PDA

View Full Version : Ben ik echt zo slecht... deel 2



G.G.
16 juli 2008, 17:40
Naar aanleiding van een aantal topic die ik gezien heb, maak ik er zelf ook maar eens eentje. Ben een beetje aan het prutsen geweest met een webcammetje. Heel kort slow bluesje opgenomen, soms strak getimed, en soms lekker losjes met de "feel" van de beckingtrack. Ben benieuwd naar de reacties ;) .

'T is allemaal simpel, strikt pentatonisch. Kijk eens naar techniek. Waar moet ik me op richten?

http://i.ytimg.com/vi/w7m2kJDrbx8/default.jpg (http://www.youtube.com/watch?v=w7m2kJDrbx8)

jonesd
16 juli 2008, 18:38
Ik vind het lekker gespeeld (lekkere sound ook).

Het enige wat ik een beetje mis zijn de "ballen".

Ik heb het gevoel dat je soms wat meer attack in je aanslag mag zwieren. (ook niet altijd, kwestie van het lekker dynamisch te houden...)

G.G.
16 juli 2008, 19:06
Heb je gelijk in. Meestal speel ik wat lomper, maar dit is juist zo'n heerlijk schema om 's avonds laat heel zachtjes mee mee te spelen.


Ik ga er eens wat meer agressie in gooien.

rock 'n roll
16 juli 2008, 23:03
Een titel als deze lokt volk hé :D .
Ik vind het wel een leuk loopje om te horen, klinkt zo warm en rustig.
Voor mij persoonlijk echt op en top bluesy :)

Alain
16 juli 2008, 23:06
volgens mij zijn je bendings niet 100% correct in toon.

Ook je pink mag je gebruiken trouwens.

G.G.
17 juli 2008, 19:17
Een titel als deze lokt volk hé :D .


Valt kennelijk wel mee.


Ik vind het wel een leuk loopje om te horen, klinkt zo warm en rustig.
Voor mij persoonlijk echt op en top bluesy :)

dank je, mooi compliment.



Ook je pink mag je gebruiken trouwens.

Raar, alles dat met de pink gespeeld hoort te zijn is toch echt met de pink gespeeld. 1 vinger per fretpositie. Altijd!


volgens mij zijn je bendings niet 100% correct in toon.


Zal ik beter op letten, bedankt voor de tip, daar heb ik wat aan.

Speulert
17 juli 2008, 20:02
Ik vind het lekker klinken,lekkere tone ook.
Vrij weinig op aan te merken.
Ook de pink kritiek lijkt me niet terecht zie namelijk niet echt licks waar de pink nodig is op een paar noten na en daar word de pink gebruikt

G.G.
17 juli 2008, 20:12
Ik vind het lekker klinken,lekkere tone ook.


Dat geluid is een beetje "less is more": Een goeie gitaar, een lekker buizen versterker en zo min mogelijk pedaaltjes, die zo min mogelijk doen. In dit geval alleen een SHO (boostertje) die het signaal ietsjes oppept en een TS808 met de gain extreem laag. Eigenlijk moet ik alleen nog een paar goeie kabel kopen.

The Lo Lands
17 juli 2008, 20:27
Je gaat vooruit, of krijgen we volgende keer een cover van Steve Vai te horen : ) FF serieus... hier zit gevoel in en qua timing zit je er echt niet slecht in. Probeer zoals eerder gezegt met iets meer lef cq overtuiging te spelen, zelfs als dit inhoud dat je misschien iets meer fouten maakt. Ik zou zeggen, ga zo door en hou vooral het plezier in muziekmaken vast.

meul
18 juli 2008, 20:35
ik hoor de back een beetje slecht, maar die even harder denkend vind ik het wel lekker laidback. maar ook een beetje standaard. maar ik vind je zeker niet ZOOO slecht.

batteryblog8
19 juli 2008, 16:01
great post. Thank you. here is some of my thought.
PC-VP-BP31 (http://www.batteryfast.co.uk/nec/PC-VP-BP31.php)