PDA

View Full Version : Thomann.de



r0cker666
19 juli 2008, 13:14
hallo,
zoals sommigen van jullie mischien wel weten ga ik een Fender kopen
Een standard mex ( ik heb niet zoveel geld mede omdat ik 14 ben :chicken: )
Ik heb lang gespaard en wil hem over 3 week gaan bestellen bij thomann.de . ( ik ga namelijk bijna op vakantie :satisfie: ) '
Even een paar vraagjes:
1:Hebben jullie goede ervaring met dit bedrijf?
2:de prijs die bij het product staat Is daar de BTW al bij opgeteld?
3:De import/export kosten zijn toch 8 euro als ik het goed heb ?( naar NL)

Dankjewel =D

Thomas :satisfie:

Dark_Tranquillity
19 juli 2008, 13:15
Hier is al een topic over in het forum gedeelte "sites", leer aub eerst even zoeken, wil je?

MichaelSS
19 juli 2008, 13:26
Zeik niet man.

Dit forum staat inmiddels zo vol met onderwerpen dat het aanmaken van een nieuw onderwerp cq. topic niet meer nodig is. Als iedereen gaat zoeken, en niemand meer een nieuw onderwerp aanmaakt zit je straks weer te zeiken dat het forum zo rustig wordt.

MattellicA
19 juli 2008, 13:33
Ga anders gwn naar een echte gitaarwinkel... Kan je ze gelijk testen en weet je zekers dat je een goede plank hebt... :)

r0cker666
19 juli 2008, 13:36
ik weet dat ik de gitaar goed vind.
dus hoef hem niet te testen en bij thomann is het goedkoper (398 euro)als jij een winkel weet waar ze het goedkoper verkopen (het gaat hier om een fender mex ) hoor ik het graag

1:Hebben jullie goede ervaring met dit bedrijf?
2:de prijs die bij het product staat Is daar de BTW al bij opgeteld?
3e import/export kosten zijn toch 8 euro als ik het goed heb ?( naar NL)

thomas

Mr.Fingers
19 juli 2008, 13:39
ik weet dat ik de gitaar goed vind.
dus hoef hem niet te testen en bij thomann is het goedkoper (398 euro)als jij een winkel weet waar ze het goedkoper verkopen (het gaat hier om een fender mex ) hoor ik het graag

1:Hebben jullie goede ervaring met dit bedrijf?
2:de prijs die bij het product staat Is daar de BTW al bij opgeteld?
3e import/export kosten zijn toch 8 euro als ik het goed heb ?( naar NL)

thomas

Euh, het is een gewone mexican standard, met wat malchance heb je een gitaar die nog slechter is als een beginnerstagg. Het labeltje "fender" is geen garantie voor een goede gitaar. (en ergens hoop ik dat telkens als iemand een gitaar via het internet koopt)

1) als je de verhalen mag geloven, komt 99.9% van de bestellingen binnen de paar dagen aan
2) prijs is incl btw
3) transportkosten zijn 8€. Geen reductie bij hoge bedragen

Humphries
19 juli 2008, 13:43
ik weet dat ik de gitaar goed vind.
dus hoef hem niet te testen en bij thomann is het goedkoper (398 euro)als jij een winkel weet waar ze het goedkoper verkopen (het gaat hier om een fender mex ) hoor ik het graag

1:Hebben jullie goede ervaring met dit bedrijf?
2:de prijs die bij het product staat Is daar de BTW al bij opgeteld?
3e import/export kosten zijn toch 8 euro als ik het goed heb ?( naar NL)

thomas
1:Ja
2:Ja
3:Ja

Als je de site opent krijg je dit al :
Shipping costs to Netherlands are 8 EUR, no matter what and how much you order. Minimum purchase is 25 EUR. All prices in our Dutch Tourist Information have been calculated with 19% VAT for Dutch customers, 30-day money-back guarantee and our 3-year warranty.

Je hoeft maar te lezen!

Trouwens niet elke Mex is even goed, er zijn evenveel slechte als goede. Tis dus wel een klein risico als je een gitaar besteld zonder dat je de speciefieke gitaar eerst getest hebt. Maar goed, das jouw zaak. Gelukkig heb je ook omruilgarantie.

FruscianteFan
19 juli 2008, 13:43
Prima ervaring met Thomann, ja. Als je op de Nederlandse versie van thomann kijkt, zijn de uiteindelijke prijzen die je ergens voor betaalt vermeld. Verzendkosten zijn altijd €8, misschien dat er op grote producten een uitzondering wordt gemaakt omdat het duurder is om ze te verzenden. Maar dat is allemaal op de site zelf wel te vinden.

Een kennis van me heeft er een keer een Epi LP gekocht, en hij was er erg over te spreken. Maar goed, die vent is ook best handig met gitaren, dus ik weet niet of hij nog heeft afgesteld.

edit:

3) transportkosten zijn 8€. Boven 200€ is het gratis (dacht ik)Da's dus niet het geval. Ik heb een week of 2 geleden nog een bestelling geplaatst van iets meer dan €200, en daar kwam wel €8 bij. Bij Musicstore is het wél zo dat boven de €100 de verzendkosten vervallen.

was eerst dubbelpost. En ik zie dat boven mij ongeveer hetzelfde al is gezegd.

humbucker
19 juli 2008, 13:46
Bij gitaren is het zo dat geen 1 exemplaar hetzelfde is. De quality check bij de Mexicaanse Fenders ligt wat lager dan bij hun Japanse/Amerikaanse Fenders. Dus de kans is groter dat je net een strat opgestuurd krijgt die gewoon suckt. Het is niet omdat er Fender op de headstock staat dat je verzekerd bent van een goed instrument.

Daarom kan je beter naar een lokale muziekwinkel gaan, en een gitaar testen. Dan weet je zeker dat je een goed exemplaar mee naar huis neemt. Want wat maken die paar 10-tjes uit als je een slecht exemplaar krijgt opgestuurd!

FruscianteFan
19 juli 2008, 13:52
Bij gitaren is het zo dat geen 1 exemplaar hetzelfde is. De quality check bij de Mexicaanse Fenders ligt wat lager dan bij hun Japanse/Amerikaanse Fenders. Dus de kans is groter dat je net een strat opgestuurd krijgt die gewoon suckt. Het is niet omdat er Fender op de headstock staat dat je verzekerd bent van een goed instrument.

Daarom kan je beter naar een lokale muziekwinkel gaan, en een gitaar testen. Dan weet je zeker dat je een goed exemplaar mee naar huis neemt. Want wat maken die paar 10-tjes uit als je een slecht exemplaar krijgt opgestuurd!Ik wil zeker niet zeggen dat het niet veel mooier is om een instrument in een winkel te kopen, maar je stelt het wel erg zwartwit. Zeker beginners zullen in de winkel echt niet 5 exemplaren van dezelfde gitaar uitproberen voor ze er een kopen, en Thomann biedt een 30 dagen niet-goed-geld-terug garantie aan. Als je dus een k*texemplaar krijgt, kun je die terugsturen.

snaarplukker
19 juli 2008, 13:54
Bij gitaren is het zo dat geen 1 exemplaar hetzelfde is. De quality check bij de Mexicaanse Fenders ligt wat lager dan bij hun Japanse/Amerikaanse Fenders. Dus de kans is groter dat je net een strat opgestuurd krijgt die gewoon suckt. Het is niet omdat er Fender op de headstock staat dat je verzekerd bent van een goed instrument.

Daarom kan je beter naar een lokale muziekwinkel gaan, en een gitaar testen. Dan weet je zeker dat je een goed exemplaar mee naar huis neemt. Want wat maken die paar 10-tjes uit als je een slecht exemplaar krijgt opgestuurd!
Daar zit wel wat in. Maar dan moet je ook een net zo'n goede versterker meenemen die in de winkel gebruikt is anders klinkt het thuis ook voor geen meter. ;)
En ik neem aan dat iemand die met moeite een gitaar bijmekaar gespaard heeft nog geen geld heeft voor zo'n klasse versterker.

Mijn ervaringen met Thomann zijn goed.
Bij elke order (hoe groot ook is) komt € 8,-- voor verzending bij.
Prijzen zijn incl. BTW voor NL als je bij het begin op de NL vlag hebt geklikt.

Cees

r0cker666
19 juli 2008, 15:04
Okeej bedankt voor de info
Ik snap dat niet Mexicaans minder gOed is als japan en amerikaanse fenders maar zoveel geld heb ik niet XD
En natuurlijk zitten er ook slechtere tssen

the sure thing
19 juli 2008, 15:08
Ik sluit mij voor 100% aan bij humbucker. Koop geen gitaren op bestelling!! De kans is aanwezig dat je idd net een kut-spelend exemplaar krijgt opgestuurd (die volgens een andere overigens weer heerlijk speelt). De ene MEX is de andere echt niet. Er zitten zoveel verschillen in de bespeelbaarheid van gitaren..... Waarom koop je niet een 2e hands Fender mex? Die worden genoeg aangeboden en scheelt je ook weer geld.

humbucker
19 juli 2008, 15:21
Ik wil zeker niet zeggen dat het niet veel mooier is om een instrument in een winkel te kopen, maar je stelt het wel erg zwartwit. Zeker beginners zullen in de winkel echt niet 5 exemplaren van dezelfde gitaar uitproberen voor ze er een kopen, en Thomann biedt een 30 dagen niet-goed-geld-terug garantie aan. Als je dus een k*texemplaar krijgt, kun je die terugsturen.

Natuurlijk kan je een (voor jou) perfect exemplaar bestellen via internet (mits wat geluk)! Maar jammer genoeg kan het ook zijn dat het ding voor geen meter speelt. Dan moet je de boel weer terugsturen en moet je weer wachten enz, daarnaast valt je prijsvoordeel ook weer weg omdat je weer een boel verzendingskosten moet betalen. Online kopen houdt dus altijd een risico in.

Maar uiteraard moet de topicstarter uiteindelijk zelf weten wat hij doet. Ik probeer gewoon een punt te maken dat het goedkope online aankopen van gear wel eens duurder uit kan komen dan dat je het bij de lokale gitaarboer gaat halen.

r0cker666
19 juli 2008, 15:49
Humbucker ik snap wat je bedoelt ...
Dan maar gewoon hopen dat het een goed exemplaar is :satisfie:
is het niet zo dan stuur ik hem terug ..
trouwens er zit wel een heel groot verschil tussen NL en DUI

een fender std mex in dui = 398 euro :cooler:
een fender std mex in Nl = 519 euro ???

kan iemand mij uitleggen waarom er zo'n groot verschil tussen zit ???

bedankt Thomas

pueblo
19 juli 2008, 15:52
Ik koop geen 2e hands mex omdat ik Ebay niet snap en op de rest van 2e hands site''s staan maar 4 in mijn prijsklasse waarvan de meeste in gebruikte conditie :sneaky:

Mzzls
mss is dat omdat je als je een zoekertje plaats kunt kiezen uit: nieuw, gebruikt,... dat wilt niet zeggen dat ze niet meer goed zijn he

r0cker666
19 juli 2008, 15:55
Ja maar ik ga gewoon liever voor een helemaal nieuwe :satisfie:
dat vind ik gewoon fijner dan een 2e hands ( don't ask me why..)
:hippie:

snaarplukker
19 juli 2008, 17:04
Humbucker ik snap wat je bedoelt ...
Dan maar gewoon hopen dat het een goed exemplaar is :satisfie:
is het niet zo dan stuur ik hem terug ..
trouwens er zit wel een heel groot verschil tussen NL en DUI

een fender std mex in dui = 398 euro :cooler:
een fender std mex in Nl = 519 euro ???

kan iemand mij uitleggen waarom er zo'n groot verschil tussen zit ???

bedankt Thomas
Een groot bedrijf kan containers vol gitaren inkopen waardoor ze enorme kortingen krijgen van de fabriek en aan transport kosten goedkoper uit zijn.
Kleine winkels kopen minder gitaren in tegen de gewone inkoopprijs waar duurdere transportkosten tegenover staan.

Cees

nevyn292
19 juli 2008, 17:34
Humbucker ik snap wat je bedoelt ...
Dan maar gewoon hopen dat het een goed exemplaar is :satisfie:
is het niet zo dan stuur ik hem terug ..
trouwens er zit wel een heel groot verschil tussen NL en DUI

een fender std mex in dui = 398 euro :cooler:
een fender std mex in Nl = 519 euro ???

kan iemand mij uitleggen waarom er zo'n groot verschil tussen zit ???

bedankt Thomas
en jij dnekt te kunnen beoordelen of hij goed of slecht is?

Dirk_Hendrik
19 juli 2008, 17:52
ik weet dat ik de gitaar goed vind.
dus hoef hem niet te testen en bij thomann is het goedkoper (398 euro)als jij een winkel weet waar ze het goedkoper verkopen (het gaat hier om een fender mex ) hoor ik het graag


Interesting. Voor datzelfde bedrag in dollars nam ik afgelopen oktober een Mexicaanse strat mee uit de US. Met de huidige dollarkoers......

Ik ga wel een beetje met mr Fingers mee in z'n kwaliteitstwijfel. Ik zat in Minneapolis met 10 Mexicaanse standard strats om me heen waar er twee uitsprongen maar de andere 8 in verschillende variaties van "twijfelachtig" vielen.

Dirk_Hendrik
19 juli 2008, 17:52
en jij dnekt te kunnen beoordelen of hij goed of slecht is?
Ik denk dat hij hier een hele goede vraag stelt.

The Mess
19 juli 2008, 18:34
ik weet dat ik de gitaar goed vind.
dus hoef hem niet te testen en bij thomann is het goedkoper (398 euro)als jij een winkel weet waar ze het goedkoper verkopen (het gaat hier om een fender mex ) hoor ik het graag

1:Hebben jullie goede ervaring met dit bedrijf?
2:de prijs die bij het product staat Is daar de BTW al bij opgeteld?
3e import/export kosten zijn toch 8 euro als ik het goed heb ?( naar NL)

thomas

Je zou ook kunnen overwegen om je gitaar bij een winkel in de buurt te kopen, misschien betaal je dan wat meer (of koop je een iets minder goede/dure gitaar), maar als de service goed is is dat ook heel wat waard!
(Leert de ervaring.)

Is het je eerste elektrische gitaar?

The_Darkness
20 juli 2008, 00:37
service van thomann is goed. Binnen twee dagen had ik mijn pakketje.
Alleen nu is er iets kapot, ik heb gemaild ik mag het terug sturen en ik krijg een nieuwe. (mits ik het niet gesloopt heb) maar dat is niet het geval.

hansli
20 juli 2008, 02:12
service van thomann is goed. Binnen twee dagen had ik mijn pakketje.
Alleen nu is er iets kapot, ik heb gemaild ik mag het terug sturen en ik krijg een nieuwe. (mits ik het niet gesloopt heb) maar dat is niet het geval.

en nog fijner: als de gitaar afgesteld moet worden kun je'm ook gewoon opsturen........

hoe groot is het prijsverschil met een gitaarwinkel echt, heb je dat wel eens uitgezocht?

en als het idd je 1e gitaar is ben je wel gek dat je zomaar iets koopt, je weet nog niet de 1e beginselen van gitaaronderhoud, dat gaat je later veel extra geld kosten, tenzij je natuurlijk heel erg handig en muzikaal bent, dan vindt je zelf wel uit hoe je de brug en de hals afstelt..............

ik zou, net als velen hier, nooit een instrument ongetest kopen........

macwilliams
20 juli 2008, 07:56
[benzine o/h vuur mode]

Het is misschien niet helemaal het zelfde maar dan zou je dus als beginner ook
geen tweedehands gitaar moeten kopen aangezien je dan ook op de zelfde
problemen stuit. En als er dan wat mis mee is heb je geen garantie dus terug
sturen kan dan ook niet. Nog vele male beroerder. Dan heb ik toch het idee dat
je beter een gitaar kan bestellen met het risico dat het een mindere is die je
eventueel kan terugsturen. Al hoeft dat met een beginners gitaar niet want de
meesten zijn juist minder.

De handigheid komt later wel en dan is je bestelde beginners gitaar een goede
en goedkope leerschool geweest. En als je dan weer een nieuwe haalt, want je
bent tenslotte geen beginner meer dan kun je hem dus gewoon weer bestellen
als je dat wilt, de handigheid zit er nu in.

[/benzine o/h vuur mode]

QueenSRVJW
20 juli 2008, 09:06
Zoals iedereen al zegt is Thomann.de een goede site. Ik heb laatst zelf ook wat besteld daar, een Fender Classic Player 60, en hij was er binnen 3 dagen en hartstikke goede conditie. Ik zal niet met het verhaal komen van: 'Je kunt beter doorsparen voor een Classic Player want die zijn gewoon veeeel beter', maar het is wel zo :p

Wizz
20 juli 2008, 10:45
een fender std mex in dui = 398 euro :cooler:
een fender std mex in Nl = 519 euro ???

kan iemand mij uitleggen waarom er zo'n groot verschil tussen zit ???

bedankt Thomas

Jawel : Oude type/nieuwe type. De oude zie ik in Nederland ook nog vaak voor pakweg 400 te koop, dus een koopje is het zeker niet. Het nieuwe type heeft veel betere elementen en potmeters. Dat was met de oude versie het punt: Leuke plank, maar je moest er zo snel mogelijk andere elektronika inzetten. Het nieuwe type is wat mij betreft zijn prijsverschil dubbel en dwars waard.

Wizz

r0cker666
20 juli 2008, 13:23
Het probleem is dat ik niet genoeg geld heb om een Fender in NL te kopen Als je een site weet waar ze een fender verkopen voor 420 euro (niet meer) hoor ik het graag,
Ja ik ben ook al bezig met zoeken.
Maar zo te zien blijkt de service etc van Thomann.de erg goed dus dat stelt mij ook een beetje gerust.
idd ik kan zelf niet bepalen of hij goed of slecht is maar een vriend van mij werkt in een muziekwinkel =D
Nee het is niet me eerste gitaar (wel me eerst (hopelijke goede) elektrische gitaar. hiervoor speelde ik semi-akoustisch

Bedankt voor de hulp

Thomas :dance:

r0cker666
20 juli 2008, 13:25
en trouwens ik ben 14 heb een bijbaantje maar sparen gaat dus niet zo snel :angry:
ik heb geen zin om nog veel langer te wachten.
ik wou zelf ook eerst voor een classic 60 gaan maar aangezien de snelheid van het sparen gaat dat me te lang duren :nervous:

r0cker666 :dance:

FruscianteFan
20 juli 2008, 13:57
Het probleem is dat ik niet genoeg geld heb om een Fender in NL te kopen Als je een site weet waar ze een fender verkopen voor 420 euro (niet meer) hoor ik het graag,
Ja ik ben ook al bezig met zoeken.
Maar zo te zien blijkt de service etc van Thomann.de erg goed dus dat stelt mij ook een beetje gerust.
idd ik kan zelf niet bepalen of hij goed of slecht is maar een vriend van mij werkt in een muziekwinkel =D
Nee het is niet me eerste gitaar (wel me eerst (hopelijke goede) elektrische gitaar. hiervoor speelde ik semi-akoustisch

Bedankt voor de hulp

Thomas :dance:Als je de gitaar koopt in de winkel waar je vriend werkt, zul je vast wel wat korting kunnen bedingen.

jplm
20 juli 2008, 14:00
en trouwens ik ben 14 heb een bijbaantje maar sparen gaat dus niet zo snel :angry:
ik heb geen zin om nog veel langer te wachten.
ik wou zelf ook eerst voor een classic 60 gaan maar aangezien de snelheid van het sparen gaat dat me te lang duren :nervous:

r0cker666 :dance:

Hallo.

Even een advies: de goede raad die velen hier geven klopt allemaal wel, maar ze vergeten één ding: hoe ze zich voelden toen ze zelf 14 waren ;). Ik weet wel, een gitaar via internet bestellen is een gok, je kunt uiteraard niets uitproberen, en tussen twee gitaren van hetzelfde type en hetzelfde merk kan een wereld van verschil zitten. Ook de service als er iets aan bijgesteld moet worden is lastig, maar dat moet dan maar. Immers, ik kan me nog goed herinneren dat toen ik 14 was (al meer dan 30 jaar terug), en voor iets een tijd gewerkt en gespaard had, ik dat dan graag wilde hebben, en dat (goede) raad dan gewoon nog niet zo'n impact heeft. Daarom mijn goede raad: gewoon bestellen, en er het beste van hopen, de kans dat de gitaar gewoon redelijk is, en goed bevalt is reeël aanwezig. Trouwens, dit kan ik je alvast wel vertellen (en daar zal vrijwel iedereen het mee eens zijn), hoe de gitaar ook is (ook al is het een Les Paul van 10.000 euro), over een tijdje wil je toch weer iets anders, kun je hem gewoon weer inruilen, en dan scheelt het ook nog eens dat het een Fender is.

Groet, Jan, en succes.

Dweezman
20 juli 2008, 14:07
Thomas, woon je in het noorden? Vond hier gister bij een lokale zaak een gebruikte MIJ ' 59 photoflame, gebruikt. Gister even op gespeeld: echt 'n top-stratje.

Liquid_Metal
20 juli 2008, 14:15
@jplm: lijkt mij inderdaad een bijzonder goede raad. Mensen die fulltime werken en een netto jaarsalaris van 30.000 euro of meer hebben kopen nou eenmaal een stuk makkelijker een gitaar van 1000 euro. Maar scholieren met een parttime baan tegen minimumloon (of een tikje hoger) krijgen zo'n gigantisch bedrag nauwelijks bij elkaar gespaard. Zelf werk ik nu zo'n 15 uur per week en heb een vrij te besteden bedrag van zo'n 300 euro per maand maar ik weet nog goed de tijd dat ik 100 gulden in de maand kreeg, en dat was al erg veel.
Dan is het logisch dat je voor koopjes gaat (en dan vind ik het ook best gerechtvaardigd dat je wél gitaren test bij de lokale boer, zoals de discussie in een ander topic gaat) en je kunt niet eindeloos blijven sparen. Zelf koop ik graag een stack of een rack, maar ik ga geen Mesa/Boogie kopen van 3000 euro, omdat ik daar gewoon niet op kan wachten of voor kan/wil sparen. Want in de tussentijd wil ik ook spelen :D.
En je wilt toch uiteindelijk wel weer iets nieuws en als ik later nog steeds wil, komt die M/B er vanzelf wel :D. Zelfde voor onze R0cker hier :). Er zijn grenzen in sparen!!

r0cker666
20 juli 2008, 14:29
Ik woon in het noorden (lelystad)
er zijn niet echt veel grote muziekwinkels hiero.
De zaak waar die vriend werkt is maar een klein winkeltje en verkopen geen fenders etc. (niet echt grote merken) alleen ibanez :nervous:
ik ging naar muziekwinkels in almere kijken maar daar verkopen ze alleen Fenders van 560 euro en hoger..
Ik blijf gewoon bij het bestellen.'
tenzij iemand gewoon een gave winkel weet met fenders van 420 euro :???: :dance:

Bedankt voor de comments

Thomas :dance:

r0cker666
20 juli 2008, 14:35
Jplm en liquid Metal tnx voor de Comments :p
Idd naar een tijdje komt er wel weer iets anders en wil ik zelf waarschijnlijk ook iets anders =D
Alles op zijn tijd ;) het komt nog wel.
Bedankt

thomas :dance:

Fireplace
20 juli 2008, 16:17
Ik heb zelf vorige maand een Mexican Strat bij Thomann gekocht. Afgeleverd binnen 3 werkdagen, uitstekend verpakt, perfect afgesteld en qua constructie niks mis mee (is inderdaad een beetje een kwestie van geluk hebben, maar Thomann heeft een zeer soepel retourbeleid). Ik ben dus zeer over Thomann te spreken.

Rormo
20 juli 2008, 18:17
Ik woon in het noorden (lelystad)
er zijn niet echt veel grote muziekwinkels hiero.
De zaak waar die vriend werkt is maar een klein winkeltje en verkopen geen fenders etc. (niet echt grote merken) alleen ibanez :nervous:
ik ging naar muziekwinkels in almere kijken maar daar verkopen ze alleen Fenders van 560 euro en hoger..
Ik blijf gewoon bij het bestellen.'
tenzij iemand gewoon een gave winkel weet met fenders van 420 euro :???: :dance:

Bedankt voor de comments

Thomas :dance:

Jongen, vanuit lelystad ben je toch binnen 45 minuten in Amsterdam of Utrecht? Nederland is heus zo groot niet hoor. Je moet ook wat over hebben voor je gitaar.

NightFox
21 juli 2008, 15:47
Hallo ik wou ff op dit topic inhaken:

Ook ik ben van plan om bij Thomann mn nieuwe gitaar te kopen. :rockon: :cheerup:

En dan wel een Fender CLassic Player 50s.
Bij mij in de buurt is ie wel 100 euro duurder dan bij thomman dus ik ben van plan em te gaan bestellen....

Aangezien dit een customshop model is heb zoiezo een goeie tog?(lijkt mij)

Ook ik heb hem nog niet bespeeld en kan hem eigelijk net betalen...

hij is dan €587 inc. verzendkosten

Goeie deal tog??

En ik weet dat ik em eigelijk moet uitproberen maja....

Mr.Fingers
21 juli 2008, 15:50
kerel, ik zal u sebiet eens in een "tog" veranderen! :mad:

Classic Player zijn geen Custom-shops (want die komen uit de USA, en beginnen vanaf 2000€). Ze zijn "custom-shop-designed", wat wil zeggen: ze zijn bij iedere werknemer van de customshop langsgeweest, en hebben gevraagd: "wat wil jij op een strat hebben", dan hebben ze alles samengelegd, een plan gemaakt, en heel die rimram naar mexico gestuurd, waar dikke tequiladrinkende mexicanen met hun sobrero en hun vettige handen, stinkend naar muffe tortilla's alles in elkaar schroeven. :D

Mja, bestellen kan, maar niet verschieten als het tegenslaat. Zelfs een echte customshop kan een baggergitaar zijn.

Harry
21 juli 2008, 15:50
ja klopt. Voor 100 euro verschil zomaar iets met de post laten komen..... ik zou doorsparen.

Kim Wilson
21 juli 2008, 15:52
Luister naar Harry. Harry is wijs. :cooler:

fuchs
21 juli 2008, 15:55
Wat een onzin, als hij zo 100 euro kan besparen dan heeft hij groot gelijk. Voor de één is 100 euro net zoveel als 500 voor de ander. Ik heb mijn Classic Player Strat ook uit Duitsland laten komen en ik ben super tevreden! En mocht dat ding niet goed zijn dan kan hij hem gewoon terugsturen. Dus Nightfox: Bestellen dat ding en zorg dat je aan het spelen komt!!

FruscianteFan
21 juli 2008, 15:58
ja klopt. Voor 100 euro verschil zomaar iets met de post laten komen..... ik zou doorsparen.Enig idee hoe decadent dit klinkt? €100! Daarvan kun je heel veel leuke dingen kopen.

Het is de vraag wat je voor die €100 krijgt als je hem in de aanschaf van de gitaar steekt. Strap, paar plectra, één gratis servicebeurt en bij problemen veel makkelijker terecht kunnen.

NightFox
21 juli 2008, 16:01
Hoe zit dat eigenlijk met dat geld terug ?

Je krijgt na 30 dagen je geld terug als die je niet bevalt?

Dus is het een bagger gtr dan stuur ik hem terug net zolang tot ik een goeie krijg. :p

Maar kun je dus ook gewoon een gitaar krijgen die je shit vind hem terug sturen en geld terug krijgen??

alsof er niet gebeurt is...

Kim Wilson
21 juli 2008, 16:06
Ja, daar zit ook wel wat in. Als ie niet goed is, kun je hem gewoon terugsturen en een nieuwe krijgen...

NightFox
21 juli 2008, 16:07
ok ok ik bestell em gwoon !!!! :cheerup:

Ik hou jullie op de hoogte en bedankt! allemaal !

Mr.Fingers
21 juli 2008, 16:23
koppigaard :stop: De plaatselijke muziekwinkel dankt u voor het vertrouwen.


enja, je kan terugsturen, maar je moet altijd wel de transportkosten blijven betalen (en thomann kan verzenden aan 8€, maar jij betaald wel 32€ om 'm terug te sturen).

Harry
21 juli 2008, 16:25
heel juist. Verder heb ik het nadeel dat ik een gevoel bij een gitaar moet hebben. Ik zou zo'n ding nooit van een postorderbedrijf kunnen bestellen. Of ik moet het risico willen lopen dat het niks is.


Luister naar Harry. Harry is wijs. :cooler:

frekie
21 juli 2008, 16:53
Een beginner zou ik toch aanraden ouderwets te gaan winkelen onder begeleiding van een Oude Wijze Gitarist :rockon:Die kan binnen 5 minuten de gebreken eruit halen zoals slecht fretwerk, klemmende topkammen, torderende halzen, kromme halzen, krakende potmeters, slechte mechanieken, piepende elementen. En de onderhandelingen openen met de verkoper qua prijs, accessoires, gratis bier :seriousf:

Alternatieven qua betaalbare Strats:
-London City nieuw 250
-Richwood Vintage, wel een goede uitzoeken nieuw 175
-Fenix by Young Chang, 2dehands pakweg 175
-Fernandes The Revival Japan, worden al wat gehypt
-Squier Japan latere series dus geen JV
-Photoflame Japan Fender
-Ibanez Blazer
-Starfield by Ibanez
-Yamaha Pacifica, de betere hebben goede hardware: Wilkinson, Sperzel.

NightFox
21 juli 2008, 17:33
nog een laatste vraag...

Is deze gitaar zwaar???

Ik zelf heb nu ook een strat model van fame en die is net zo zwaar als een les paul!!!

Mr.Fingers
21 juli 2008, 17:40
toch zeker 24 kilogram hoor

NightFox
21 juli 2008, 17:44
en is dat zwaar??

Mr.Fingers
21 juli 2008, 18:06
In een muziekwinkel kan je dat aan den lijve ondervinden...



Maarja, je kan moeilijk eventjes een laptopje omhooghouden, met de site van thomann erop, en je zo een idee vormen van hoeveel het weegt hé.

NightFox
21 juli 2008, 18:15
ja leuk maar zon ding is toch niet net zo zwaar een les paul he !

Orpheo
21 juli 2008, 18:27
ja leuk maar zon ding is toch niet net zo zwaar een les paul he !

man,doe niet zo moeilijk! ik heb een LP, die weegt nog geen 3,2 kilo, maar ook een LP die tegen de 8 kilo zit te hakken. hoe definieer je dus, zo zwaar als een les paul? een strat zal over 't algemeen niet boven de 4 a 4,5 kilo uitkomen.

Gitaarjaap
21 juli 2008, 18:30
Wat boeit het gewicht nou vooral als je de gitaar graag wilt
Gewoon bestellen

Dirk_Hendrik
21 juli 2008, 18:45
Wat boeit het gewicht nou vooral als je de gitaar graag wilt


Het feit dat je na je eerste repetitie van 4 uur ineens wél loopt te balen van dat gewicht misschien....:stop:

joskedentweede
21 juli 2008, 18:53
Ja, daarom wil ik geen zware Les Paul, maakt echt wel wat uit hoor!

drap
21 juli 2008, 19:00
Het is maar goed dat er nooit geen oorlog is.

macwilliams
21 juli 2008, 19:40
man,doe niet zo moeilijk! ik heb een LP, die weegt nog geen 3,2 kilo, maar ook een LP die tegen de 8 kilo zit te hakken. hoe definieer je dus, zo zwaar als een les paul? een strat zal over 't algemeen niet boven de 4 a 4,5 kilo uitkomen.
Vroeger waren alle les pauls even zwaar, daarmee werden ze als standaard gewicht/maatstaf gebruikt bij de oude celten. de gewichten die bekend zijn uit die tijd zijn:

Scruple = 1.2959782 g
Dram = 1.7718452 g
Drachm = 3.8879346 g
les paul = 4.8954878 g
Stone=6.35029318 kg

Later door allerlei invloeden is de les paul van gewicht veranderd.







;)

NightFox
21 juli 2008, 20:10
ok ok bedankt allen

snaarplukker
21 juli 2008, 20:36
Vroeger waren alle les pauls even zwaar, daarmee werden ze als standaard gewicht/maatstaf gebruikt bij de oude celten. de gewichten die bekend zijn uit die tijd zijn:

Scruple = 1.2959782 g
Dram = 1.7718452 g
Drachm = 3.8879346 g
les paul = 4.8954878 g
Stone=6.35029318 kg

Later door allerlei invloeden is de les paul van gewicht veranderd. ;)
Joh, die Scruple, Dram, Drachm en Les Paul kan je zo van tafel blazen met die gewichten. Bijmekaar wegen ze nog geen 12 gram.;)

Cees

Jeroen76
21 juli 2008, 22:29
Nee, dat lees je verkeerd. Vroeger was Gibson in staat om van goed karton (met name met mahongany-look) hele goede gitaren te bouwen. Tegenwoordig lukt dat zelfs met echt hout niet
:seriousf: :seriousf: :seriousf: :seriousf:



Jeroen

hansli
21 juli 2008, 23:17
ach ach mensen........

prijzen.................

ik zag laatst in mijn gitaarwinkel een originele silverline met koffer, waarin de mini buizenamp zit, alles in goede staat........

op deze manier doet zo'n ding plm. 800 euro heb ik begrepen, en hij was ook zo weg,....

als ik daar wat koop weet ik de prijs van het product al zo ongeveer, en meestal krijg ik wat ik wil tegen dezelfde prijs als de internetprijs, het gaat hier om dingen als microfoons e.d., typisch dingen die je ook via internet kunt kopen.

ik koop er ook gitaren en gear, en dan ben ik iets minder kritisch op de prijs, dan gaat het me erom dat ik samen met de verkopers echt uren op gitaren kan spelen en proberen.......

en toen ik laatst een relatief goedkope western kocht (370 euro) kreeg ik er toen we over tas/ cq koffer gingen praten als korting een prachtige koffer van 130 euro voor 3 tientjes bij......... en als ik die koffer niet had willen hebben had ik ook wel ongevraagd wat koting gekregen, maar ja, ik hebmakkelijk praten: ik ben een goede klant..............

via internet had ik voor die koffer altijd 100 euro betaald, en voor de gitaar misschien (ik heb het niet eens uitgezocht) 300, had ik dus ook 400 euro betaald.

maar dan had ik niet de gitaar gehad die ik nu zo liefheb, die ik gekozen heb uit zeker 15 gitaren in dezelfde prijsklasse,......................

maar bestel maar lekker via internet hoor, lekker goedkoop............

ik heb professioneel vrij veel te maken met internetkopertjes, en de problemen die ze ondervinden bij het krijgen van de garantie waar ze recht op hebben, amazon en skype zijn bij mij berucht, ze schuiven alles lekker af op de fabrikant, en de fabrikant (ik in dit geval) schuift lekker terug naar de dealer, want daar ligt de plicht.
eigenlijk begrijp ik soms ook niet dat mensen soms dure zaken via internet kopen, ik koop via internet alleen maar cd'tjes bij het kruidvat, lp's en andere cd's bestel ik bij mijn plaatselijke platenboer.....................

maarreh....... heb je de gitaar al?, we zijn natuurlijk allemaal benieuwd!

[edit] dit zegt natuurlijk niets over thomann.de, don't get me wrong :p

Gitaarjaap
21 juli 2008, 23:35
wat ik me nou afvraag is kan je ook een nieuw model testen of alleen het testmodel.
Want als het test model goed is maar je toch liever een hele nieuwe wilt is het niet zeker dat ie net zo lekker speelt.

macwilliams
21 juli 2008, 23:57
Ik ging hier naar de winkel, teste de gitaar en kocht die. Er was een beetje van
de lak van de f-r af maar who cares. Ik ben echt meerdere malen langs geweest
en waarschijnlijk kwam de slijtage op de f-r door mijzelf. Nu hangt hij bij mij aan
de muur en ik speel er elke dag op en hij slijt steeds verder. Nog geen dag spijt
gehad van mijn keuze.Dat komt omdat er ook geen spoortje twijfel was bij de
aankoop. Dat kan op het internet natuurlijk niet. Dat blijft een vorm van online
gokken.

hansli
22 juli 2008, 00:37
wat ik me nou afvraag is kan je ook een nieuw model testen of alleen het testmodel.
Want als het test model goed is maar je toch liever een hele nieuwe wilt is het niet zeker dat ie net zo lekker speelt.

wat bedoel je daarmee?

ik test het exemplaar, niet de soort!

Gitaarjaap
22 juli 2008, 00:55
ik bedoel kan je ook degene uit het magazijn nog ff testen voordat je em koopt(als je een hele nieuwe wilt)
want ik ben van plan binnekort gitaar te gaan kopen maar wil het liefst een hele nieuwe en niet die door iedereen is uitgeprobeerd en alles

hansli
22 juli 2008, 01:31
ik bedoel kan je ook degene uit het magazijn nog ff testen voordat je em koopt(als je een hele nieuwe wilt)
want ik ben van plan binnekort gitaar te gaan kopen maar wil het liefst een hele nieuwe en niet die door iedereen is uitgeprobeerd en alles

dan zou ik direct naar de fabriek gaan :hippie:

maar nu weer on topic: lees nou even wat er al gezegd is: ieder indiviueel instrument is anders, ik bedoel: ik heb 3 sandberg-bassen, allemaal edwin van huick signatuere, dus je zou zeggen: helemaal gelijk.....................

en het mooie is: het zijn alle drie prachtinstrumenten met een eigen karakter, en zo verschillend, andersklinkend................... helemaal dezelfde electronica, bouw, iets andere hardware hier en daar, maar daar zit het verschil niet: als je op de body klopt hoor je een andere toon.........................................
ik praat hier natuurlijk wel over heel kleine verschillen, ozo hoorbaar voor de geofende luisteraar............................

dus: er is geen standard, het is allemaal afhankelijk van het hout, en het is ook maar net wat jij lekker vindt;............ ik vindt al mijn sandbergjes superlekker, maar ze zijn niet gelijk.....................

RolandT
22 juli 2008, 07:22
...Dat kan op het internet natuurlijk niet. Dat blijft een vorm van online gokken.Ik moet dringend naar een casino of met de lotto gaan spelen want ik ben zeer tevreden met al mijn aankopen op het internet ;)

Als je een gitaar (of iets anders) wil kopen, en het is verkrijgbaar in een lokale winkel, zoek de prijs eerst op het internet. Geef die internet prijs aan de verkopen en zeer vaak krijg je dan ook die internet prijs. Lokale winkels hebben hun winstmarges gewoon iets te hoog gezet. Dat weten ze zelf ook wel maar vaak werkt het omdat veel mensen geen opzoekwerk doen voor ze naar de winkel gaan.

macwilliams
22 juli 2008, 09:03
dan zou ik direct naar de fabriek gaan :hippie:

maar nu weer on topic: lees nou even wat er al gezegd is: ieder indiviueel instrument is anders, ik bedoel: ik heb 3 sandberg-bassen, allemaal edwin van huick signatuere, dus je zou zeggen: helemaal gelijk.....................

en het mooie is: het zijn alle drie prachtinstrumenten met een eigen karakter, en zo verschillend, andersklinkend................... helemaal dezelfde electronica, bouw, iets andere hardware hier en daar, maar daar zit het verschil niet: als je op de body klopt hoor je een andere toon.........................................
ik praat hier natuurlijk wel over heel kleine verschillen, ozo hoorbaar voor de geofende luisteraar............................

dus: er is geen standard, het is allemaal afhankelijk van het hout, en het is ook maar net wat jij lekker vindt;............ ik vindt al mijn sandbergjes superlekker, maar ze zijn niet gelijk.....................


Ik begrijp je stand punt. :p

macwilliams
22 juli 2008, 09:10
ik bedoel kan je ook degene uit het magazijn nog ff testen voordat je em koopt(als je een hele nieuwe wilt)
want ik ben van plan binnekort gitaar te gaan kopen maar wil het liefst een hele nieuwe en niet die door iedereen is uitgeprobeerd en alles
En wat nou als iemand voor jou dat ook al gedaan heeft? Maar dan uiteindelijk toch een andere kleur kiest? Dan is die van jou toch nog net niet precies helemaal helemaal helemaal nieuw. En wat als je hem dan toch koopt? Je gaat de lokale kroeg in en treft daar net helemaal toevallig de persoon die hem getest heeft, jullie raken aan de praat en de waarheid komt boven water???? Ga je dan terug naar de winkel en eis je schadeloosstelling? En dat allemaal en alles?

Kim Wilson
22 juli 2008, 09:16
Wat is helemaal nieuw? Als de gitaar die jij getest hebt er goed en netjes uitziet, waarom zou je er dan één uit het magazijn willen?

Wat een machtige egoïst ben je dan, zeg. Je wilt niet een gitaar waar al wat op gespeeld is, maar je wilt wel graag de nieuwe gitaren uit het magazijn testen. Waardoor die dus ook niet meer "nieuw" zijn... Denk eens na man!

macwilliams
22 juli 2008, 09:19
Wat is helemaal nieuw? Als de gitaar die jij getest hebt er goed en netjes uitziet, waarom zou je er dan één uit het magazijn willen?

Wat een machtige egoïst ben je dan, zeg. Je wilt niet een gitaar waar al wat op gespeeld is, maar je wilt wel graag de nieuwe gitaren uit het magazijn testen. Waardoor die dus ook niet meer "nieuw" zijn... Denk eens na man!
Ik ben dus niet de enige die er zo over denkt. Doe mij maar een veel bespeelde met haast versleten tot het bot hardware.

Kim Wilson
22 juli 2008, 09:23
Nou, dat is wat anders. Een nieuwe gitaar uit de winkel moet er wel nieuw uitzien. Maar dat doet een testexemplaar ook wel. Je moet je er niet zo druk om maken dat er al iemand anders op heeft gespeeld. Alsof ie daar minder van wordt...

macwilliams
22 juli 2008, 09:50
Nou, dat is wat anders. Een nieuwe gitaar uit de winkel moet er wel nieuw uitzien. Maar dat doet een testexemplaar ook wel. Je moet je er niet zo druk om maken dat er al iemand anders op heeft gespeeld. Alsof ie daar minder van wordt...
Met "je"bedoel je toch hem en niet mij toch?

Kim Wilson
22 juli 2008, 09:55
Uiteraard. :satisfie:

Jeroen76
22 juli 2008, 14:44
Nou, ik vind het eigenlijk soms wel prettig dat tie al eens bespeeld is. Sommige gitaren worden dan namelijk niet zachtjes teruggezet waardoor er voor mij weer een korting mogelijk is. Butsen, deukjes enzo. En dat scheelt weer wachten op die EERSTE KRAS.......


Jeroen

NightFox
23 juli 2008, 21:46
Stel nou dat ik een gitaar koop bij thomann....

na een weekje zeg ik:

Ben er niet zo tevreden over...ik denk dat ik em terug stuur ...

Ik krijg dan gewoon mn geld terug mn €578????

Mr.Fingers
23 juli 2008, 21:47
In principe wel, maar wel alleen als de gitaar nog in originele staat is (dus met de plastiekfolie nog over de elementen/slagplaat), en zonder ook maar 1 krasje, butsje of deukje. En in principe kan het alleen als er iets mis is met de gitaar (een technisch defect)

Ibanez666
23 juli 2008, 21:50
Ik ben dus niet de enige die er zo over denkt. Doe mij maar een veel bespeelde met haast versleten tot het bot hardware.

Ik heb ze het liefst bespeeld en minimaal 20 jaar oud ;-)

NightFox
23 juli 2008, 22:27
PLease !!

Groot verschil of niet !!!!! :o

NightFox
23 juli 2008, 22:28
ho verkeerde topic:D

Ibanez666
23 juli 2008, 22:31
ho verkeerde topic:D


Tis niet te hopen dat al je 81 posts dit lot beschoren waren ;-)

Rormo
24 juli 2008, 09:46
In principe wel, maar wel alleen als de gitaar nog in originele staat is (dus met de plastiekfolie nog over de elementen/slagplaat), en zonder ook maar 1 krasje, butsje of deukje. En in principe kan het alleen als er iets mis is met de gitaar (een technisch defect)

Dat laatste is niet waar. Het is niet goed, geld terug, zonder opgaaf van reden. Het mag dus ook gewoon zijn dat je de kleur toch niet zo mooi vond, hoeft geen technisch defect te zijn.

@Ibanez666, meestal krijgt Nightfox wel meer shit over zich heen dan dat hij na deze posts zal krijgen. Dit was dus nog een boven gemiddelde prestatie voor hem :)

cardinal
24 juli 2008, 21:18
Veel nederlandse winkels hebben tegenwoordig ook een laagste prijsgarantie. Is ook fijn als er wat mee is.

Ik heb alleen ervaring met de musicstore alhoewel thomann wel een gibson les paul custom te koop had met p90 elementen die ik eigenlijk had moeten halen. Maar ik twijfelde te lang en nu is ie weg. Snik.