PDA

View Full Version : Kabels; Mogami, waar?



Chroxy
17 juli 2008, 14:42
Al jaren soldeer ik mijn kabels zelf, maar nu we steeds meer beginnen te spelen en mijn spullen steeds beter worden begin ik me dood te ergeren aan mijn kabels.

Eerst:
Cordial CIK 122 kabels, zelf gesoldeerd met neutrik pluggen: erg solide, alleen geluid (hoog) verlies.. en krullen erg snel

Upgrade:
Tasker kabels met dezelfde neutriks; en verdomme, het werd er niet beter op: kabels krullen snel, geluid is beter, maar de kabels is microfonisch: als ik hem laat vallen hoor je ht door de versterker.

Dus! Op zoek naar wat anders (en beters!)
Ik zat te denken aan Mogami of Klotz, maar waar zijn deze kabels (per meter) in godsnaam te halen?

the sure thing
17 juli 2008, 14:46
Klotz is bij veel zaken wel te krijgen, maar ik vind Klotz signaalverlies geven.

Chroxy
17 juli 2008, 14:48
ja het probleem is dat ik in Tilburg en Maastricht woon (zonder auto, dus op fietsafstand) en in de omgeving hier is geen enkele fatsoenlijke gitaarzaak. Meestal gare zaken waar je voor Squiers 300+ euro betaald, dus ik wilde uitwijken naar online zaken.

the sure thing
17 juli 2008, 15:06
Jukebox in Boekel hebben mooie spullen, goede kabels en je kan er bestellen. Je moet ze wel eerst ff bellen, maar aardige gasten en behulpzaam. Kan zijn dat ze nu op vakantie zijn....

Roro92
17 juli 2008, 15:09
Probeer Canare GS-6. Ik heb zelf Canare's en heb totaal geen last van verlies :).


Én leverbaar in zes kleuren! De mijne zijn oranje :D.

Chroxy
17 juli 2008, 15:15
na een goeie search op het forum toch maar geen Klotz dan, haha.

Canare; klinkt interessant; maar waar verkrijgbaar? Ik vind via google alleen USA sites.. (die niet graag naar EU verzenden)

Han S
17 juli 2008, 15:18
Ik haalde Mogami bij Maarten's Sound & Vision in Heerenveen. 0513 629120 (weet ik uit het hoofd)

www.msv.nl (http://www.msv.nl)

Roro92
17 juli 2008, 15:48
na een goeie search op het forum toch maar geen Klotz dan, haha.

Canare; klinkt interessant; maar waar verkrijgbaar? Ik vind via google alleen USA sites.. (die niet graag naar EU verzenden)

Butch Ammons van Bayou Cables heeft de mijne gesoldeerd. Als je 'm mailt wil hij misschien wel een los stuk opsturen.

Hij is wel goedkoop, je betaalt vrijwel alleen de plug en een stuk kabel, meer niet. Krimpkousje en een binder, all included :).

Hij heeft alleen wel een wachtlijst van hier tot aan juttemut, maar de verzendkosten zijn dan maar $11,- vanuit de States.

Www.bayoucables.com

erwin_ve
17 juli 2008, 17:52
Als ik me niet vergis heeft feedback tegenwoordig Mogami kabels...