PDA

View Full Version : Vox AC 15 cc met Alnico blue



Nicolaas
18 juli 2008, 23:43
Geachte mensen!

Na lange wikken en wegen met m'n vriend Jack Daniels, heb ik maar besloten dat
ik voor een Vox AC 15 cc met een Alnico blue ga met een goeie distortion pedal.
Ik speel meren deel van de tijd toch ook op m'n kamer, heeft geen zin een
dikke diezel stack te halen.

15 watt is waarschijnlijk al te veel, maarja die klanken van dat ding zijn geweldig!
Maar iemand idee waar ik ze in nederland kan krijgen. En wat is een goeie dikke
distortion? Ik wil er toch een klein beetje Tool uit krijgen, ik weet het kan niet
helemaal. Maar toch :satisfie:

En wil er dan een leuk telecastertje erbij of een epi Sheraton. Beetje korting etc.

Iemand een goed idee waar dit te krijgen is? NL muziek en Feedback hebben
het iig niet op hun site staan. En ga nog wel meer rond wattage niveau proberen.

Gjalt
19 juli 2008, 00:40
bij feedback staat hij zeker wel (heb hem laatst nog op gespeeld in apeldoorn ;) )

Nicolaas
19 juli 2008, 00:46
Te gek! Ga ik hem daar even checken!

Chroxy
19 juli 2008, 00:47
Ik heb zelf een versie zonder Alnico Blue, maar heb er een Greenback ingezet.. Heerlijke versterker; vooral om met een tele of strat lickjes overheen te spelen.

Pas wel op met het volume! Hij is natuurlijk zacht te zetten, maar hij gaat knetterhard! 100watt Hughes & Kettner Triamp van medegitarist blaas ik hier eenvoudig mee weg! Zelf gebruik ik hem als repetitie versterker en als clean versterker naast mijn Marshall bij gigs en dat trekt hij ook eenvoudig.

Ik vind wel dat het Tool geluid er niet echt uit te krijgen is. Iedereen heft natuurlijk zijn eigen mening hoe dicht hij/zij bij een geluid van een gitarist komt, maar ik kan alleen Tool benaderen door mijn Marshall/Mesa/Diezel (ligt eraan welke cd) icm een LP en boost pedaaltje helemaal over zijn nek te laten gaan (feedbacken).. wordt met een 1x12 combo'tje wat moeilijker!

Nicolaas
19 juli 2008, 00:51
Ja dat is ook zo, iedereen z'n smaak voor zich natuurlijk. Maar het geen dat ik
bedoel is, dat als ik er zo'n distortion voor zet dat ie wel een beetje een zware
drop D klap geeft. Laten we het zo zeggen heb nu een Fender FM 212 kan alleen
maar een upgrade zijn toch?

Hoeft zeker niet precies het zelfde, dan moet ik gewoon een marshall of mesa
of een diezel kopen. Maar dat heeft geen zin nu, speel toch alleen op me kamer
soms met wat andere in een oefen ruimte. Is zo'n ding toch prima.

Ben je trouwens tevree over je Baja telecaster wil er ook 1 namelijk :chicken:

Chroxy
19 juli 2008, 01:03
upgrade?.. alsof je van een fiatje naar een ferrari gaat ;).. zeker clean! en dan zo tegen het opbreken aan, heerlijk! En precies zoals je zegt; met een goed pedaaltje ervoor en drop D kom je aardig in de richting!

Baja Telecaster; tjah, GEWELDIG! Heb hier flink wat gitaartjes liggen, maar deze gaat bij iedere gig standaard mee. Enorm gewicht (hou ik persoonlijk van) en je kan er alle kanten mee op qua sound. Icm met de vox ook een heerlijk geluidje voor slag! Echt een aanrader (al is het maar op te proberen als je je vox test!)

Nicolaas
19 juli 2008, 01:12
Zwaar ding? Geweldig! Dan heb ik ten minste het gevoel dat ik vast heb. En het
leek me een goeie combo met de vox voor de rock en roll en etc. En voor tool,
heb ik me silverburst dus dat komt ook wel goed.

Wat is zo'n beetje levensduur van die buizen voor je zover je er ervaring mee
hebt? En kan die trouwens een beetje met effecten omgaan?

x.a.d
19 juli 2008, 12:26
Wat is zo'n beetje levensduur van die buizen voor je zover je er ervaring mee
hebt?

El84...een jaartje oof 2 tot 3.
maar orgineel zit er niet veel goeds in. Dus 1 of 2 jaar spelen en dan goede er in zetten !!

Effecte betwijfel ik of de vox wel zo goed voor is...Zeker als je in drop d enzo wil spelen.... Je moet geen ultiem geluid op dat vlak verwachten maar met een goed pedaal kom je een heel eind.

Geweldige combo verder hoor, mooi clean en zeker een mooie overdrive !!

Het enige wat wel een probleem is zijn de trafo's. Er zijn een aantal 15s waarbij de trafo er meteen of na een par weken er uit lag...

Maar daar heb je garantie voor. !

humbucker
19 juli 2008, 12:29
ik heb zelf ook een ac15 en het is zoals hierboven al gezegd echt een heerlijke bak!

Qua pedaaltjes is hij wel wat kieskeuriger, maar wie zoekt die vindt ;).

Zelf heb ik er een Fulldrive 2 voor hangen, maar die gaat er op termijn toch weer uit. Ik vind het jammer genoeg nét niet dat wat het zijn moet.

De levensduurs van de buizen hangt natuurlijk af van hoe dikwijls je speelt en op welk volume. Dus daar kan ik moeilijk op antwoorden. Maar als je veel op huiskamerniveau speelt zouden ze toch minstens 2 jaar moeten meegaan imo.

Nicolaas
19 juli 2008, 12:37
Okay thanks, nou ja als die maar een Wah en een delay aan kan.