PDA

View Full Version : RMC3 ruissssssss



El Fuzzo
17 juli 2008, 20:27
Ik heb deze week een tweedehands Teese RMC3 gekocht. Meteen toen ik hem aansloot was er een grote hoeveelheid ruis. Als hij aan staat geeft hij abnormaal veel ruis en als hij uit staat nog steeds een flinke hoeveelheid. Dat lijkt me niet de bedoeling met een true by-pass pedaal. Clean is het nog wel te trekken, maar zo gauw er een distortion of fuzz aan gaat is het niet te harden.
Hij doet het zowel met batterij, adapter als Dunlop DC Brick. Ook op een geaard stopcontact ruist hij. Wel is het vreemd dat wanneer ik er een Boss GE-7 voor zet, de ruis als hij uit staat weg is. Als hij aan staat ruist hij nog steeds. Verder ruist hij meer als ik mijn voet er niet op heb staan en als ik aan de input plug zit.

Enig idee waar dit aan kan liggen?

M Kactus
17 juli 2008, 20:54
Ik heb deze week een tweedehands Teese RMC3 gekocht. Meteen toen ik hem aansloot was er een grote hoeveelheid ruis. Als hij aan staat geeft hij abnormaal veel ruis en als hij uit staat nog steeds een flinke hoeveelheid. Dat lijkt me niet de bedoeling met een true by-pass pedaal. Clean is het nog wel te trekken, maar zo gauw er een distortion of fuzz aan gaat is het niet te harden.
Hij doet het zowel met batterij, adapter als Dunlop DC Brick. Ook op een geaard stopcontact ruist hij. Wel is het vreemd dat wanneer ik er een Boss GE-7 voor zet, de ruis als hij uit staat weg is. Als hij aan staat ruist hij nog steeds. Verder ruist hij meer als ik mijn voet er niet op heb staan en als ik aan de input plug zit.

Enig idee waar dit aan kan liggen?

Ruis of brom ? Als je je voet er niet op hebt staan en als je aan de input plug zit is het weg, dus dat lijkt wel op een aardingsprobleem. Niet op dezelfde stekkerblok steken als je andere pedalen wil ook wel eens helpen.

El Fuzzo
17 juli 2008, 20:58
Het is echt ruis. Een ander stekkerblok heb ik ook al geprobeerd, blijft hetzelfde :(. Er is echt heel veel ruis, ik kan zelf de ruis zelf wah-en zonder mijn snaren aan te slaan.

M Kactus
17 juli 2008, 21:00
Het is echt ruis. Een ander stekkerblok heb ik ook al geprobeerd, blijft hetzelfde :(. Er is echt heel veel ruis, ik kan zelf de ruis zelf wah-en zonder mijn snaren aan te slaan.

In een ander topic heb ik gelezen dat Teese vaak nog binnen de 24 uur reageert op je berichtjes en je erg goed helpt met problemen. Misschien is dat een mogelijkheid ?

El Fuzzo
17 juli 2008, 21:37
Meneer Teese even gemaild. Ben benieuwd of hij me kan helpen.

Ibanez666
17 juli 2008, 21:48
Miischien kun je nog wat verbeteren met de inwendige afstelmogelijkheden? Staat het volume bijvoorbeeld helemaal open?

El Fuzzo
17 juli 2008, 22:05
Het volume had ik al wat aangepast. Deze stond wel helemaal open toen ik hem kreeg, maar ik heb hem wat terug gedraaid. Minder maar nog steeds veel ruis.

Ibanez666
17 juli 2008, 22:20
hmm, dan zal je ff op meneer Teese moeten wachten en dat duurt meestal niet lang :-)

El Fuzzo
18 juli 2008, 10:10
Ok, 10 punten voor mij, het is toch brom ipv ruis :confused:. Excuses voor de verwarring, zelfs de sticky hier op het forum weerhoudt mijn knulligheid niet van falen.

Ik heb ondertussen al contact met Geoffry Teese gehad. Hij zou wat meer kunnen zeggen als hij terug op zijn werkplaats is. Hij heeft het serienummer en zou dan kijken hoe die wah precies in elkaar steekt. Aardige gozer overigens :hippie:

M Kactus
18 juli 2008, 10:31
Nou, brom die sterker wordt als je het pedaal loslaat... Klinkt als een aardeprobleem. Zeker geen probleem met de kabels ?

Ik heb zelf geen RMC, en weet niet hoe die in elkaar zitten, maar dit is wat ik zou doen: schroef de wah eens open en kijk of je de aarde terug kunt vinden. Vaak loopt er een printbaan rond het hele circuit. Dat is de aarde. De jacks hangen er vast ook aan. Zit het draadje daaraan nog goed vast ?

tom123
19 juli 2008, 11:22
Ik heb zelf ook een RMC3.
Ik heb trouwens nergens last van.
Echt een super ding.

Maar toch doe ik het pedaal weg :P iemand geintereseed?
ik speel liever fulltone.

the sure thing
19 juli 2008, 11:34
Ik heb zelf ook een RMC3.
Ik heb trouwens nergens last van.
Echt een super ding.

Maar toch doe ik het pedaal weg :P ik speel liever fulltone. VERTEL!!! Ik speel ook Fulltone Wah, maar de meeste forummers geven de voorkeur aan de RMC. Jij niet! Waarom? Wat bevalt je beter aan de Fulltone?

tom123
19 juli 2008, 12:30
Ik denk dat dat gewoon een kwestie van smaak is.
Maar ik wou dan wel de clyde wag delux.

Heb je anders interessen om te ruilen?

the sure thing
19 juli 2008, 15:16
Nee. Zie ook je nieuwe post....

El Fuzzo
29 juli 2008, 15:29
Even een update over de problemen met mijn RMC3:

Geoffrey zou kijken wat het probleem zou kunnen zijn als hij in zijn werkplaats was. Uit het serienummer bleek dat mijn wah een van de eerste versies na de revisie was. Hij heeft me een document gestuurd waarin uitgelegd staat hoe ik hem up-to-date zou kunnen maken. Mijn soldeer skills zijn niet echt briljant, maar het leek niet zo moeilijk. Vandaag heb ik het PCB even eruit gehaald om wat te checken aan de draden van de DPDT naar de PCB op aanraden Geoffrey. Alles leek me wel ok, dus heb ik het weer terug gezet. Ik had nog wel even de draad van de batterij clip anders gelegd. Die zat met plakband onder het PCB vast. Die heb ik om de PCB gelegd en met plakband aan de binnenkant van de behuizing vastgemaakt. Toen ik hem nog even aansloot om te checken of alles het nog deed, was de ruis/brom ineens weg!

Erg vreemd, maar hij doet het goed op een ding na. Hij kraakt een beetje bij snel op en neer bewegen. Zou contact schoonmaak spray (ken de juiste benaming niet) hierbij kunnen helpen?

Mitch
29 juli 2008, 17:27
Hij kraakt een beetje bij snel op en neer bewegen. Zou contact schoonmaak spray (ken de juiste benaming niet) hierbij kunnen helpen?
Yep, even inspuiten, paar keer goed doorbewegen, overtollige spray verwijderen en evt. nog een keer herhalen.