PDA

View Full Version : jensen in blues jr



jaspie
17 juli 2008, 18:14
Hallo,

Ik wil graag een nieuwe speaker in mijn blues jr gooien om de laag wat strakker en bijtender te krijge( hij is nu beetje modderig op de lage E). In die tweede versies zag ik dat er een jensen c12n inzit, zou deze dat een beetje verhelpen, en anders de zwaardere variant daarvan de c12k?

En zo nee wat is dan wel een aanrader.

Owja ik speel voornamelijk blues en funk en soul en wat rock

Bij voorbaat dan

fabien
18 juli 2008, 21:34
Sorry geen ervaring met Jensen.
Ik heb een Celestion G12H30 70th anniversary in mijn BJ en ben erg blij mee. Boxy geluid is weg.
Ik heb ook the BillM tone stack mod gedaan en dit is echt een aanrader. Bass regeling veel meer bruikbaar en in balance met mids en trebble.

http://home.comcast.net./~machrone/bjr/bjtone.htm

jaspie
19 juli 2008, 13:41
wauw ok dankje, heeft die g12h30 ook een beetje een strakke laag?

mss is een vintage 30 ook wel een optie..

Bolder
19 juli 2008, 17:27
Ja V'30s zijn wel een optie. Die hebben een lekkere lage bite.

jaspie
19 juli 2008, 18:38
maar raak ik met celestion niet die amerikaanse sound kwijt?

het is een beetje moeilijk om speakers te testen dus vandaar probeer ik zoveel mogelijk te vragen hier:p

Pepe
19 juli 2008, 18:45
maar raak ik met celestion niet die amerikaanse sound kwijt?

het is een beetje moeilijk om speakers te testen dus vandaar probeer ik zoveel mogelijk te vragen hier:p

dat ligt eraan hoe je "amerikaanse sound" definieert natuurlijk, er zijn vele smaken daarvan.

Ik hoorde Chris zijn deluxe met een Celestion hertitage, nog steeds blackface signature.

Ik denk niet dat je bluesjr ineens als een AC15 zou klinken met een bluebell, daar is toch wat meer voor nodig

Bolder
19 juli 2008, 19:10
maar raak ik met celestion niet die amerikaanse sound kwijt?

het is een beetje moeilijk om speakers te testen dus vandaar probeer ik zoveel mogelijk te vragen hier:p

Ja, dat was ik een beetje vergeten ja.. Ik speel met m'n V'30s vooral ouder britse hardrock. Maar amerikaanse blues lukt er bij mij ook op.

jaspie
19 juli 2008, 19:47
ok bedankt