PDA

View Full Version : LP studio ==> binding?



GibsUn
17 juli 2008, 17:04
Goedemiddag,,

ik heb momenteel een gibson LP studio, en ik ben zeer blij met deze gitaar. alleen vind ik dat hij (zij) er een beetje simpel uitziet.
Dus vroeg ik me af in hoe verre het een verstandige 'oplossing' is de gitaar van een binding te (laten) voorzien. gewoon een enkele binding over de body.
Is dit mogelijk voor een redelijke prijs met een degelijk resultaat?

zo ja, wie kan mij hier bij helpen? ik neem aan dat de plaatselijke gitaarboer zich niet met deze dingen bezighoud.

bedankt..

JeroenSchaaf
17 juli 2008, 17:09
Volgens mij heeft Orpheo ook een keer zoiets gedaan! Ik denk dat hij wel reageerd op dit topic!

Daniël_san
17 juli 2008, 17:12
orpheo heeft alleen de lak eraf geschaafd met een mesje... Ik zou de gitaar naar een bouwer brengen en het laten doen.

Quadrifoglio
17 juli 2008, 17:18
Als ie goed klinkt en lekker speelt zou het mij niet storen dat ie er simpel uitziet

GibsUn
17 juli 2008, 17:28
mij dus wel :) ik heb het werk van Orpheo ook gezien. Heel mooi gedaan, enorme verbetering, maar ik zou zoiets niet zelf kunnen.
Iemand een idee wat het dan ongeveer zou kosten om te laten doen?

barno
17 juli 2008, 18:17
het zou me verbazen als iemand binding kan bijzetten zonder een repaint.

ieme
17 juli 2008, 22:52
laatst iemand gezien die had zn studio omgebouwd naar een 57er goldtop copie (zonder de dikke neck uiteraard) maar wel met binding en refinish enzo....

pannekoek
18 juli 2008, 03:02
ìk zou het ook wel willen doen met mijn lp studio, helaas word dit denk ik een te duur grapje omdat het de bespeelbaarheid niet veranderd.

GibsUn
18 juli 2008, 09:43
02.02u ? :satisfie:

Dat is wat ik me afvroeg; of het echt veel zou kosten. €150-200 is zowat de max.

Daemon
18 juli 2008, 12:22
Als je het wil laten doen door een vakman kan ik Patrick Koopman (http://www.pkguitars.com/) aanraden. No idea about the price though.