PDA

View Full Version : welke Humbuckers ?



Emmory1989
16 juli 2008, 15:20
Ik ben van plan om de humbuckers van mijn Samick gregg bennett av3 te vervangen hij heeft nu nog standaard humbuckers.

maar aangezien dit me eerste keer word dat ik humbuckers wil laten vervangen wou ik toch graag wat advies bij het kiezen van mijn nieuwe humbuckers. ik zat te denken aan humbuckers van Seymour Duncan.
Maar ik weet niet precies welke ik moet kiezen :o er is zoveel keuze.

Ik zelf speel pop/rock/punk. Dan moet je denken aan sum 41, linkin park, Lifehouse dat soort muziek.

ik hoop dat jullie me een beetje opweg kunnen helpen :D

Nino1110
16 juli 2008, 15:34
Dimarzio Super Distortio Dual Sound

Orpheo
16 juli 2008, 15:44
Dimarzio Super Distortio Dual Sound

kortom: de gewone superdistortion. de dual sound kost meer, alleen maar vanwege een extra toggle switch.

en die dus eigenlijk juist niet; veel te warm, te modderig.

EVO zou ik doen. EVO2 is ook een goeie. of een setje seymour duncan JB/Jazz: veel output, strak, modern, heel erg gearticuleerd, en genoeg vibe voor vintage-tones al dat nodig is.

De D-sonic of de megadrive in de brug, icm air norton in de hals kan ook goed werken.

Emmory1989
16 juli 2008, 15:55
kortom: de gewone superdistortion. de dual sound kost meer, alleen maar vanwege een extra toggle switch.

en die dus eigenlijk juist niet; veel te warm, te modderig.

EVO zou ik doen. EVO2 is ook een goeie. of een setje seymour duncan JB/Jazz: veel output, strak, modern, heel erg gearticuleerd, en genoeg vibe voor vintage-tones al dat nodig is.

De D-sonic of de megadrive in de brug, icm air norton in de hals kan ook goed werken.

Ik lees veel goeie reviews over de Evo2!
nu raak ik toch wel benieuwd, hij is in iedergeval goed geschikt voor rock!

Orpheo
16 juli 2008, 16:02
Ik lees veel goeie reviews over de Evo2!
nu raak ik toch wel benieuwd, hij is in iedergeval goed geschikt voor rock!

ja hoor. rock, metal, pop. geen probleem.

Quadrifoglio
16 juli 2008, 16:20
ja hoor. rock, metal, pop. geen probleem.

Terwijl de DiMarzio Super Distortion eigenlijk alleen maar goed in rock en metal is

Orpheo
16 juli 2008, 16:48
Terwijl de DiMarzio Super Distortion eigenlijk alleen maar goed in rock en metal is

welnee. metal? veel te dikkig voor. totaal niet strak genoeg. zeker niet in de gitaar van de t.s. sum41, linkin park. dat moet superstrak zijn met veel punch en 'hoog'in t geluid. EVO, dus.