PDA

View Full Version : I Had Sex With Your Best Friend



Dribbel_
19 juli 2008, 02:18
Yes daar gaan we weer nadat onze oude demo toch wel erg oud begon te worden en we totaal niet tevreden waren over het geluid hebben we besloten nieuwe tracks te gaan opnemen.

Sloebers als we zijn natuurlijk doen we dit compleet in eigen beheer zodat het ons, naast een hoop tijd, geen cent kost en het resultaat vind ik eigenlijk best wel respectabel geworden :satisfie:

Het is een poppunk nummer de eerste van de twee die we uploaden de andere komt er binnekort aan en aangezien het gelijk de 1e en enige track op de Myspace is kan je hem niet missen natuurlijk.


Dan omdat dit het sounds gedeelte is nog iets over opnemen hoe of wat. Vooral de gitaren ben ik wel tevreden over, heb ondertussen al vaak zat ondervonden hoe lastig het is deze op te nemen te mixen enz. Vorige keer hebben we het via de toneport met software opgenomen maar deze keer hebben we gekozen voor het micen van een amp (Peavey Valveking). En dan via de mic naar de toneport de computer in. Vocals hebben we op dezelfde manier gedaan alleen voor de bas hebben we gebruik gemaakt van software om het geluid te produceren.

Qua mixen heb ik zelf maar een beetje liggen kloten ik heb er nog weinig ervaring mee dus daarom zijn tips altijd harstikke welkom natuurlijk om er goed verder aan te kunnen werken.

Dus hopelijk willen jullie de tijd nemen het nummer even te beluisteren en commentaar te geven hoe het bevalt.

Alvast heel erg bedankt!! :satisfie:

En natuurlijk de link waar het nummer te beluisteren is:
---------------
Too Loud For Granny
I Had Sex With Your Best Friend (http://www.myspace.com/tooloudforgranny)
---------------

Arts
19 juli 2008, 02:35
jezus awat een lange psot , ik ben vdkaart!

Luke-wannabe
19 juli 2008, 02:46
Hmm best wel aardig.
Ik vind met name de drums wel gaaf opgenomen. Niet super strak maar ook niet rammelend, lekker. Gitaar zou van mij part iets directer mogen en ook de bas mag wel wat meer hoog en meer in de mix.

Compositie is best wel leuk. Leuke themaatjes en lekker vrolijk enzo. Hoor wel een erg duidelijke Blink invloed, maar dat is niet erg.
Zanger vind ik niet zo goed. Beetje weinig zeggende stem en de teksten zijn ook niet super, geloof ik.

Al met al best OK!

fivelastwords
19 juli 2008, 04:32
Volgens mij is de drumpartij gewoon een niet sterk werkende vst plugin, of in elk geval is er niet heel hard gewerkt om het "echt" te laten klinken. Voor de rest een gezellig liedje wat wel erg lijkt op oudere nummers van Blink 182. Niet daverend goed, maar ook heel niet slecht.

Daniel91
19 juli 2008, 10:48
Hmm best wel aardig.
Ik vind met name de drums wel gaaf opgenomen. Niet super strak maar ook niet rammelend, lekker. Gitaar zou van mij part iets directer mogen en ook de bas mag wel wat meer hoog en meer in de mix.

Compositie is best wel leuk. Leuke themaatjes en lekker vrolijk enzo. Hoor wel een erg duidelijke Blink invloed, maar dat is niet erg.
Zanger vind ik niet zo goed. Beetje weinig zeggende stem en de teksten zijn ook niet super, geloof ik.

Al met al best OK!
Dat vind ik nou ook, hartstikke leuke muziek maar die zanger slaat de plank finaal mis :satisfie:

Dribbel_
29 juli 2008, 00:44
Whoei, beetje late reactie maar was op vakantie dus also :P

Bedankt voor de reacties, eigenlijk al precies zoals ik had verwacht :P
Drums is idd gewoon via VST aangezien we niet de mogelijkheid hebben alles op te nemen. Zang is idd niet het sterkste punt helaas :')
En de teksten zijn gewoon erg puberaal dat weten we :P

niekrhcpniek
1 augustus 2008, 12:14
Whoei, beetje late reactie maar was op vakantie dus also :P

Bedankt voor de reacties, eigenlijk al precies zoals ik had verwacht :P
Drums is idd gewoon via VST aangezien we niet de mogelijkheid hebben alles op te nemen. Zang is idd niet het sterkste punt helaas :')
En de teksten zijn gewoon erg puberaal dat weten we :P

Ondanks alles klinkt het toch super! :rockon:
Sum 41/Blink 182 fans zeker?
Iig wel zelfde soort titels :P
Ik ben al benieuwd naar nieuwe nummers!