PDA

View Full Version : arrgghh wat moet ik nou doen ??!!



r0cker666
18 juli 2008, 18:35
Hallo,
Ik ga over 2,5 weekje nieuwe gitaar kopen (hoop ik)
zit alleen met een probleem ...
Het moet eigenlijk een strat worden want ik speel John frusciante en Jimi hendrix etc.
Maar nu is me oog gevallen op een Prs se tremonti.
Heeft iemand wat meer informatie over deze gitaar??
kan ik met deze gitaar ook Rhcp Jimi hendrix SRV etc spelen???
BTW: de strat kan ik nieuw kopen de prs tremonti moet ik 2e hands..
Bedankt.

Jeroen_TRC
18 juli 2008, 18:37
Natuurlijk kun je dat er mee spelen. Een prs is net wat specialer dan gewoon een strat. VIND IK ;)

happynjitram
18 juli 2008, 18:37
Ga eerst maar eens goed nadenken wat je nou eigenlijk wilt. Je hebt het nu over 2 gitaren die je niet met elkaar kunt vergelijken. Ga testen, ga zoeken, maar ga niet iets kopen voor veel geld als je niet zeker weet wat je nou precies wilt.

MarkV
18 juli 2008, 18:50
Hallo,
want ik speel John frusciante en Jimi hendrix etc.

Heeft iemand wat meer informatie over deze gitaar??

kan ik met deze gitaar ook Rhcp Jimi hendrix SRV etc spelen???

Bedankt.

Hallo!
Je speelt John en Jimi? Dan moet je eigenlijk wel aan de strat of een veelzijdige Tele. Maar vind je een strat ook echt lekker spelen? Heb je al eens wat verschillende Strats geprobeerd? Wat voor soort Strat zoek je (Fender Mexicaantje of een Squier, of mag het ook een London City o.i.d. zijn?)

De PRS specs staan hier: http://www.prsguitars.com/tremontise/index.html Er vanuit gaande dat je de SE zoekt, niet de USA made signature.
De PRS is een hele andere gitaar dan een strat. Ken die Tremonti niet echt, maar dat is volgens mij een metal gitarist. Dus de PRS zal dan veel meer oversturen dan een Strat die veel cleaner blijft.

Je kan met die PRS ook wel Hendrix enzo spelen (dat kan ook op een klassieke spaanse gitaar), maar het zal wel degelijk niet echt hetzelfde klinken als met een Strat.

Graag gedaan!

G.G.
18 juli 2008, 19:07
Voor Hendrix, SRV moet je echt een strat hebben. Het kan wel op iets anders, maar het gaat nooit zo klinken.

JohnLord
18 juli 2008, 20:46
Dat gaat het sowoeso niet, speeltechniek en zo.

barno
18 juli 2008, 20:52
Uiteraard is in deze de amp veeel belangrijker dan de gitaar, maar de looks moeten er toch ook zijn. hendrix op prs ... doet me denken aan goede top40 gitarist die het allemaal kan maar niet heeft ...

Dweezman
18 juli 2008, 22:57
... doet me denken aan goede top40 gitarist die het allemaal kan maar niet heeft ...

haha! ik ken ze ook die het allemaal wel hebben, maar niet kunnen ;-)

bagheera
19 juli 2008, 00:31
ik zou de paul reed smith kopen echt waar koop dan een tweedehandse maar koop een goede 2dehandse prs is exclusiever, mooier geluid en de liefde die in de gitaren gestoken wordt is nog altijd zo hoog als wanneer paul reed smith zijn eerste gitaar maakte.
Ik vind de klank van prs beter dan die van fender
daarmee wil ik hier niemand boos maken hoor

wat je ook doet doe het met heel je hart, want het is in die gitaar dat je dat hart zal leggen en bewaren.

barno
19 juli 2008, 00:37
haha! ik ken ze ook die het allemaal wel hebben, maar niet kunnen ;-)

ik had het niet over het allemaal hebben, maar over hèt hebben ... maar velen die het allemaal hebben, hebben het idd ook niet, want als je het hebt, wordt je muzikant en muzikanten verdienen meestal niet genoeg om het allemaal te hebben ... :)

G.G.
19 juli 2008, 00:40
Ik vind de klank van prs beter dan die van fender

TS speelt Hendrix, RHCP, SRV en jij raad hem PRS aan omdat jij die klank beter vind dan fender?

Klank is niet "beter", maar anders. En als je dan toch termen als "beter" of "slechter" wilt gebruiken gaat dat verhaal helemaal niet op want voor Hendrix/SRV is een strat juist beter geschikt.

EDIT: met andere woorden: Je praat poep.

DeiDRagonas
19 juli 2008, 01:16
Wilde de topicstarter anderhalf week geleden niet nog een Epi of Gibson achtige gitaar kopen? En nu ben je weer 360 graden gedraaid?

Op de vraag "wat moet ik doen" kan ik kort zijn. Gewoon op de bank gaan zitten met je piemel uit de broek en wachten maar...

Of gaan testen in een winkel.. Da's ook een optie.. Maw, vorm eens je eigen mening door te testen en ga niet blind af op wat een groep forumgangers zegt.

Grt Roy.

geertjan_83
19 juli 2008, 07:44
inderdaad gewoon gaan testen. Ik moet wel zeggen, de Tremonti SE heb ik ook gehad, en het is een prima veelzijdige gitaar. Niet alleen voor metal. Je kunt er ook mooie bluesy licks mee spelen, en het hals element klinkt lekker warm en "jazzy" en uiteraard kun je ermee scheuren.

Speulert
19 juli 2008, 08:48
Op de vraag "wat moet ik doen" kan ik kort zijn. Gewoon op de bank gaan zitten met je piemel uit de broek en wachten maar...


Doe ik al 5 jaar.en ik ben nog steeds heen hendrix.Hoe lang nog?

macwilliams
19 juli 2008, 09:41
Doe ik al 5 jaar.en ik ben nog steeds heen hendrix.Hoe lang nog?
Hoe lang istie al dan?

grayfink
19 juli 2008, 10:06
Die van Jimi was 28 cm en 3 mm.

Speulert
19 juli 2008, 12:09
Ohw dan die ik toch iets goed,die van mij is tot aan de nuts 25 1/2 inch (64,8 cm)

r0cker666
19 juli 2008, 12:59
Ik heb al aantal keren een fender strat geprobeerd en De strat ligt me erg goed :cooler:.
Ik ben tot de beslissing gekomen om toch echt voor een fender strat te gaan omdat deze gitaar het dichst bij het geluid komt wat ik wil en ze zijn gaaf :satisfie:

Bedankt voor de hulp :cooler:
Ik zal foto's plaatsen als ik hem heb gekocht :hippie:

Thomas

r0cker666
19 juli 2008, 13:02
DeiDRagonas je hebt idd gelijk ..
ik heb al meerdere topics gestard over verschillende gitaren
alleen ik kwam eigenlijk telkens weer neer op de strat's :satisfie:

Dus The STRAT it wil be :satisfie:

Mzzlss
Thomas

MarkV
19 juli 2008, 13:11
Dus The STRAT it wil be :satisfie:

Mzzlss
Thomas

Wat is je budget? Er zijn wel heel veel Stratjes verkrijgbaar in alle prijsklasses.
Je moet zeker de gitaar testen voordat je iets koopt (en dan zeker als je een 'goedkopere' neemt, dus niet in Duitsland bestellen he!)

r0cker666
19 juli 2008, 13:17
Ik heb de strat al getest =D
bij een vriend van mij =D

me budget = 420 euro niet hoger =(
het wordt dus een standard mex in het zwart
en ben van plan er ook gelijk een nieuwe slagplaat op te zetten want dat witte ding vind ik maar niks ( de slagplaat betalen me ouders ) :cooler:
peace :hippie:

MarkV
19 juli 2008, 13:25
Ik heb de strat al getest =D
bij een vriend van mij =D

me budget = 420 euro niet hoger =(
het wordt dus een standard mex in het zwart
en ben van plan er ook gelijk een nieuwe slagplaat op te zetten want dat witte ding vind ik maar niks ( de slagplaat betalen me ouders ) :cooler:
peace :hippie:

Een standaard Mex bij een vriend testen geeft geen enkele garantie dat je de Strat die je krijgt als je gaat bestellen ook hetzelfde speelt. Zeker Mexicaanse Fenders hebben een wisselende kwaliteit.

r0cker666
19 juli 2008, 16:16
Dan maar gewoon hopen dat het een goede mex is =D
en anders terug sturen die handel :satisfie:
Weet iemand waarom er zo'n groot verschil tussen de prijzen zit in NL en DUI???

Danku
Thomas