PDA

View Full Version : twijfel over 1ste gitaar



patrick1974
19 juli 2008, 11:57
Ik ben aan het twijfelen welke ik als eerste gitaar wil nemen.Ik heb de keuze beperkt tussen een Squire affinity strat en een Dean Evo XM.Mijn bedoeling is om blues/symfonische rock te gaan spelen.Mischien dat er hier mensen zijn die hun ervaringen kunnen vertellen.

FrankC
19 juli 2008, 12:11
Beste Patrick,

Open onderstaande link even. Gaat over de Dean Evo XM. Misschien heb je er wel wat aan.

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=85092

patrick1974
19 juli 2008, 12:19
Bedankt Frank,

Ik heb het topic doorgelezen en ik vind de Dean mooier dan de Squir strat maar ik heb ook gelezen hier dat een strat geschikter is voor blues e.d.Mischien dat andere mensen ook nog een mening hebben.

FrankC
19 juli 2008, 12:33
Blues kan je op alles spelen. Op elke gitaar op elke versterker in elke prijsklasse.

Het gaat erom dat jij de gitaar lekker vindt spelen. Mijn advies is ga testen. Bij Feedback hebben ze de modellen die jij zoekt.

patrick1974
19 juli 2008, 12:38
Bedankt voor de info Frank.Ik ben een absolute beginner dus zal ik vragen of iemand anders wat kan voor spelen zal in ider geval ff kijken naar een Dean en ik zat zelf te denken met een Roland 15 cube als begin versterker.

G.G.
19 juli 2008, 12:43
Beide gitaren zijn prima om mee te beginnen, alleen klinken ze heel anders. Ik ben zelf een liefhebber van de strat, maar die dean is prima. Zij beiden een prima basis om later eventueel te verbeteren met andere elementen.


Met die versterker zit je de eerste tijd ook prima totdat je ontdekt hebt wat voor geluid je wilt (en zelfs dan nog blijf je eindeloos veranderen van versterker.

FrankC
19 juli 2008, 12:45
Ah oke, dan wordt het iets lastiger. Nou, in elk geval succes. Roland Cube is ook oke.

Je kan ook even bekijken of ze een package deal voor je hebben. Dwz gitaar,versterker, kabel, plectrum. Ben je gelijk klaar.

Check the musicstore.de of thomann.de ook even.

patrick1974
19 juli 2008, 16:10
@Frank ik heb gekeken maar ze hebben gen packs met een Dean evo wel met een squire strat.Maar ik ga toch denk ik voor de Dean want ik vind het model erg mooi en voor het geld als ik de diverse reviews lees zijn ze erg goed.Ik heb als versterker ook nog een 15 watt fender gezien.Ik hou jullie op de hoogte als ik volgende week naar Feedback Apeldoorn ga. 8-)

patrick1974
19 juli 2008, 16:59
@G.G Bedankt voor de info zal zeker gaan kijken naar beide modellen.