damme kabel van me is heerlijk dun en soepel
Keuzes, keuzes... :nervous:

Die La Grange schijnt wel beter te klinken, als ik Mark van Lavacable mag geloven... of ik koop ze allebei. lekker decadent. :cheerup:

Ibanez666
21 juli 2008, 19:34
Keuzes, keuzes... :nervous:

Die La Grange schijnt wel beter te klinken, als ik Mark van Lavacable mag geloven... of ik koop ze allebei. lekker decadent. :cheerup:

sja beter, wat ik zelf gemerkt heb is dat je goede goedkope kabels hebt en duurdere beter. Het verschil tussen de duurdere/betere onderling vind ik zelf niet zo schokkend en ook alleen maar hoorbaar als je er eens goed voor gaat zitten. Ik denk dat niemand tijdens het oefenen of optreden met de band het verschil hoort. Maar goed, da's mijn mening. Maar als soepel een van je eisen is, zou ik voor voor de Van Damme gaan. En 33 euro voor 2 goede kabels en jacks naar keuze...daar hoef je het niet voor te laten