PDA

View Full Version : Nieuwe Les Paul(niet van mij)



SGbanez
17 juli 2008, 18:11
Mensen,

Gibson gaat weer een nieuwe les Paul op de markt brengen: De LP standard 2008

Ziet er vet uit. Heeft leuke extra's zoals straplockbuttons en superturbo potmeterknoppen ofzo. Daarnaast heeft hij een nieuw soort asymetrisch neck profile, wat speelcomfort zou moeten vergroten... Kijk maar even op de Gibson site (http://www.gibson.com/en-us/divisions/gibson%20usa/products/lespaul/2008-standard/)

Iemand al iets van gehoord ofzo? Al meningen? Gewoon een marketingtruukje misschien?

Laterss

JeroenSchaaf
17 juli 2008, 18:18
Ik vraag me af of die neutrink input wel handig is?

stel je voor je struikelt laat die dan toch de kabel ''los''?

JimiDylan
17 juli 2008, 18:27
Neutrink input? Ik heb in de gallery zitten kijken maar wat voor wazig ding is dat? ziet eruit als een mic input :P

ieme
17 juli 2008, 21:50
Neutrink input? Ik heb in de gallery zitten kijken maar wat voor wazig ding is dat? ziet eruit als een mic input :P

een neutrik input... dit is geen mic input, dat is xlr, dit is jack...

kenx
17 juli 2008, 21:56
er zijn namelijk ook jack inputs voor mic's eh!

grtz

FNaRK
17 juli 2008, 22:03
er zijn namelijk ook jack inputs voor mic's eh!

grtz

zeker, maar dat zijn vaak de wat duurdere en kwalitatief betere mic's





DUH !


:chicken:

leif
17 juli 2008, 22:09
ik vind hem vet!!!

JohnLord
17 juli 2008, 22:10
Het is dezelfde als deze en die laat echt niet los! Kost 4 euro.

http://i204.photobucket.com/albums/bb210/tjeabele/DSCF1246.jpg

*AcousticGuitarMan*
17 juli 2008, 22:12
Wel gaaf ding!!!

JohnLord
17 juli 2008, 22:14
De cab of de Neutrik plug?

SGbanez
17 juli 2008, 22:40
Nee, die Celestion luidsprekers, d-óh

:B

Jimwoud
17 juli 2008, 22:45
Zullen ze de tone chambers weer gesloten hebben? hehe, ik hoop het wel

bass blom
17 juli 2008, 22:52
ik geloof dat ze de swiss cheese weer herinvoeren in deze gitaar..

Soundscape
18 juli 2008, 14:35
Die neutrik plug is volgens mij een overblijfsel uit de eighties toen alle onderdelen van een gitaar zo'n beetje werden gecustomized.
Aangezien de meeste updates niet cosmetisch maar player gericht van aard zijn, zou het logisch zijn als een deel hiervan ook op de LP Studio terecht komt, aangezien dat de LP versie is zonder franje (zonder consessies op bespeelbaarheid en sound).

GibsUn
18 juli 2008, 15:17
Maar wat zal hij kosten?

ik neem aan evenveel als de "gewone" standaard. Misschien iets meer?
ik gok op zo'n 2200 - 2500Euro

catalyst
18 juli 2008, 15:29
De gitaar is ook "geplekt"; dat betekent dat de hals/frets virtueel op hoogte en smoothness gecontroleerd wordt en aan bespeelbaarheid niets meer te wensen over laat. ""

bagheera
18 juli 2008, 15:36
ik heb anders wel een gibson getest waar de bespeelbaarheid toch niet zo fameus was snaren die kletsten op de frets dus de nek moest worden bijgeschroefd.

Maar laat ons eerlijk zijn dat is een uitzondering Gibson levert nog altijd top kwaliteit.
Neen ik heb er nog geen ; but some day

kenx
18 juli 2008, 15:36
Maar wat zal hij kosten?

ik neem aan evenveel als de "gewone" standaard. Misschien iets meer?
ik gok op zo'n 2200 - 2500Euro

het staat er ook bij: 3899 dollar :chicken: (ong. €2450)

grtz

ieme
18 juli 2008, 15:37
over jack gesproken, natuurlijk is XLR niet mooi aan een gitaar maar wel een veel betere (stabielere) oplossing dan die jack, t zelfde vind ik voor speakercabs, basscabs en pa systemen hebben allemaal speakon verbindingen, zelfde voor versteking allemaal powercon's. gitaristen blijven ouderwets met jacks en euroconnectors werken. ik zit er over te denken om zowiezo mijn cabs allemaal speakon te maken, veel stabieler..

Orpheo
18 juli 2008, 15:40
het staat er ook bij: 3899 dollar :chicken: (ong. €2450)

grtz
das de richtprijs. hij wordt waarschijnlijk dus 2000E. leuk ding trouwens.

ieme
18 juli 2008, 15:43
Maar laat ons eerlijk zijn dat is een uitzondering Gibson levert nog altijd top kwaliteit.



PRS levert kwaliteit, ik zou (mits in een prs wil) er zo blind een uit de VS bestellen, een gibson zeker niet, de kwaliteit per gitaar is zo ontzettend verschillend!
Laatst was ik bij Wim Heins in Sneek en die liet mij een Gibson ES335 zien die zo bij de importeur vandaan kwam, ik denk dat mijn vriendin een gitaar nog beter kan afstellen. Om maar niet te spreken over de afwerking in de lak, heb Richwoods gezien die netter gefinished waren. Nee een Gibson zal ik (ondanks dat het absoluut mn favo merk is) altijd zelf eerst in mn handen willen hebben VOORDAT ik hem koop...
Zo heb ik ook een Gibson CUSTOMSHOP goldtop 1957 historic reissue gehad die ik wel blind gekocht had en waar de geluids kwaliteit noch de afwerk kwaliteit zeer zeer te wensen over liet...

Rock on you bastards!

ieme
18 juli 2008, 15:45
das de richtprijs. hij wordt waarschijnlijk dus 2000E. leuk ding trouwens.

Catalogus prijs, sales prijs is zo'n 15% lager

Orpheo
18 juli 2008, 15:48
Catalogus prijs, sales prijs is zo'n 15% lager
bedoel ik. 2000, 2200. zoiets.

Ik vind de meerwaarde van deze echter minder dan die van de LP traditional. Ieme, ben 't trouwens eens met je vorige post (over gibson-kwaliteit enzo).

ieme
18 juli 2008, 15:51
bedoel ik. 2000, 2200. zoiets.

Ik vind de meerwaarde van deze echter minder dan die van de LP traditional. Ieme, ben 't trouwens eens met je vorige post (over gibson-kwaliteit enzo).

zo vaak zijn wij t niet eens, maar als gibson liefhebber en verzamelaars kunnen we elkaar de hand schudden! heb je die oude custom van mij nog trouwens?

Orpheo
18 juli 2008, 16:43
zo vaak zijn wij t niet eens, maar als gibson liefhebber en verzamelaars kunnen we elkaar de hand schudden! heb je die oude custom van mij nog trouwens?

haha, tja, je bent een tijd lang niet veel hier geweest, dus ik weet niet of we nu nog t niet vaak eens zijn :D

anyway: die custom heb ik nog steeds. dat je 'm weg gedaan hebt... Kan er nog steeds niet over uit. (voor mij) de beste les paul die ik ooit heb gehad en geprobeerd. geweldig ding! de tone, de vibe, de scheur, de feel. compleet gemod met andere pups, maar wil gewoon geen andere custom als main axe (hoewel ik er nu wel een naast heb, een wat recentere).

naast natuurlijk mijn hele warmoth-familie (die binnenkort met 2 stuks uitgebreid word!)

ieme
18 juli 2008, 16:50
haha, tja, je bent een tijd lang niet veel hier geweest, dus ik weet niet of we nu nog t niet vaak eens zijn :D

anyway: die custom heb ik nog steeds. dat je 'm weg gedaan hebt... Kan er nog steeds niet over uit. (voor mij) de beste les paul die ik ooit heb gehad en geprobeerd. geweldig ding! de tone, de vibe, de scheur, de feel. compleet gemod met andere pups, maar wil gewoon geen andere custom als main axe (hoewel ik er nu wel een naast heb, een wat recentere).

naast natuurlijk mijn hele warmoth-familie (die binnenkort met 2 stuks uitgebreid word!)

heb je er nog ergens een foto van?

Orpheo
18 juli 2008, 17:07
heb je er nog ergens een foto van?
ik neem aan van mijn ouwe custom?

ziehier:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/54ec6d0c.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/809b0a6d.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/5fbb2175.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/b5038a1f.jpg

ieme
18 juli 2008, 17:10
wat is dat voor switch op de slagplaat? gelukkig zitten er geen floyd rose en EMG's ingebouwd...

Orpheo
18 juli 2008, 17:12
en dit is de nieuwe custom:


http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/27052008248.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/27052008247.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/27052008253.jpg

omdat het een custom pushtone style custom is, dus ook met p90 erin! echte p90's, geen nepperds!

en dit is de warmoth-collectie

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/03042008029.jpg

enjoy!

(van links naar rechts:

-korina back, AAAAAflame maple top, rosewood neck en toets, hipshot trem
-singlepiece chambered mahonie, AAAAquilt top, BRW neck+fingerboard, custom wiring, hipshot trem
-flamed koa top, walnut back, ziricote neck, macassar ebben toets
-mahonie back, flamed maple top, wenge neck, ebben toets, abalone inleg, rio grande pickups
-mahonie back, quilt maple top, padouk neck, ebben toets, abalone inleg, JB/Jazz setje)


floyd in die LP? zonde. en gaat natuurlijk niet vanwege de neck angle! Ik wil d'r nog wel ooit eentje natuurlijk, maar niet in een gibson custom. wel warmoth natuurlijk ghehe.en emg's? an me dooie dood niet! verschrikkelijk dooie sound. Geef mij maar motherbuckers, warpigs, of desnoods de crunchy rails van GFS! Die switch heb ik in de slagplaat zitten om de middelste pup aan te sturen. Ik heb erin zitten dus een master tone, master volume en 2x spin a split (maar dat effect is niet zo geweldig groot, maar ach, moet toch wat met die 2 potplaatsen?)

ieme
18 juli 2008, 17:27
kan me herinneren dat tussen de pots 2 opgevulde gaatjes zaten waar ooit miniswitches gezeten hebben... als ik nog eens de kans krijg om een goeie 69-73er custom met 3 pu's gold hardware te kopen (en t liefste factory bigsby) dan weet ik t wel!

JohnLord
18 juli 2008, 17:54
ik zit er over te denken om zowiezo mijn cabs allemaal speakon te maken, veel stabieler..

Ooit problemen gehad met jacks dan?

ieme
18 juli 2008, 18:02
Ooit problemen gehad met jacks dan?

ja, met cabs waar de inputs naar binnen vielen in de cab tijdens t opbouwen... is me een keer met een framus dragon cab en een marshall 1X12 gebeurd

macwilliams
18 juli 2008, 18:06
ik neem aan van mijn ouwe custom?


http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/b5038a1f.jpg
Dat middelste element van gfs of zoiets, hoe is die ik wil er 2 voor in mn custom hebben (ook vanwege de look) maar ze moeten wel klinken.

GFS Retrotron Hot Nashville Overwound Humbucker Gold R08
en deze

Hot Liverpool Alnico Overwound Humbucker Gold R18

en of deze

Liverpool Vintage Alnico Humbucker Gold R14


En zo zien ze er uit. Ik wil ze dan in de custom doen ook vanwege de goud/zwart combinatie.

http://us.st12.yimg.com/us.st.yimg.com/I/yhst-50206111187217_2006_6646907

SGbanez
18 juli 2008, 18:24
Leuk ding, geen idee hoe het klinkt. Ik vind alleen eerlijk gezegd dattie toch niet echt in die LP past, vanuit esthetisch oogpunt dan he :satisfie: . Maar nog steeds begin ik flink te kwijlen bij het zien van je custom...

macwilliams
18 juli 2008, 20:36
'kheb ook nieuwe knoppen en rollerbridge's gehaald bij guitar fetish. Dus ook de LPstudio woord verfraaid.(niet gepimpt da's gay)

kassie
19 juli 2008, 00:53
maar ff weer ontopic....

waarom gaat gibson nu ineens adequate set ups doen? en nog wel computergestuurd voor de fretbuzz. dan hoop ik dat ze ook direct de nut even meenemen. Volgens mij hangt de set up nog altijd van de 'toekomstige' koper af wat die wenst.

macwilliams
19 juli 2008, 07:19
Ik hoop dat vandaag mijn bestelling binnen komt het wachten duurt nu al een hele tijd en ik wil die rommel er zo graag op zetten. Misschien






maar ff weer ontopic....
Maak ik zelluf wel uit :sneaky:


waarom gaat gibson nu ineens adequate set ups doen? en nog wel computergestuurd voor de fretbuzz. dan hoop ik dat ze ook direct de nut even meenemen. Volgens mij hangt de set up nog altijd van de 'toekomstige' koper af wat die wenst.

Nou goed dan omdat je aandringt...Mamma. :stop:

Dan gaan die allemaal maar naar de custom shop.
Er moet toch een standaard afstelling voor een gitaar
zijn.

Het is toch helemaal niet zo moeilijk te bedenken
waarom ze naar een setup willen gaan die beter
bij de vraag aansluit. Anders krijg je weer reakties van:

"ik heb een nieuwe gitaar gekocht
voor het geld had ik eigenlijk wel een betere
bla bla bla jank jank bitch bitch"

Het gros van de gitaristen stelt echt niet zoveel af aan
zijn gitaar hoor. Die zijn tevreden met de standaard set up.
En helemaal mooi dat ze voor het snarengekletter een
computer gebruiken. Gelijk geen gezeik van maandag morgen
monsters door werkneemsters met hoofdpijn of andere invloeden
waardoor de afstelling volkomen kut is.

Zero tolerantie, van mij mogen ze.

Dan hoop ik gelijk dat ze die vent achter die freesbank een trap onder z'n hol verkopen.

Orpheo
19 juli 2008, 13:15
@macwilliams: die gfs retrotron achtige dingen klinken heel erg warm. totaal niet de jangle en helderheid die je in echte filtertrons hebt (en nu verwacht). maar alsnog geen slechte pickup, zeker niet. klinkt ie dan zo slecht dat je er nu al andere hardware in wilt hebben?


@ieme: nee, er zitten geen gaten in de top, alleen in de cavity is er wel gehakt om 't wel te kunnen doen, maar de gaatjes zelf zitten er niet. Hij heeft ook zover ik 't gezien heb geen herlak gehad.

macwilliams
19 juli 2008, 14:14
@macwilliams: die gfs retrotron achtige dingen klinken heel erg warm. totaal niet de jangle en helderheid die je in echte filtertrons hebt (en nu verwacht). maar alsnog geen slechte pickup, zeker niet. klinkt ie dan zo slecht dat je er nu al andere hardware in wilt hebben?


@ieme: nee, er zitten geen gaten in de top, alleen in de cavity is er wel gehakt om 't wel te kunnen doen, maar de gaatjes zelf zitten er niet. Hij heeft ook zover ik 't gezien heb geen herlak gehad.

Wat ik bij deze gitaar heb gemerkt is dat de acoustische eigenschappen heel
goed zijn. Dit dus in tegenstelling van het versterkte geluid. Ontplugged klinkt
hij heel massief, meer nog dan mijn studio. De studio klinkt door de orginele
elementen veel beter dan de custom. Ze hebben er een of andere splitbare
element ingegooid maar die doet de gitaar geen recht. Dus die gaan vervangen
worden. Aangezien die gfs er gewoon heel mooi uitzien en naar mijn mening
de gitaar ook mooier laten uitzien dacht ik van kom ik ga het eens vragen.
Maar ik wil er ook een behoorlijk goed geluid uit zien te krijgen, dat is nog
belangrijker. Anders haal ik van die SD-custom 5 elementen en monteer die in
goudkleurige kapjes met opengewerkte bovenkant. Zodat je een uiterlijk krijgt
zoals die gfs uitvoering.

Orpheo
19 juli 2008, 16:01
ik zou er zeker een setje duncan customs inzetten (of de custom5, als de custom te hot is). nja...duncan custom in brug, jazz in de hals. moderne combi, maar los genoeg voor vintage stuff (afhankelijk van je amp natuurlijk). die gfsjes vind ik gewoon afbreuk doen aan je gitaar.

ieme
19 juli 2008, 17:10
@ieme: nee, er zitten geen gaten in de top, alleen in de cavity is er wel gehakt om 't wel te kunnen doen, maar de gaatjes zelf zitten er niet. Hij heeft ook zover ik 't gezien heb geen herlak gehad.

dan heeft iemand t bijgewerkt maar toen ik die gitaar had zaten er tussen de potmeters 2 kleine gaatjes van zo'n 3 a 4 mm doorsnee.. waar switches in zaten...

Orpheo
19 juli 2008, 17:32
dan heeft iemand t bijgewerkt maar toen ik die gitaar had zaten er tussen de potmeters 2 kleine gaatjes van zo'n 3 a 4 mm doorsnee.. waar switches in zaten...

oh? raar. bij max guitars, toen ik 'm kocht, had ie dat niet, en intern is dat ook niet te zien. ook geen dichtgemaakte gaatjes (ook niet in de top te zien; de nerf is gewoon nog te zien door de lak), en de lak is nog origineel...

RobertoL
20 juli 2008, 08:03
dat asymmetrische is wel lelijk. Voor de rest gaat ie wel