PDA

View Full Version : welk multieffect??



gitarken
18 juli 2008, 15:58
ik ben op zoek naar een multieffect.
-gear: fender strat , line6 spider II , fender G-DEC junior
-stijl: funk,blues,jazz,veel lead solos,metal
-zeker een wah wah pedaal
-veel verschillende functies
-maximum 500euro
-klanken editable
...
alvast bedankt
grtz ken

gitarken
18 juli 2008, 18:28
reactie :p :metal: :B :gitarist:

wiegersma
18 juli 2008, 18:32
Line6 xt live
Line6 x3 live
Line6 floorpod
Line6 floorpod+
Boss gt6 (of met een hoger getal)

gitarken
18 juli 2008, 18:33
line6 pod x3
wat zijn de voor en nadelen>?
boss GT-8
wat zijn de voor en nadelen>?
boss GT-10
wat zijn de voor en nadelen>?

alvast bedankt

wiegersma
18 juli 2008, 18:37
De voordelen zijn dat je veel verschillende geluiden hebt. Sommige goed, sommige wat minder.
De nadelen zijn dat sommige mensen geen tijd nemen om alles uit te zoeken en daardoor niets van een apparaat begrijpen.

Ik heb zelf ervaring met de GT6 van Boss en die voldoet mij prima. Maar het is altijd persoons-/smaakgebonden.

In mijn optiek maken beide bedrijven prima materiaal.

gitarken
18 juli 2008, 18:45
maar welk vind u het beste,?

wiegersma
18 juli 2008, 18:53
U?

Ik denk altijd de meest nieuwe versies het beste zijn. Zoals ik al zei heb ik zelf de beste ervaring met Boss, maar dat komt omdat ik daar zelf mee speel. De Line6 is een paar keer bespeeld, maar niet alles eruit gehaald wat erin zit.
Ik denk dat de bruikbaarheid van de geluiden tussen Line6 en Boss elkaar niet ontlopen. Dat is een kwestie van smaak.
Het is moeilijk om voor jou te zeggen wat het beste is. Maar vooruit: Boss GT10, nee toch maar Line6 X3.

Andere gitaristen komen vast weer met andere ideeën aanzetten.

Brulmuis
18 juli 2008, 20:26
Ik heb zelf alleen ervaring met de Boss GT6. Heb het altijd een prima ding gevonden; makkelijk te bedienen en de meeste effecten klinken nog verdomd aardig ook.

no 1 hops
18 juli 2008, 20:51
even uit verbazing
heb een demo van de G-dec gezien en dat is toch best wel een lekker versterkertje.

maar multieffect.
ik snap dat de hoofdmoot het over line6 en vox zal hebben.
toch blijf ik de gnx serie van digitech een prachtig apparaat vinden.
behalve dat je single coil>humbucker en andersom simulatie hebt(en die natuurlijk ook uitschakelen kan).
is de traploze overgang van zeg maar een cleane blackface naar een highgain marschall met alles wat daartussen zit gewoon geniaal.
verder dat je kunt kiezen of je een direct output signaal hebt (voor PA)of dat er een versterker achter hangt met 1 12 inch of 4 x 12 etc.

omdat ik veel via hoofdtelefoon meespeel met cd is die voor stil oefenen ideaal.
line 6 heeft dat ook, vox in dus weer engels eigenwijs enheeft het niet.

verder het aansluiten op de pc om makkelijker je patches te maken en vanaf de gnx de stompbox simulaties zoals de tubescreamer, rat, sparkledrive en nog een paar andere.

eigenlijk een sterk ondergewaardeerde effectpedaal reeks (trouwens, nederlandse service is super)

J-sus Rulez
18 juli 2008, 22:31
Tonelab LE