PDA

View Full Version : LF Track 4 demo [Freaky en techy by Leendert en Frank]



FrankS
17 juli 2008, 01:27
Hai!

2e nrtje van komende plaat als demoversie. Denk daar 2 verschillende grunters op, fretloze bas dr onder, drums opnieuw door echte drummer, en gitaren opnieuw met echte amps;

http://soundclick.com/share?songid=6724854

Altijd leuk de reacties hier op onze weirde nummertjes, dus ben weer benieuwd :)

cheers (vast ook namens Leendert)!

Gert-Jan
17 juli 2008, 16:32
Denk daar 2 verschillende grunters op, fretloze bas dr onder, drums opnieuw door echte drummer, en gitaren opnieuw met echte amps;



Als ik er ook nog een ander arrangement bij mag denken dan kan het nog wel wat worden.

Om eerlijk te zijn vind ik het oersaai. Technisch wel ok......maar het raakt me niet.

FrankS
18 juli 2008, 16:25
Als ik er ook nog een ander arrangement bij mag denken dan kan het nog wel wat worden.
Haha, tuurlijk mag dat ;)


Om eerlijk te zijn vind ik het oersaai. Technisch wel ok......maar het raakt me niet.
Kan ik me voorstellen. Je moet er ook maar van houden ja.

Thanks voor de reactie iig! :)

meul
18 juli 2008, 20:39
sja, en ik vind het cool, zeker wanneer ik die grunters erover hoor. al hou ik zelf meer van geschreeuw ala doe grote gast in een filmpje dat je een tijdje geleden poste. beetje slayer stijl zeg maar. die galoppjes, noem ik t maar ff, lopen lekker!

FrankS
19 juli 2008, 12:25
thanks meul!

ja gegrunt..geschreeuw.. was ook zeker wel de bedoeling. Ton (keys en samples bij CHD) heeft een diepe heldere grunt en kan ook lekker richting een black-achtige schreeuw met toch een zeer eigen, ziek, geluid (doet ie in zn andere NL-talige band Wolversveen [en meer projecten]; http://www.myspace.com/wolversveen ) en Rien (onze zanger bij CHD; http://myspace.com/controlhumandelete) kan van heel solide mid/laag tot lekker fel en agressief grunten, en schreeuwen kan ie ook wel. Het moet ook lekker afwisselend worden, heel bewust gekozen voor 2 verschillende en mekaar aanvullende strotten ('t zijn ook nog es broers :)). Ritmisch laten we Ton denk ik de wat zweverige en diepe, lange stukken doen afgewisseld met agressie en snel/strak tot psycho-geschreeuw van Rien.
(vaag man, omschrijven..). Binnenkort mee aan de slag en dan gewoon luisteren wat het beste klinkt per nummer/stukken in nummers.

Tony L
19 juli 2008, 17:31
Ik vind het wel gaaf! Enige minpuntje is dat het op een gegeven moment ontzeeeeettend druk is. Er komt dan een bult geluid op je af waar je u tegen zegt ;). Technisch gezien goed gedaan en leuke verschillende lijnen naast elkaar!

FrankS
22 juli 2008, 20:19
thanks! :) ja idd wel es druk gedoe, euh, intensief, haha ;)

kzat nog ff over de saaiheid die G-J noemde te denken, en kan het me goed voorstellen, want dit is ook wel een vlak nrtje over't algemeen. Ik heb zelf de hele plaat al in de kop (is al klaar wat betreft gitaren, synths en drumguide in demovorm) en dr zitten ook veel melodieuzere stukken en nrs tussen, wisselt wel lekker af. Maar da's persoonlijk. Veel lui zullen het wel veel te veel gepriegel en gehak en ge-trrr etc. vinden, maar we zijn zelf wel happy zeg maar. Straks lekker alles opnieuw met een vette gitaarsound en dito de rest. Zin in :D

almarvk
23 juli 2008, 20:21
Is dit ook wat jullie speelden in Iduna Drachten tijdens die drumclinic? Ik kende jouw werk wel van Symmetry, maar die bassist wat kan die spelen!!!

En idd; je moet er van houden, maar strak is het idd. Ben altijd benieuwd hoe dit live overeind blijft staan en hoe het overkomt.

FrankS
25 juli 2008, 12:23
Hey goeindag!

Nee dat waren stukken die we met zn 3en hadden geschreven. Die bassist is Jeroen Thesseling (vroeger van Pestilence [Spheres]); www.jeroenthesseling.com

Idd megabassist :) Speelt sinds een tijdje ook bij het Duitse Obscura (waar Hannes en Christian van Necrophagist nu ook bij spelen), check Jeroen's site maar es. Nog meer leip basswerk (ook fusion).

Thanks voor je comment :bier: