PDA

View Full Version : Fame t 64 rs versterker



John whitefield
17 juli 2008, 18:19
Weet iemand of dit een goede versterker is. Klinkt hij mooi? Zitten er nog eigenaardigheden aan ? Want hij lijkt mij uitstekend voor een rock band om te oefenen en voor kleine concerten. En ik heb hem voor €220 gezien. Goede prijs voor een 65 watt? Tips voor andere versterkers zijn welkom :cooler:

John

caliban
17 juli 2008, 18:42
Ziet er niet echt geweldig uit. Ze zien er misschien vet uit, puur omdat het een top en cabinet is, verder gewoon een transistorversterker. Je kan beter 100 of 200 euro meer uitgeven aan een tweedehandse lampenbak hoor.

John whitefield
17 juli 2008, 19:20
volgens mij is het een buizenversterker :satisfie: maar je hebt wel gelijk hij ziet er wel vet uit

caliban
17 juli 2008, 20:00
Hij heeft een lamp, zoals de marshall valvestates, maar het grootste deel van de preamp en de hele poweramp zijn wel solidstate.
Wat is je budget, en welke genre wil je spelen, of welke artiesten vind je dat een vette sound hebben.

John whitefield
17 juli 2008, 21:43
Me budget is ongeveer €500. Ik vind best wel harde dingen zoals Nickleback, en Nirvana mooi maar ook veel clean zoals de Red Hot Chili Peppers. Ook moet me digitech rp250 voetpedaal er mooi bij klinken :eek: Ook vind ik dat hij minstens boven de 50 watt moet zijn inverband met kleine concerten.

john

kenx
17 juli 2008, 22:02
neem maar boven de 80 watt voor kleine concerten...
Als je zeker wil zijn, zelfs 100 watt...

grtz,

kenny

caliban
17 juli 2008, 22:57
50 watt lampen is naar mijn mening al belachelijk luid.

minoin
17 juli 2008, 23:09
neem maar boven de 80 watt voor kleine concerten...
Als je zeker wil zijn, zelfs 100 watt...

grtz,

kenny

100 Watt met een transistorbak is inderdaad wel nodig. 100 Watt van een buizenamp is gewoon ongelooflijk luid en zul je meestal niet volledig (tot eindbuizen-oversturing) nodig hebben. 50 Watt is ook al heel hard (maar 3dB minder).

caliban
18 juli 2008, 14:17
De topicstarter kan misschien eens kijken naar de goedkope lampenamps van fame. Die zullen zeker ok zijn voor het genre dat hij wil spelen, en uit de review die hier een paar maanden geleden is geschreven, leken ze prijs-kwaliteit geweldig.

arcane
18 juli 2008, 14:54
Niet alleen "lijken".... "zijn" :cooler:

John whitefield
20 juli 2008, 20:09
dus deze fame zal luider klinken als een 100 watt transistorbak :???:

Bolder
20 juli 2008, 20:29
50 Watt is ook al heel hard (maar 3dB minder).

50 watt is hard, maar het wattage tot volume verschilt altijd bij versterkers.

minoin
20 juli 2008, 21:53
dus deze fame zal luider klinken als een 100 watt transistorbak :???:

Nee, de poweramp van dit ding heeft geen buizen en de pre-amp maar 1, dus dat is te verwaarlozen. In andere gevallen is een 50 Watt buizenamp luider dan een 100 transistor.

caliban
20 juli 2008, 22:10
dus deze fame zal luider klinken als een 100 watt transistorbak :???:
Stop echt met te kijken naar het wattage, eens je met lampenamps speelt ga je zoeken achter een manier om je amp stiller te kunnen krijgen.
Als je niet te veel geld wil uitgeven, zou ik echt eens naar die fame lampen spullen kijken.

arcane
21 juli 2008, 00:45
De vsh2-100 die ik van Fame heb is helaas niet meer (tijdelijk?) verkrijgbaar. Maar....... onze andere gitarist in de bnd heeft deze week een London City Bulldog gekocht, en ik kan je verzekeren, dat is echt precies dezelfde amp.
Aanrader ;)

KluuK
21 juli 2008, 11:55
Je zou eventueel ook kunnen kijken naar de Vox ad100vth head met buikkast (http://feedback.nl/?b=AD100V412&a=). Marshall heeft ook iets vergelijkbaars, namelijk de Marshall MG 100 + MG 412 (http://feedback.nl/?b=MRSLMG100STK&a=), als je budget rond de 500 euro ligt.

Dit zijn wel transistorversterkers. Die Vox schijnt goed te klinken, de ingebouwde effecten ook. Adviezen over buizenversterkers laat ik over aan de mensen die er verstand van hebben op dit forum (ik namelijk wat minder :P )

caliban
21 juli 2008, 13:11
Je zou eventueel ook kunnen kijken naar de Vox ad100vth head met buikkast (http://feedback.nl/?b=AD100V412&a=). Marshall heeft ook iets vergelijkbaars, namelijk de Marshall MG 100 + MG 412 (http://feedback.nl/?b=MRSLMG100STK&a=), als je budget rond de 500 euro ligt.

Dit zijn wel transistorversterkers. Die Vox schijnt goed te klinken, de ingebouwde effecten ook. Adviezen over buizenversterkers laat ik over aan de mensen die er verstand van hebben op dit forum (ik namelijk wat minder :P )
Blijf zeker van die MG af, en een transistorversterker kopen als je het budget voor een lampenversterker hebt, vind ik dom eigenlijk.
Trouwens die vox en marshall vind ik niet echt vergelijkbaar, de ene is een modelling amp, en de andere is een zeer overpriced transistorhead.

Bolder
22 juli 2008, 17:10
Je zou eventueel ook kunnen kijken naar de Vox ad100vth head met buikkast (http://feedback.nl/?b=AD100V412&a=).

Feedback heeft ze niet meer, en ze worden ook niet meer geleverd. Mijn sponsor wou er wel eentje regelen. Hij heeft zelfs met de leveransier gebeld. Zonder succes.

John whitefield
25 juli 2008, 18:52
Waarom zou ik die mg niet nemen? hij ziet er zeker niet verkeerd uit en Marchall staat altijd wel goed aangeschreven. Ook heb ik hem gezien voor €550 met die mg 412 erbij. Zijn er mensen die weten hoe hij klinkt

John whitefield
25 juli 2008, 19:02
en is die mg 100 h dfx een buizen of een transistor versterker.
http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/Topdelen/Marshall-MG-100-H-DFX-100-Watt-Top/art-GIT0004161-000

john

zjanke
25 juli 2008, 19:33
Waarom zou ik die mg niet nemen? hij ziet er zeker niet verkeerd uit en Marchall staat altijd wel goed aangeschreven. Ook heb ik hem gezien voor €550 met die mg 412 erbij. Zijn er mensen die weten hoe hij klinkt

Hij ziet er misschien niet verkeerd uit, maar het is een krasserige, kille transistorbak. Dun geluid en dat klinkt als een zwerm boze bijen in een potje. Het lijkt misschien heel wat in de winkel, maar je komt er vrij snel achter dat het allemaal heel erg dichtgesmeerd is....

Er is voor dat geld veel meer te koop en zeker veel beter!

caliban
25 juli 2008, 19:38
Hij ziet er misschien niet verkeerd uit, maar het is een krasserige, kille transistorbak. Dun geluid en dat klinkt als een zwerm boze bijen in een potje. Het lijkt misschien heel wat in de winkel, maar je komt er vrij snel achter dat het allemaal heel erg dichtgesmeerd is....

Er is voor dat geld veel meer te koop en zeker veel beter!
Inderdaad koop zeker zo geen mg. Heel erg duur voor een transistorversterker, gewoon omdat er marshall opstaat vanvoor. En zo geweldig staat marshall helemaal niet aangeschreven. Half gitaarspelend internet vind alles wat ze van 1990 tot 2006 hebben gemaakt rommel.

KluuK
26 juli 2008, 21:23
Feedback heeft ze niet meer, en ze worden ook niet meer geleverd. Mijn sponsor wou er wel eentje regelen. Hij heeft zelfs met de leveransier gebeld. Zonder succes.

In Doetinchem bij de Vriese Music Palace zag ik er vandaag nog eentje staan (Vox ad100vth + cab). Geen idee wat hij kosten moet, maar volgens mij ongeveer hetzelfde als bij Feedback. Op hun website staat alleen de 412BK Link (http://www.vriese.nl/pages/product_view.php?id=1881&subcategorie_id=&categorie_id=)

arcane
26 juli 2008, 21:37
Reizen er serieus mensen vanuit Urk naar Doetinchem om naar Vriese te gaan?

dennis_rhcp
26 juli 2008, 21:43
ik ben al een paar keer naar vriesse geweest , ik woon in arnhem opzich dichtbij. ik ben niet kapot van die winkel. geen klantvriendelijk personeel
en niet zo veel verstand van hun eigen spullen.

arcane
26 juli 2008, 22:23
precies, vandaar dat ik er raar van op kijk. Ik kom wel vaker bij Vriese, gewoon omdat ik zelf in Doetinchem woon, maar dan voor snaren, plectra etc.
De service is inderdaad niet al te best, en de kennis van de producten net zo.
Af en toe hebben ze wel leuke aanbiedingen, dat dan weer wel;)

KluuK
28 juli 2008, 10:06
Reizen er serieus mensen vanuit Urk naar Doetinchem om naar Vriese te gaan?

Was toevallig in de buurt :P