PDA

View Full Version : Fake Burstbucker Pros



Ricochet
19 juli 2008, 11:19
Hallo

Ik heb op marktplaats een set BurstbuckerPros gekocht van een zekere PG uit Wormer. Bij de deal zitten ook 2 TOM-bruggen, waarvan 1 een Gotoh zou zijn.

Na ontvangst pakket blijkt het geen Gotoh te zijn(geen stempel onderkant) maar een cheapass barrel(net als die andere TOM-brug trouwens).
DE BBs, zien er nogal cheap uit. "Woundby"-stickers zijn niet leesbaar. Groenige waslaag op de onderkant. PAF decals zijn half weggescheurd en de achterlijk grote soldeerpunten van het kapje zitten niet in het midden maar heel erg naar links of rechts.

Na een vragend mailtje naar de verkoper blijft hij beweren dat het een Gotoh is. En dat de BBs rechtstreeks uit een Gibson LP komen. Nu was ik tot dan niet helemaal wantrouwend dus ik vraag of hij een voorstel wil doen voor de bruggen. Hij stelt voor dat ik ze terugstuur, dan zal hij mij het geld voor de bruggen terugstorten.

Het knaagt toch een beetje en ik besluit die BBs even door te meten en... meet 7.7K voor de neck en 8.2K voor de brug. Nu heb ik de waarden van een andere BB-gebruiker doorgekregen en dat zou dus 7.4 en 8.0 moeten zijn.

Nu ben ik er zelf redelijk van overtuigd dat ik hier genaaid wordt, maar wil het voor m'n eigen gemoedsrust graag even bevestigd zien worden door de kenners.
Misschien heeft iemand anders wel eens zaken gedaan met deze PG?
Kan je aangifte doen bij de politie van oplichting? Of moet ik dat zelf even "regelen"?

Hier zijn de pics:

http://www.euronet.nl/~wat/studio/BBR.jpg
http://www.euronet.nl/~wat/studio/BBT.jpg

Daniël_san
19 juli 2008, 11:53
http://img.villagephotos.com/p/2004-2/625052/rd2%20Burstbucker%20rear.jpg
dit is een foto van een originele,
het lijkt alsof er aan jouw pups is gesleuteld...

DeiDRagonas
19 juli 2008, 12:19
PAS OP!!

Die PG uit Wormer heb ik wel eens bonje mee gehad.. ALLES wat hij aanbied is nep, of stuk, of komt gewoon niet.. Als je je wil laten naaien moet je bij hem iets kopen!!! Wat n zielige loser is die gast zeg!

R

heavy-metal-thunder
19 juli 2008, 13:00
http://img.villagephotos.com/p/2004-2/625052/rd2%20Burstbucker%20rear.jpg
dit is een foto van een originele,
het lijkt alsof er aan jouw pups is gesleuteld...

opgelet, de link is van de burstbucker 1, niet de BB pro. De BB1, BB2 en BB3 zitten in de duurdere les pauls, de burstbucker pro in de Standard van tegenwoordig. De BB pro ken ik niet, maar ik heb wel de BB1, 2 en 3.

ik moet zeggen dat 1 van de 2 klevers "Patent applied for" op mijn Les paul custom shop, ook slecht gekleefd zijn (gescheurd). Op mijn pu's zitten dan wel die witte stickers met "wound by" en het type "#3" (of 1 of 2) op.

Ik durf niet met zekerheid zeggen dat ze vals zijn.

heavy-metal-thunder
19 juli 2008, 13:07
Hier de waarden van mijn BB1, 2 en 3:

BB-1 was 7,6
BB2, was wat meer
BB3 weet ik niet, maar staat 8,6 op geschreven.

verdere gelijkenissen:
- de draad van de pu is dezelfde als bij jou
- mijn soldeersel is niet echt veel kleiner, maar zitten wel in het midden én zijn minder dik
- de vorm van de pu stemt overeen met de jouwe.

ik zou vragen dat hij eerst jouw geld terug stort en dan pas dat jij de bruggen terug stuurt.

Ricochet
19 juli 2008, 13:43
PAS OP!!

Die PG uit Wormer heb ik wel eens bonje mee gehad.. ALLES wat hij aanbied is nep, of stuk, of komt gewoon niet.. Als je je wil laten naaien moet je bij hem iets kopen!!! Wat n zielige loser is die gast zeg!

R

Lekker dan. Hoe heb je het opgelost?

Ricochet
19 juli 2008, 13:48
ik moet zeggen dat 1 van de 2 klevers "Patent applied for" op mijn Les paul custom shop, ook slecht gekleefd zijn (gescheurd). Op mijn pu's zitten dan wel die witte stickers met "wound by" en het type "#3" (of 1 of 2) op.


Zijn die PAF-decals bij jou ook transparant, of hebben die letters nog een gelig kleurtje?

Zijn die "Wound by" stickers van jou afgerond of vierkant?

heavy-metal-thunder
19 juli 2008, 15:00
Zijn die PAF-decals bij jou ook transparant, of hebben die letters nog een gelig kleurtje?

Zijn die "Wound by" stickers van jou afgerond of vierkant?

heb geen fototoestel ter beschikking, zal het omschrijven

wound by sticker is wit met zwarte druk, rechthoekig, niet afgeronde hoeken

#3
Wound By
Sp

afm. 2cm x 1,3
(SP zijn initialen van werknemer en zijn met stift geschreven):


PAF-sticker is zwart met goudkleurige letters en een doorzichtige rand rond:

PATENT
APPLIED FOR

Afm. zwarte kader: 1,8 x 0,5 cm
hierrond doorzicht stukje: 2,0 x 0,65 cm

als ik jouw foto bekijk, dan zit het gaatje voor de draad op exact dezelfde plaats, de draad lijkt hetzelfde, de vorm van de 4 schroeven, de bodemplaat (die a/d hoeken recht zijn, maar verder lichtjes gebogen zijn), de vorm van de voetjes en de verhoging aan de schroefdraad is allemaal hetzelfe als bij mijn BB3.

hopelijk heb je er wat aan. Maar ik geef ze toch zeker 80% voor echtheid.

Ps: ik wrijf ff wat stof van de PAF-sticker en is al direct een beetje zwart af.

Ik zou wel nog ff op het net vb. ebay.com verder zoeken naar pic's van BB Pro's, want de mijn zijn dus de BB1, BB2 en BB3 (en die zitten niet in een LP Standard).

Ricochet
19 juli 2008, 16:22
wound by sticker is wit met zwarte druk, rechthoekig, niet afgeronde hoeken

PAF-sticker is zwart met goudkleurige letters en een doorzichtige rand

hopelijk heb je er wat aan. Maar ik geef ze toch zeker 80% voor echtheid.



Bedankt voor de beschrijving Thunder!

Die 2 stickers zijn opvallend verschillend. Die PAF decal van mij is volledig transparant. Zo'n beetje het kenmerk van een fake.

Wat echt niet klopt zijn de gemeten ohmages. Een tolerantie van 0.1 K vind ik nog wel acceptabel, maar een verschil van 0.3K wordt echt verdacht.

De BB Pros zijn qua output vrijwel gelijk aan de BB1 en 2(maar hebben Alnico5 magneten en zijn "waxpotted").

Ricochet
19 juli 2008, 18:13
Net een interessant mailtje gehad.
De verkoper claimt dat de Burstbucker Pros uit z'n 1997 Les Paul Faded komen.
Grappig. Burstbuckers bestaan pas sinds 2000 en de Pro-versie pas sinds 2003...

pigro
20 juli 2008, 10:29
Beste mensen,
het zijn gewoon echte burstbuckers!
ze komen uit mijn les paul faded uit 2007 sorry voor de verschrijving in kijn reactie) deze heb ik zelf nieuw gekocht.
het enige dat er mee gebeurd is is dat er nikelen kapjes op zijn gezet voor het uiterlijk, dus dat is het sleutelen wat er aan gebeurd is.
voor de rest niets!
Ik stoor mij een beetje aan de manier waarop jullie in dit forum met mensen en materiaal om gaan, maar ik denk dat dat het nadeel van internet us±
elke mafkees kan lekker anoniem doen of hij overal kennis van heeft.
Voor jullie informatie, ik heb de koper terug gestort en verwacht mijn burstbuckertjes terug.<
want 125 euroootjes voor dit gezeur is natuurlijk wel heel erg goedkoop!

DeiDRagonas
20 juli 2008, 10:38
Dude, ik ken je langer dan vandaag... Pleeg ff zelfmoord wil je..

JeroenSchaaf
20 juli 2008, 10:52
Lekker subtiel Roy!

Maar wel terecht ( edit )

Veekeren
20 juli 2008, 12:27
Ah, ik dacht dat de beste man een dergelijke truc alleen bij mij had toegepast. Maar blijkbaar hebben meer mensen ervaring met de betrouwbaarheid van onze Piet... Jammer, 1 keer had ik hem nog wel het voordeel van de twijfel gegund.

Liquid_Metal
20 juli 2008, 12:59
is hier al notie van gemaakt in de Ooit afgezet op marktplaats (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=21993)-thread? Lijkt mij een mooi voorbeeld van hoe het NIET moet.

Chocola
13 februari 2010, 20:30
Beste mensen,
het zijn gewoon echte burstbuckers!
ze komen uit mijn les paul faded uit 2007 sorry voor de verschrijving in kijn reactie) deze heb ik zelf nieuw gekocht.
het enige dat er mee gebeurd is is dat er nikelen kapjes op zijn gezet voor het uiterlijk, dus dat is het sleutelen wat er aan gebeurd is.
voor de rest niets!
Ik stoor mij een beetje aan de manier waarop jullie in dit forum met mensen en materiaal om gaan, maar ik denk dat dat het nadeel van internet us±
elke mafkees kan lekker anoniem doen of hij overal kennis van heeft.
Voor jullie informatie, ik heb de koper terug gestort en verwacht mijn burstbuckertjes terug.<
want 125 euroootjes voor dit gezeur is natuurlijk wel heel erg goedkoop!

Je forumnaam past precies bij je :soinnocent:.

edit: wel een erge bump, maar bumperts for the win!