PDA

View Full Version : Genz Benz | El Diablo 100 Top



The Lo Lands
17 juli 2008, 19:33
De Genz Benz El Diablo 100. Een 100/50 watt top. Morgen wil ik deze gaan uitproberen. Heeft iemand met deze top (speel)ervaring of heb je er al één. Ik ben op zoek naar een veelzijdige top voor zowel een goed clean/overdrive geluid als een vette scheur voor slag en solo. Het voordeel voor mij is dat deze top zowel als 50 watt of 100 watt te gebruiken is zodat ik ook thuis of in kleine kroegen met 50 watt voldoende power heb. De top heeft twee kanalen met eigen eq wat voor mij voldoende is! Eventueel nog een goed alternatief in deze prijsklasse?

Bedankt alvast...

caliban
17 juli 2008, 20:01
Ik denk dat je in die prijsklasse heel wat betere amps hebt.

The Lo Lands
17 juli 2008, 20:19
Ik denk dat je in die prijsklasse heel wat betere amps hebt. Zoals? Het clean schijnt erg goed te zijn (Fender alike). Ik was tevens aan het kijken voor een tweedehands Peavey 5150II, maar deze was net weg dus heb ik niet kunnen testen. Het clean is wel minder van de Peavey, zegt men??? Meer alternatieven graag : )

caliban
17 juli 2008, 20:30
Welke sound zoek je, en wat is juist de prijs van die genz benzes, ik vind enkel de amerikaanse prijs bij de eerste zoekbeurt.

arjanb01
17 juli 2008, 20:31
Veelzijdige top ? H&K Switchblade, heb je er ook nog effecten bij ! Nieuw 1300 euro.

Powerchordschuiver
17 juli 2008, 21:17
Wat zou er mis zijn met die Diablo?
Vast toch wel een lekker scheurijzertje, of niet dan?
Iemand dat ding al getest?

caliban
17 juli 2008, 21:17
En indien je metal wil spelen, ENGL oid. Of een tweedehands mesa of framus.

minoin
17 juli 2008, 21:43
Ahhh, op deze amp heb ik een drietal optredens mee gedaan! Eens kijken, het clean van de Diablo is inderdaad heerlijk sprankelend. Maar het gain kanaal gaat je zwaar tegenvallen als je metal wil spelen. Waar de 5150 en lekkere dichtgesmeerde grunt heeft en de Mesa en Engl hun eigen karakter, is de korrel van de Diablo veel te grof en ongedefinieerd.
Goed, je kunt er een bak gain in gooien, maar je zult nooit iets straks of gedefinieerds krijgen.
Hoewel je zou denken dat het veel bang for the buck is, zou ik hem nooit meer willen hebben.

Ow, de Diablo 60 heb ik ook gespeeld en die is nog slechter..

Powerchordschuiver
17 juli 2008, 21:45
Kijk, duidelijke Hollandse taal, daar kunnen we wat mee!!

The Lo Lands
17 juli 2008, 22:35
Welke sound zoek je, en wat is juist de prijs van die genz benzes, ik vind enkel de amerikaanse prijs bij de eerste zoekbeurt.
Prijs is 1349 euro en mijn stijl is meer stevige rock dan puur sang metal, daarnaast hou ik van soleren in de stijl van satriani. Qua muziekstijl moet je denken aan het eerdere Incubus werk en een band als A Perfect Circle. Ik zoek dan ook een mooi clean kanaal en daarnaast een rauwe doch charmante oversturing welke ook voor solo's gedefinieerd blijft. Daarnaast heb ik extra apart via analoge voetpedaaltjes de nodige verfraaing van whammy, wah, delay, chorus, flanger, overdrive en distortion. Genoeg om naast de versterker mijn geluid te kleuren. Ik denk dat ik deze versterker gewoon ga uitproberen en goed moet luisteren of het echt mijn ding is. Zoniet denk ik nog aan de Peavey JSX of de nieuwe Peavey 5150 III welke meer geschikt is voor rock dan metal?

caliban
17 juli 2008, 23:00
Goed uitgangspunt, gewoon luisteren en oordelen. Verder lijkt de JSX me zeker een heel interessante amp.

AART
18 juli 2008, 00:44
Klinkt als een 2ehands mesa single of dual rectifier...

Dribbel_
18 juli 2008, 01:10
Buhh zoals al werd gezegt, ik heb er ook 2 gigs op gedaan. Clean is helemaal goed. Maar wat een kutdrive zit erop zeg, maarja dat blijft ook natuurlijk een beetje wat je zelf wil. Ik vond hem veel te grof/korrelig ongedefinieerd.
Maarja gewoon testen en kijken wat je zelf vindt he :satisfie:

The Lo Lands
18 juli 2008, 08:37
Klinkt als een 2ehands mesa single of dual rectifier...
Raar maar waar, de dual rectifier vind ik persoonlijk iets te scherp, edgy qua distortion. Ik heb daarnaast nog wel eens op een ENGL top gespeeld waarvan ik de overdrive en lead niet prettig vond. Het blijft lastig en ik ben kritisch, de Peavey 5150 amps blijft mij boeien alleen het clean is weer iets minder clean : ) De JSX kan ik nog niet testen maar is voor solo uiteraard voor mij geschikt, andere kanalen op deze top zou ik moeten uitproberen.

Lastig mannen... bedankt voor jullie opmerkingen!

JeanPaul du Vinnie
18 juli 2008, 11:28
De JSX heeft in elk geval een heel mooi en helder clean kanaal en reageert beter op pedaaltjes dan gelijk welke amp die ik ooit gehoord heb...

caliban
18 juli 2008, 14:20
Klinkt als een 2ehands mesa single of dual rectifier...
Inderdaad Incubus en A perfect circle doet me daar ook aan denken.
BTW wat voor een geweldige band is A perfect circle.

Marc Oblivian
18 juli 2008, 15:23
Er staat een Peavey JSX op gitaarmarkt. Wel tweedehands dus, maar in ieder geval binnen je budget.
Distortion van een Dual Rectifier edgy? Je bedoelt vast veel hoge tonen. Kan kloppen: bij veel gain moet je de presence en treble van de Mesa laag houden. Ik heb nu een paar dagen een Dual rectifier en heb gemerkt dat de controls heel anders ingesteld moeten worden dan bij mijn Powerball. Reageert gewoon heel anders.
Maar een hele goede sound is er absoluut zonder al te veel moeite uit te halen hoor!!

The Lo Lands
18 juli 2008, 16:28
Een rare snuiter als ik ben loop ik vandaag de winkel uit met een totaal andere top :satisfie:

Dit is mijn verhaal:

Met m'n KOCH 2x12" Celestion V30 cabinet en m'n Fender Strat vintage '57 Hot Rod kon ik als eerste de DIABLO 100 uitproberen. En inderdaad het clean is goed en de overdrive 'mwah', apart maar niet echt lekker voor lead en klinkt voor slag erg 'rommelig'...

Als tweede de EVH 5150 III, clean kanaal vind ik verbazend mooi klinken ala Fender, crunch kanaal is rond en strak, lead kanaal is nog beter : ) Dus ik dacht, dat gaat hem worden...

Als derde niet aangekondigt de Orange Rockerverb 50, ik dacht, dat wordt niks maar bij de eerste aanslag op m'n strat was ik verkocht voor het cleane kanaal, daarna het overdrive kanaal wat mij echt helemaal inpakte! Een mooi rond en loopzuivere overdrive welke genoeg sustain heeft voor mijn type solo's. Ik begon dus al weer sterk te twijfelen..

Daarna een HIWATT 50 watt buizentop met helaas maar één kanaal, deze vond ik persoonlijk helemaal niets. Het clean was vlak met een gebrek aan warmte en attack. Jammer, volgende...

Een top van het merk HOOK met een prijs waarme ik niet thuis kon komen : ) Klinkt overall goed en ligt in het klanksegment van Marschall maar dan strakker in de overdrive. Leuke test maar vind ik zijn prijs niet waard, een goede top voor iemand die rockmuziek maakt maar voor minder is er ook genoeg 'beter' te vinden imo...

Als laatste een Marshall JVM nogwat getest welke qua overdrive o.k. is maar ik kan niet wennen aan het clean van een Marshall. Daarnaast zoveel knoppen dat ik er al zenuwachtig van werdt : )

Conclusie: De Orange is echt mijn ding. Een eigenzinnige top met eenvoudige bediening maar oh zo mooie sound. Niet heel goedkoop maar in combinatie met m'n KOCH cabinet en Fender strat zal ik het hier zoiezo de komende 10 jaar mee moeten doen.

Jullie nogmaals bedankt voor de tips en het meedenken maar achteraf zijn de hi-gain versterkers niet voor mijn smaak en stijl weggelegt vrees ik : )

minoin
18 juli 2008, 16:33
Een rare snuiter als ik ben loop ik vandaag de winkel uit met een totaal andere top :satisfie:

Dit is mijn verhaal:

BLABLABLA

Conclusie: De Orange is echt mijn ding. Een eigenzinnige top met eenvoudige bediening maar oh zo mooie sound. Niet heel goedkoop maar in combinatie met m'n KOCH cabinet en Fender strat zal ik het hier zoiezo de komende 10 jaar mee moeten doen.

Jullie nogmaals bedankt voor de tips en het meedenken maar achteraf zijn de hi-gain versterkers niet voor mijn smaak en stijl weggelegt vrees ik : )

Gefeliciteerd man!! Die Orange is zeker een goede keuze, al zou ik voor de Peavey gegaan zijn, maar dat is smaak.
Zoals ik al zei valt die Diablo echt tegen he? Vond ik heel jammer, want het clean is goed, de prijs is goed en hij ziet er bruut uit :rockon:
Maar goed, veel plezier ermee en zoals je ziet; uitproberen is het beste!

The Lo Lands
18 juli 2008, 16:40
Gefeliciteerd man!! Die Orange is zeker een goede keuze, al zou ik voor de Peavey gegaan zijn, maar dat is smaak.
Zoals ik al zei valt die Diablo echt tegen he? Vond ik heel jammer, want het clean is goed, de prijs is goed en hij ziet er bruut uit :rockon:
Maar goed, veel plezier ermee en zoals je ziet; uitproberen is het beste!
Dankejwel Minoin! De keuze was ook tussen de 5150 of de Orange. Qua prijs nagenoeg gelijk maar ik vond de Orange toch meer bij mij passen. Als zou ik geld teveel hebben zou ik ook nog wel de 5150 willen hebben maar zolang ik geen cent verdien met de muziek zit dat er niet in : )
Absoluut eerst uitproberen is het credo en dan kan het zoals in mijn geval nog verassend uitpakken : )