PDA

View Full Version : Ebay (>>>?????<<<<)



r0cker666
16 juli 2008, 22:28
Ik weet niet of het hier op dit topic hoort...
of het uberhaupt op deze site hoort ....
maarja ga het tog proberen :)
ik snap dus egt de ruk van Ebay (snap er helemaal niks van)
zou iemand mij kort en begrijpelijk kunnen uitleggen hoe Ebay tewerk gaat alvast bedankt

Thomas

r0cker666
16 juli 2008, 22:28
trouwens als het hier niet hoort
excuses voor het ongemak :hippie:

allochthomas
16 juli 2008, 22:31
dit zit inderdaad in het verkeerde subforum ;)

maargoed, wat valt er niet te snappen?

r0cker666
16 juli 2008, 22:34
:cooler: Nou er staat nergens een vraagprijs ofzo en je hebt maar een bepaalde tijd??? :sneaky: En je moet bieden maar je weet niet wat de beheerder er voor wilt hebben .. en hoe gaat het met de verzendingen etc,,,

ps leuke naam XD

allochthomas
16 juli 2008, 22:40
heb zelf nooit wat gekocht via ebay.
lijkt me allemaal vrij simpel, bij sommige staat een buy it now prijs, bij andere niet en dan is het de hoogste bod dat telt. volgens mij stellen sommige een reserve(minimum bedrag dat minimaal geboden moet worden).

en kwa shipping is het volledig afhankelijk van de aanbieder.

Speulert
16 juli 2008, 22:40
Das meestal met veilingen dat er geen vraagprijs straat he.hoogste bieder wint.Soms word er minimum startbod gevraagd.Soms is er een buy now prijs. Verzendkosten en manieren staan ook per artikel vermeld.

Maar als je even de moeite zou nemen om de uitgebreide ebay FAQ te lezen zou je dat zelf ook allemaal weten.FAQ en help gedeeltes zijn er niet voor niets ;)

eazy G
16 juli 2008, 23:13
Tis best simpel maar er zit toch meer achter dan je denkt.
tis een slim opgezette veilingsite!
eigenlijk is ebay erg gunstig voor verkopers en iets minder gunstig voor kopers (alhoewel je uiteraard soms wel een gunstige deal kan maken natuurlijk)
als ik een gibson aanbied op ebay met een startwaarde van 1 dollar. en iemand bied daar meteen als eerste bod 500 dollar voor dan verandert die 1 dollar niet in 500 dollar, maar bv in 1,50 dollar. als er dan nog iemand een bod doet van bv 1000 dollar springt die 1,5 dollar bv naar 2 dollar. Je bent als koper dus altijd "zoekende" naar t bedrag om highest bidder te worden. is natuurlijk niet altijd een voordeel.
zeker niet als iedereen in de laatste seconden gaat bieden.
Maar goed de meeste dingen die ik gekocht heb via ebay waren of buy it now of ik was de enige bieder hehe

Speulert
16 juli 2008, 23:20
Tis best simpel maar er zit toch meer achter dan je denkt.
tis een slim opgezette veilingsite!
eigenlijk is ebay erg gunstig voor verkopers en iets minder gunstig voor kopers (alhoewel je uiteraard soms wel een gunstige deal kan maken natuurlijk)
als ik een gibson aanbied op ebay met een startwaarde van 1 dollar. en iemand bied daar meteen als eerste bod 500 dollar voor dan verandert die 1 dollar niet in 500 dollar, maar bv in 1,50 dollar. als er dan nog iemand een bod doet van bv 1000 dollar springt die 1,5 dollar bv naar 2 dollar. Je bent als koper dus altijd "zoekende" naar t bedrag om highest bidder te worden. is natuurlijk niet altijd een voordeel.
zeker niet als iedereen in de laatste seconden gaat bieden.
Maar goed de meeste dingen die ik gekocht heb via ebay waren of buy it now of ik was de enige bieder hehe

Niet helemaal als jij 500 bied komt er gelijk 500 te staan. waar jij het over hebt is automatisch bieden wat je tot een maximum kunt instellen.Als er dan overboden word plaatst het systeem automatisch een bod voor je.

En ebay gunstig voor de verkopers? Dat zullen de meeste (bedrijfs) verkopers niet met je eens zijn na de ontwikkelingen van een paar maanden geleden.En deplanning tot stakingen blablabla

Orgasmocaster
16 juli 2008, 23:24
allebei niet helemaal correct.
als de start prijs 1$ is, en je bied 500, dan blijft er gewoon $1 staan

als iemand daarna 1000$ bied, dan komt er $501 te staan.

Speulert
16 juli 2008, 23:33
allebei niet helemaal correct.
als de start prijs 1$ is, en je bied 500, dan blijft er gewoon $1 staan

als iemand daarna 1000$ bied, dan komt er $501 te staan.

weer niet allemaal gelijk lol, mijn verhaal was gericht op multiveilingen. Daar geld het trapsgewijs systeem niet.

eazy G
16 juli 2008, 23:41
allebei niet helemaal correct.
als de start prijs 1$ is, en je bied 500, dan blijft er gewoon $1 staan

als iemand daarna 1000$ bied, dan komt er $501 te staan.

mn voorbeeld is misschien niet helemaal goed
je hebt gelijk als de start prijs 1$ is, en je bied 500, dan blijft er gewoon $1 staan dat is zo
maar in een ander voorbeeld... stel t tweede bod is 50 dollar (ipv 1000 en gaat dus niet over het eerste bod van 500 heen)
dan komt er geen 50 te staan maar wel 1,50 ofzo

t idee blijft echter hetzelfde, men is zoekende naar de prijs.

almarvk
17 juli 2008, 00:06
Dit gaat naar Algemeen

Orgasmocaster
17 juli 2008, 00:35
mn voorbeeld is misschien niet helemaal goed
je hebt gelijk als de start prijs 1$ is, en je bied 500, dan blijft er gewoon $1 staan dat is zo
maar in een ander voorbeeld... stel t tweede bod is 50 dollar (ipv 1000 en gaat dus niet over het eerste bod van 500 heen)
dan komt er geen 50 te staan maar wel 1,50 ofzo


als er al 500 geboden is, en een komt een 2e bod van 50, dan gaat de prijs op naar 51 voor de originele bieder.

Ace 1.15.19
17 juli 2008, 00:45
Ik dacht dat het zo was: alleen de vraagprijs wordt weergegeven. Jij als mogelijke koper kan een bod van andere mensen niet zien. Zo is het afwachten wie uiteindelijk het hoogste bod heeft.

Voorbeeld
- Vraagprijs: 1 euro
- Meneer A bied 50 euro. Meneer B weet niet wat het bod is want in de advertentie wordt alleen de vraagprijs weergegeven.
- Meneer B bied 45 euro. Dit bod is echter te laag om in aanmerking te komen om het product te kopen. Hij krijgt een melding dat het bod te laag is.
- Als meneer B dan uiteindelijk meer bied dan krijgt meneer A een melding dat zijn bod niet meer hoog genoeg is.
- Zo vechten alle kopers het samen uit en degene met het hoogste bod wint.

Ik dacht dat het zo ging, maar ik merk uit eerdere posts dat dit systeem dus niet gehanteerd wordt.

Bl44t44p
17 juli 2008, 01:29
Dit gaat naar Algemeen

Algemeen??? Richtlijnen openen topics in algemeen (http://www.gitaarnet.nl/forum/announcement.php?f=21&announcementid=8).

Kennen de moderators hun eigen subfora wel?!

Zamalan
17 juli 2008, 09:56
allebei niet helemaal correct.
als de start prijs 1$ is, en je bied 500, dan blijft er gewoon $1 staan

als iemand daarna 1000$ bied, dan komt er $501 te staan.

Ik dacht ook dat het op deze manier ging. (Mogelijks komt de prijs al op 500 na het eerste bod)

Je geeft aan wat het maximum is dat je zou willen betalen om het artikel in je bezit te krijgen.

Het te betalen bedrag is wat de hoogste bieder zou moeten betalen om boven de 2de bieder te komen (net zoals in het echt dus, je betaalt net genoeg om het te kunnen kopen boven een ander, niet hoeveel je er kan/wil voor betalen.). Dit omdat je niet tot het einde kan naar je scherm zitten staren om te wachten of iemand geboden heeft, om dan 1 euro meer te kunnen bieden.

GibsUn
17 juli 2008, 12:26
... niemand weet het eigenlijk..

M Kactus
17 juli 2008, 12:47
... niemand weet het eigenlijk..

Dude, moet je vlug nog aan de 200 komen, ofzo ?

EDIT: Zie net dat Kim W hetzelfde al opmerkte in een ander topic...

Mephistocles
17 juli 2008, 13:21
Algemeen??? Richtlijnen openen topics in algemeen (http://www.gitaarnet.nl/forum/announcement.php?f=21&announcementid=8).

Kennen de moderators hun eigen subfora wel?!
Ik wil geen commentaar leveren... Ja, eigenlijk wel. Volgens mij gaat het zelfs zo vaak fout dat de mods het zelfs fout doen. Maar wordt dit topic naar algemeen gezet om vervolgens weer verwijderd te worden door een andere mod?

:dontgeti:

Dirk_Hendrik
17 juli 2008, 13:34
Algemeen??? Richtlijnen openen topics in algemeen (http://www.gitaarnet.nl/forum/announcement.php?f=21&announcementid=8).

Kennen de moderators hun eigen subfora wel?!

Niks beters te doen dan zeuren?

Zamalan
17 juli 2008, 13:55
... niemand weet het eigenlijk..

http://pages.benl.ebay.be/help/buy/bid-increments.html

Nooit gedacht dat de oplossing op zo'n plaats te vinden zou zijn he?

(Yay ik had gelijk)

eazy G
17 juli 2008, 14:11
Niks beters te doen dan zeuren?

Typisch weer zon mod opmerking, iemand geeft aan dat die post niet in algemeen hoort (waar ie helemaal gelijk in heeft).
En dat wordt dan meteen gezien als gezeur??
Ik vind de meeste mods hier echt maar flauwe lui die t maar wat kool vinden dat ze de "power" hebben. ik zal geen namen noemen, maar jullie weten zelf wel wie ik bedoel hehe Als ze iets zien wat fout is zijn ze er als de kippen bij om te oordelen, maar als ze zelf wat fout doen is de kop in t zand en ben je aan t zeuren als je er wat van zegt.
What the fuck is een knuffelmod??


maar goed t gaat er dus om dat de koper op ebay dus nooit het actuele bod weet.

M Kactus
17 juli 2008, 14:15
Typisch weer zon mod opmerking, iemand geeft aan dat die post niet in algemeen hoort (waar ie helemaal gelijk in heeft).
En dat wordt dan meteen gezien als gezeur??
Ik vind de meeste mods hier echt maar flauwe lui die t maar wat kool vinden dat ze de "power" hebben. ik zal geen namen noemen, maar jullie weten zelf wel wie ik bedoel hehe Als ze iets zien wat fout is zijn ze er als de kippen bij om te oordelen, maar als ze zelf wat fout doen is de kop in t zand en ben je aan t zeuren als je er wat van zegt.
What the fuck is een knuffelmod??
maar goed t gaat er dus om dat de koper op ebay dus nooit het actuele bod weet.

Jij springt er altijd ook graag bovenop, hè ? Als iemand wil aangeven dat de post niet in algemeen hoort, rapporteert hij dat toch gewoon ? Als iemand wil zeuren, maakt hij er een hele post van, zodat er weer wat klieren kunnen opdraven...:stop:

eazy G
17 juli 2008, 14:23
Jij springt er altijd ook graag bovenop, hè ? Als iemand wil aangeven dat de post niet in algemeen hoort, rapporteert hij dat toch gewoon ? Als iemand wil zeuren, maakt hij er een hele post van, zodat er weer wat klieren kunnen opdraven...:stop:

Ik spring er graag bovenop ja als ik zie dat er oneerlijk, partijdig of kinderachtig gereageert wordt door iemand die beter zou moeten weten!

Dus ik ben nu een klier? omdat ik er wat van zeg??

waarom zegt die mod niet gewoon dat ie m verkeerd verplaatst heeft,
dan zou er helemaal geen gezeur van klieren komen toch?

nee nee maar daar voelt de desbetreffende mod zich waarschijnlijk gewoon te goed voor, men zeurt en kliert!

Bl44t44p
17 juli 2008, 15:56
Jij springt er altijd ook graag bovenop, hè ? Als iemand wil aangeven dat de post niet in algemeen hoort, rapporteert hij dat toch gewoon ? Als iemand wil zeuren, maakt hij er een hele post van, zodat er weer wat klieren kunnen opdraven...:stop:

Ik heb die post ook gerapporteerd, retard. Ik maakte echter ook een reply omdat ik het nogal opmerkelijk vond dat nota bene een moderator niet weet waar verschillende subfora voor bedoeld zijn.

En wat betreft die reactie van Dirk Hendrik... tot dat niveau wil ik me niet eens verlagen. Spijtig dat een forum met bijna 20.000 leden door zulke mensen geleid moet worden.

M Kactus
17 juli 2008, 16:02
Ik heb die post ook gerapporteerd, retard. Ik maakte echter ook een reply omdat ik het nogal opmerkelijk vond dat nota bene een moderator niet weet waar verschillende subfora voor bedoeld zijn.

En wat betreft die reactie van Dirk Hendrik... tot dat niveau wil ik me niet eens verlagen. Spijtig dat een forum met bijna 20.000 leden door zulke mensen geleid moet worden.

Take a chill pill, man. Mij moet je niet achterlijk noemen.
Jij hebt gepost om te porren en dan zijn er mensen die daarop springen. Net zoals ik het nu niet kan laten om te posten.

1.Ongetwijfeld zou jij het forum veel beter leiden zonder fouten te maken
2.DH poste niet als mod, dat is nu toch al enkele keren opgehelderd ?

Bl44t44p
17 juli 2008, 16:06
Take a chill pill, man. Mij moet je niet achterlijk noemen.
Jij hebt gepost om te porren en dan zijn er mensen die daarop springen. Net zoals ik het nu niet kan laten om te posten.


Nouja, je noemt mij indirect een zeur omdat ik relpy, dus vandaar.



1.Ongetwijfeld zou jij het forum veel beter leiden zonder fouten te maken


Ik denk het wel ja, maar helaas heb ik daar geen tijd voor noch zin in. Natuurlijk mag je wel fouten maken, als ze tenminste daarna hersteld worden.



2.DH poste niet als mod, dat is nu toch al enkele keren opgehelderd ?

Oh dat wist ik niet, dat verandert het natuurlijk wel. Ik dacht dat Dirk Hendrik naar aanleiding van mijn 'post report' in dit topic kwam, vandaar.

Rormo
17 juli 2008, 16:07
als er al 500 geboden is, en een komt een 2e bod van 50, dan gaat de prijs op naar 51 voor de originele bieder.

Dit is correct ja. Het hoogste op dat moment geldende bod staat altijd vermeld.

Dirk_Hendrik
17 juli 2008, 16:48
Ik dacht dat Dirk Hendrik naar aanleiding van mijn 'post report' in dit topic kwam, vandaar.

Nee.
Dirk_Hendrik maakt ook nog wel eens gewoon van het forum gebruik en is niet alléén maar aan het modereren. Bedankt dat even laat weten dat je met ons mods meekijkt om te zien of wij wel alles precies volgens de regeltjes doen. Een goed en veilig gevoel.



En wat betreft die reactie van Dirk Hendrik... tot dat niveau wil ik me niet eens verlagen. Spijtig dat een forum met bijna 20.000 leden door zulke mensen geleid moet worden.

Zal ik je deze kutopmerking dan ook maar vergeven?

Bl44t44p
17 juli 2008, 17:16
Zal ik je deze kutopmerking dan ook maar vergeven?

Hoeft niet hoor. Ik vergeef je die andere opmerking ook niet.

Bl44t44p
17 juli 2008, 17:17
Hoe dan ook. Dit topic staat nog steeds op de verkeerde plek.

Kim Wilson
17 juli 2008, 17:27
Meld je dan lekker aan als mod, als je het allemaal zo goed weet. :stop:

r0cker666
17 juli 2008, 19:27
FF een snel vraagje
weet 1 van jullie de dollarkoers van tegenwoordig???
Mzzlss XD
waarschijnlijk weer op verkeerde topic XD :hippie:

Thomas

Rormo
17 juli 2008, 23:19
Wat dacht je van Google gebruiken? Stel geen vragen die je zelf zo op kunt zoeken.

Trocar
18 juli 2008, 01:18
En... als je ingelogd bent via de Neerlandsche ebay (en je biedt dollars op een item), dan krijg je wanneer je je bod in dollars moet bevestigen de waarde van je bod in euro's (volgens de Paypal koers op dat moment) te zien naast het bod in dollars.
Nu weet je nog steeds de koers niet van de dollar (dat staat vast in je andere topic) maar het is wel handig om te weten dat ebay Nederland je informeert over de waarde van je bod in euro's wanneer je dollars biedt.

Zamalan
18 juli 2008, 09:42
FF een snel vraagje
weet 1 van jullie de dollarkoers van tegenwoordig???
Mzzlss XD
waarschijnlijk weer op verkeerde topic XD :hippie:

Thomas
Niet iedereen weet dit maar google heeft ook een (om)rekenmachine.

Google: 100 dollars to euro
Resultaat: 100 U.S. dollars = 63.2551078 Euros

Dat werkt trouwens ook inch to cm, ounce to kilo, pints to litre, etc. en van alle soorten berekeningen. sin(5)^2 = 0.919535765 bijvoorbeeld.

Mephistocles
18 juli 2008, 12:51
Hoe dan ook. Dit topic staat nog steeds op de verkeerde plek.
Blaataap, hou je mond nou eens. We weten nu allemaal wel inmiddels dat dit topic eventueel verkeerd zou kunnen staan volgens de richtlijnen, en de mods zijn ervan op de hoogte. Hou het nou gewoon ff gezellig hier. Als je met m wilt bekvechten vraag je zn msn maar. :stop:

FF een snel vraagje
weet 1 van jullie de dollarkoers van tegenwoordig???
Mzzlss XD
waarschijnlijk weer op verkeerde topic XD :hippie:

Thomas
Gister nog opt nos nieuws. 1.60ennogwatdecimalen.

Bl44t44p
18 juli 2008, 15:03
Blaataap, hou je mond nou eens. We weten nu allemaal wel inmiddels dat dit topic eventueel verkeerd zou kunnen staan volgens de richtlijnen, en de mods zijn ervan op de hoogte. Hou het nou gewoon ff gezellig hier. Als je met m wilt bekvechten vraag je zn msn maar. :stop:


Met wie moet ik bekvechten?

Als de mods op de hoogte zijn waarom wordt het dan niet verplaatst?

Mr.Fingers
18 juli 2008, 15:07
Omdat mithrandir een sociaal leven heeft, en bijgevolg soms een paar dagen geen gitaarnet opzet, en omdat die twee anderen al een paar jaar niet meer hier geweest zijn. en de andere mods (bert k, hendrix, almarvk,...) hebben hier geen bevoegdheid, en kunnen hier niets doen

Bl44t44p
18 juli 2008, 19:25
Dat verklaart 'n hoop :) Thx.