PDA

View Full Version : custom thinline ???



rvdp
19 juli 2008, 11:26
Hallo iedereen op dit forum,

Ik heb net een fender thinline made in japan van het merk custom aangeschaft.
Serienr. 706816
Er is op het web niets van te vinden.
Volgens mij is het merk custom een verre vage voorganger van ibanez.
Wie o wie zou me wat meer over deze gitaar kunnen vertellen ?
Ik heb er 275,- voor betaald en moet zeggen dat hij in een nieuwstaat verkeerd.
Ik zou graag willen weten uit wat voor een jaar ie komt ( 1970? )
en waar ik hem een beetje mee mag vergelijken kwa kwaliteit.

Alvast bedankt.

pueblo
19 juli 2008, 13:18
alhoewel ik er niets ga kunnen over zeggen, zeg ik je toch om even wat foto's te plaatsen, dit helpt vaak :satisfie:

Pepe
19 juli 2008, 13:36
Die Customs waren in de seventies de low budgets copieen van bekende merken, je kwam ze veel tegen, ik heb een witte 3 pickup SG custom gehad kan ik me vaag herinneren. Geen idee meer of het geschroefd dan wel gelijmd was. Het lag een beetje onder Ibanez in de volksbeleving. Met terugwerkende kracht geloof ik dat ze ook best goeie modellen ertussen stopte.

Er waren absolute low budgets als Hondo en Columbus maar veel japanse merken zoals Ibanez, Aria en Kasuga hadden budgets en redelijke gitaren in 1 gamma.
Als het netjes gemaakt is en de juiste maten en houtsoorten gebruikt zijn kan je er veel lol aan beleven. Het lijkt me een nette prijs.

Saf
19 juli 2008, 14:40
custo mwerd gemaakt in dezelfde fabriek als ibanex etc. Ben super slecht in het onthouden van die fabrieksnamen volgens mij fuij gakki (of zoiets).

Lag er maar net aan wie er hoeveel bestalden. Maakten eerst bijvoord 500 gitaren met ibanex logo, dan 400 met een custom logo en tenslotte rodle er nog 250 cimars van de band. E nnog legio andere merken. Zoals met ALLE japanse merken (ik denk tokai en burny er buiten gelaten) hadde nze goede e nslechte series.

Ik heb een les paul gehad van custom en dat was een goede gitaar een maat van mij heeft heel even een custom telecaster gehad die vond ik zelfs erg goed. Heb echter ook custom les pauls gezien van multiplex met nephumbuckers die o pz'n zachts gezegt ru kwaren.

275 voor een goed exemplaar in goede staat vind ik een redelijke prijs.