PDA

View Full Version : Tracks in Cubase



q-elvis-p
17 juli 2008, 15:08
Hallo,

Opeens heb ik een probleem met cubase. Wanneer ik meerdere audiotracks wil opnemen in één project. Kopieert cubase nu steeds de opname van de vorige track erbij. (Zeg maar als ik slag en lead appart wil opnemen. Dan kopieert cubase nu ook de slag track in de lead track.)

Dus ik kan geen onafhankelijke tracks meer opnemen. Please help me!!!

Alvast bedankt!


ps. Het gaat over cubase sx3

Als geluidskaart gebruik ik een Creative Audigy ZS Notebook.

Jason34
17 juli 2008, 15:42
Staan bij beide tracks soms het record knopje aan?

STW
17 juli 2008, 15:57
maakt ie één wave-blok aan waar lead en slag door elkaar zitten of 2 losse blokken?
in het eerste geval denk ik dat je in je opnameregegelingen (de windows geluidsmixer of de mixer die bij je geluidskaart hoort) moet kijken of je niet wat je hoort opneemt in plaats van alleen je gitaaringang. of je hebt in cubase de verkeerde ingang geselecteerd.
in het 2e geval: wat jason zegt

q-elvis-p
17 juli 2008, 16:28
Staan bij beide tracks soms het record knopje aan?

nope, staat gewoon uit

q-elvis-p
17 juli 2008, 16:31
maakt ie één wave-blok aan waar lead en slag door elkaar zitten of 2 losse blokken?
in het eerste geval denk ik dat je in je opnameregegelingen (de windows geluidsmixer of de mixer die bij je geluidskaart hoort) moet kijken of je niet wat je hoort opneemt in plaats van alleen je gitaaringang. of je hebt in cubase de verkeerde ingang geselecteerd.
in het 2e geval: wat jason zegt

Cubase laat het eerste wave-blok staan en de tweede neemt de eerste over plus de nieuwe opname.

Ik heb alleen de lijn ingang geselecteerd voor opnemen. In windows in ieder geval.

In cubase heb ik geen flauw idee hoe je dat moet veranderen.

Suggesties?

STW
17 juli 2008, 17:06
ik vond dit plaatje:
http://www.ixbt.com/multimedia/creative/audigy2-zs/surmixer1.jpg

bij source moet wave uitgeschakeld zijn en line-in aangevinkt volgens mij (ik ken je kaart verder niet)

ik vermoed dat het zo opgelost is
als dit niet helpt ligt het waarsch. aan je instellingen in cubase. links van je audiospoor staat een zwart vlak met 'in', daar moet je input ook goed staan

Jason34
17 juli 2008, 18:32
In de transport panel staat helemaal links net boven "AUTO Q on", wat staat daarboven bij jou? Bij mij staat er normal en daaronder overwrite.

q-elvis-p
19 augustus 2008, 11:57
Mannen bedankt.. sorry heb even geen toegang tot internet thuis en heb het een beetje druk met tentamens... (moet even snel een deel van mijn bachelor afronden:))

Ik zal even kijken hoe dat zit met de auto-Q. Ik laat wel even weten of het werkt of niet.

groet

q-elvis-p
25 januari 2009, 15:07
Mannen bedankt.. sorry heb even geen toegang tot internet thuis en heb het een beetje druk met tentamens... (moet even snel een deel van mijn bachelor afronden:))

Ik zal even kijken hoe dat zit met de auto-Q. Ik laat wel even weten of het werkt of niet.

groet

Nou ik ben helemaal van cubase afgestapt en ben in het bezit van een multitrack recorder:) ideaal