PDA

View Full Version : Rmc Of Fulltone ? ? ?



tom123
19 juli 2008, 12:35
Hallo.

Ik zat net in furom wat te lezen over een RMC3 dat die zoveel ruist.
Ik heb er ook een en ik heb er heelemaal geen last van.
Maar toch wil in liever een fulltone clyde delux wah.
Maar nou hoor ik iemand zeggen dat iedereen RMC toch beter vind dan de fulltone wah.
En ik dacht juist dat de fulltone wah de beste was.

Wat denken jullie dat de beste wah is ?

bluegate
19 juli 2008, 12:53
Ik heb een jaar geleden de stap gezet van RMC naar Fulltone, en ik vind zelf
de Fulltone het lekkerste.
Maar wel de Clyde deluxe, de normale Clyde vond ik vergelijkbaar met de RMC1.

Klantenservice van RMC is echter ongekend, dat is bij Fulltone volgens horen
zeggen wel een heel stuk slechter.
Heb het gelukkig nog nooit hoeven ondervinden.

Ibanez666
19 juli 2008, 13:11
Ik heb alleen ervaring met de RMC-2 en die vind ik super. Maar ja het gaat erom wat je er zelf van vindt, want 10 goede reacties op de een, wil nog niet zeggen dat het ook iets voor jou is. Gewoon even naast elkaar testen lijkt me.

Mitch
19 juli 2008, 14:34
Maar toch wil ik liever een fulltone clyde delux wah.
Maar nou hoor ik iemand zeggen dat iedereen RMC toch beter vind dan de fulltone wah.
En ik dacht juist dat de fulltone wah de beste was.

Als je de 'beste' wah wil wens ik je veel succes. Die bestaat namelijk niet.
Als je gewoon liever eens wat anders wil proberen: prima toch? Je moet er alleen niet van uit gaan dat als er een paar mensen op een forum zetten dat een pedaal 'de beste' is, dat dat een vast gegeven is. Het blijft smaakgebonden.
Ik heb pas mijn RMC3 omgeruild voor een Picture wah. Als je op de specs en meningen zou moeten afgaan klopt dat niet, want met de RMC3 kun je alles instellen en het is een standaard, een klassieker en volgens velen de beste.
Maar die Pic Wah heeft een iets andere basissound en vond ik gewoon lekkerder klinken. In mijn oren, niet die van internet ;)

the sure thing
19 juli 2008, 15:01
@ tom123: ik postte dat DE MEESTE forummers de RMC waardeerde boven de Fulltone. Niet iedereen, zoals jij schrijft. Ik heb zelf de Fulltone Clyde wah deluxe en ben er errug tevreden over. Maar dat komt door de veelzijdigheid (3 verschillende voicings), een ook de LED die erin zit. Ik heb m vergeleken met de Crybaby en de VOX 847. De RMC heb ik zelf nooit gehoord, en ken dus ook geen vergelijk.

Als je hier een vraag post over een goede wah voor CLEAN geluid, worden de VOX en de RMC veel vaker genoemd dan de Fulltone. Dat was de reden waarom ik aan jou vroeg wat jij vond dat de verschillen waren!

Bernd Veenema
19 juli 2008, 18:36
Tom, je hebt PM

jeroen van de pol
20 juli 2008, 10:04
Tom!

Wat je in zo'n geval altijd moet doen (ook al is het soms een hele opgave) is met je eigen setje waar je de nieuwe wah over gaat gebruiken, meeslepen naar muziekzaak en daar de verschillende modellen gaan uitproberen.

Iedereen heeft z'n eigen gear (gitaar, amp + speakers, cable's) waardoor een wah voor iedereen anders klinkt. Ook je muziekstijl is denk ik van groot belang.

Succes!

Groeten Jeroen