PDA

View Full Version : Aarde in de gitaar...



Michael AE
17 juli 2008, 16:32
Nee, ik heb mijn gitaar niet begraven, maar ik ben zelf aan het kloten geweest met wat pickups en mijn MIJ strat.

Nu heb ik een Gibson 500t humbucker bij de brug gezet en twee London City singles in nek en middel, maar ik heb nog steeds een beetje een aarde-probleem. Ik heb ook nog de brug met wat hout vastgezet en een draad van de volumepot naar de brug gesoldeerd.

De potmeters en switch komen uit mijn Plus Deluxe strat. Ik zal even een foto maken van het geheel als ik mijn camera terug heb.

Ik ben een enorme n00b als het om het bedraden van gitaren gaat en ik doe eigenlijk maar wat. Weet iemand een site of iets waar ik wat duidelijke info kan krijgen?

Bedankt.

Nielsje
17 juli 2008, 16:45
In het zelfbouw gedeelte vindt je een hoop links over electronica in gitaren, hier zitten meer versterker en effecten nerds ;)

Wat is je aarde probleem eigenlijk? Brom, of doet hij het gewoon niet?

Michael AE
17 juli 2008, 16:57
Okay, thanks, ik lees daar vaak, maar heb er zeker overheen gelezen.

Hij doet het prima, maar ik heb een lichte brom. Als ik die foto heb zal het wel makkelijker uit te leggen zijn.

Als de mods hem willen verplaatsen, graag!

RoelTM
17 juli 2008, 16:59
weet je ook zeker dat je alles met de aarde (en elkaar dus) verbonden hebt? (alle pots, output, pickups enzo)

en voor die site:
http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/

Michael AE
17 juli 2008, 17:10
Nee, helaas ben ik te dom om dat zelfs te weten. :D

Ik geloof het wel, maar er moet iets heel simpels zijn wat ik over het hoofd zie. Ik ben dus ECHT een grote n00b, dus alle hulp is welkom. Bedankt daarvoor!

Chris Winsemius
17 juli 2008, 17:24
Ik dacht even dat dit 'n muzikaal tuinier topic was... :)
(for a more earthy sound/etc.)

Als je 'n duidelijke foto kan plaatsen v/d binnenkant dan kan ik even kijken, anders ben je hier altijd welkom maar ik zit nu nog even met wat klussen die zsm. af moeten zijn.

Michael AE
17 juli 2008, 18:02
Hey Chris, bedankt man!

Mijn Twin Reverb moet ook aan een reparatie geloven binnenkort, dus ik neem wel contact met je op...

Groetjes aan Cora!

Chris Winsemius
17 juli 2008, 19:28
Hey Chris, bedankt man!

Mijn Twin Reverb moet ook aan een reparatie geloven binnenkort, dus ik neem wel contact met je op...

Groetjes aan Cora!

Groetjes terug van mevrouw CMW :)

Ik denk dat het ergens medio augustus zou kunnen maar als jij voor je werk echt omhoog zit qua SuperStrat kan je 'n "ontaarde StruperSat" :D van mij lenen (2xGFS,1xSD).

aaronstonebeat
20 juli 2008, 12:30
Ik ben een enorme n00b als het om het bedraden van gitaren gaat en ik doe eigenlijk maar wat. Weet iemand een site of iets waar ik wat duidelijke info kan krijgen?

Bedankt.

Bekijk deze site 'ns: http://www.1728.com/guitar.htm

Groet en succes !

Michael AE
20 juli 2008, 23:51
Heel erg bedankt! Ik zal de info in me opnemen en dan hopen dat ik er iets van kan maken dat werkt....