PDA

View Full Version : 100 watt amp, 70 watt speaker en trage Polen



El Fuzzo
17 juli 2008, 15:55
Ik heb sinds kort een Ampeg V4 in huis. Ik heb daarvoor een cab (Fame 2x12) besteld bij Musicstore.de die al geleverd had moeten zijn. Echter, enkele Polen hebben de boel lopen verzaken door die speakers niet aan Musicstore te leveren en ik ben waarschijnlijk nog een paar weken cab-loos. Ik heb hier wel een Epiphone Valve Jr cab staan voor mijn oefenversterker. Die is 70 watt en 16 ohm. De Ampeg is 100 watt met 2,4 of 8 ohm. Kan het kwaad om de Ampeg toch even op laag volume te testen? Het wachten wordt namelijk enigzins ondraagbaar :(.

RUIS
17 juli 2008, 16:45
Een V4 kan wel met een beetje mismatch overweg hoor. Zet 'm op 8 Ohm en spelen maar. Wel het volume een beetje beperken natuurlijk, dan is er niks aan de hand. Ik vind mijn eigen V4 het best klinken op 4 Ohm (met 4 Ohm aan speakers). Heerlijke amp. Ik gebruik hem voor bas. maar voor gitaar is hij ook geweldig.

Alleen hoort dit topic niet echt bij Moderne Versterkers.... ;)

El Fuzzo
17 juli 2008, 17:31
De ohm mismatch was ook niet mijn grootste zorg. Ik dacht dat het probleem meer zat in het feit dat de speaker niet voldoende watt aankan. Maar is de kans dat ik de speaker opblaas ook aanwezig bij een laag volume?

RUIS
17 juli 2008, 17:33
Nee. Geen enkel probleem.

pol
19 juli 2008, 15:41
nee, zo snel speel je een speaker niet stuk.

je hoort het ook wel als die gaat vervormen.