PDA

View Full Version : Live Concertregistratie Fivelastwords



fivelastwords
16 juli 2008, 13:29
18 April speelden we op mijn oude middelbare school in Leiden en we hebben het geheel vastgelegd op 3 video's en dat laten editen tot een film. Verder heb ik 8 sporen kunnen "lenen" vanuit de zaalmengtafel om zo het concert ook op te nemen.

De sporen die ik tot mijn beschikking had waren er maar 8, vandaar dat ik gebruik heb gemaakt van een stereo drum mix vanuit de tafel naar twee kanalen van mijn soundcard. Voor de rest beide gitaren, bas en zang los op sporen opgenomen. Om het geheel af te maken nog 2 klein membraan condesators in de zaal gezet. Na wat mix en masterwerk is dit het geworden!

Klik hier voor het filmpje via MySpace vids! (http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&VideoID=38486121)

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Bl44t44p
16 juli 2008, 14:37
Erg vette video! Klinkt ook goed. Merk alleen dat de zanger soms beetje op randje van z'n bereik zit, maargoed dat geldt voor talloze bands bij live-registraties en in de zaal merk je er waarschijnlijk toch geen reet van. Ontzettend gave intro trouwens!

gitaarvrouwtje
16 juli 2008, 14:42
heel gaaf
de zanger doet t prima, het op het randje zitten heeft vooral te maken met het zingen met een belting voice, dat wil zeggen dat hij met kracht geluid eruit perst...dat is nu eenmaal inherent aan het soort powermuziek ..een zangeres zou dan nog een soort van opera technieken bij kunnen gebruiken om dat etherische geluid te krijgen (within tempation bijvoorbeeld) maar voor een zanger ligt t anders.

hij forceert maar doet t wel super mooi

te gekke video!

Riky
16 juli 2008, 14:58
Mega intro!! Hoor een beetje intwine in de zanger zn stem. Ik zou me wel (ondanks dat het vrij stevige muziek is) wel vermaakt hebben in de zaal!

fivelastwords
16 juli 2008, 17:44
thanks allemaal!

The Lo Lands
16 juli 2008, 18:15
Klinkt lekker zo 'rechtstreeks' uit de mengtafel en met extra mics in de zaal. Zang is inderdaad tricky in de refreinen maar ik doe het hem zoiezo niet na : ) Mooie opbouw in het nummer wat misschien in het laatste gedeelte wel een gitaarsolo mag hebben, eventueel in harmonie met de zang. Tja, ik blijf een gitarist he :D Verder mooie filmopnames met de diverse camerastandpunten! Cool :listen:

Herman
16 juli 2008, 19:24
Dude, supervet! Vind het echt lekkere muziek, en gitaren klinken ook lekker (dat gedelayde).

Dat die zang lekker rauw is vind ik juist ook erg goed bij de muziek passen, krijgt het kloten van.

Hebben jullie ook een cdtje oid?

fivelastwords
16 juli 2008, 19:30
Nog een filmpje online!

http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&VideoID=38576554

@ Herman

Jep, we hebben een demo, Premonition, die we verkopen bij concerten. Als heel graag wilt hebben, of naar concert komen of we regelen wel wat als je een PM stuurt.

allochthomas
16 juli 2008, 21:07
bij gebrek aan woorden zeg ik dit maar: Wauw!

Baker
16 juli 2008, 21:27
ziet er supergaaf uit joh!

Maar wat ik me afvraag,
Ik ben met iets soortgelijks bezig, welke software heb jij gebruikt om de audio + camera1 + camera2 samen te voegen? Ik heb in pinnacle lopen kutten maar ik vind het erg lastig om beeld en geluid synchroon te laten lopen. Het kan wel maar het is een megagepriegel.....

Heb je tips voor mij?

jonesd
16 juli 2008, 21:57
Lekker strak gespeeld en prima opgenomen.

Top!

fivelastwords
16 juli 2008, 22:05
ziet er supergaaf uit joh!

Maar wat ik me afvraag,
Ik ben met iets soortgelijks bezig, welke software heb jij gebruikt om de audio + camera1 + camera2 samen te voegen? Ik heb in pinnacle lopen kutten maar ik vind het erg lastig om beeld en geluid synchroon te laten lopen. Het kan wel maar het is een megagepriegel.....

Heb je tips voor mij?

Wij hebben de video editing uit handen gegeven. Doe zelf een muziekopleiding en daarin vaak samenwerkingen gedaan met mensen van de film kant. Voor een van hen weleens een opdrachtje gedaan en dit was zeg maar een tegenprestatie :). Wat ik weet is dat hij Adobe Premiere heeft gebruikt en dat we 3 camera's simultaan hadden lopen. Hij heeft de audio van 1 van die 3 cams gepakt om daar alle beelden op te syncen. Toen heb ik die beelden met geluid gekregen en heb ik de gemixte sound eronder gemonteerd. Omdat alles dus al sync liep met de originele audio, kon ik mijne met gemak eronder leggen zonder het probleem dat ie niet meer lekker liep.

Zelf heb ik die titel beelden eronder gezet, ook met Adobe Premiere en dat werkt erg lekker kan ik je zeggen. Succes!

@ Iedereen: Nogmaals dank voor jullie reacties! Super!

Baker
16 juli 2008, 22:20
Wij hebben de video editing uit handen gegeven. Doe zelf een muziekopleiding en daarin vaak samenwerkingen gedaan met mensen van de film kant. Voor een van hen weleens een opdrachtje gedaan en dit was zeg maar een tegenprestatie :). Wat ik weet is dat hij Adobe Premiere heeft gebruikt en dat we 3 camera's simultaan hadden lopen. Hij heeft de audio van 1 van die 3 cams gepakt om daar alle beelden op te syncen. Toen heb ik die beelden met geluid gekregen en heb ik de gemixte sound eronder gemonteerd. Omdat alles dus al sync liep met de originele audio, kon ik mijne met gemak eronder leggen zonder het probleem dat ie niet meer lekker liep.

Zelf heb ik die titel beelden eronder gezet, ook met Adobe Premiere en dat werkt erg lekker kan ik je zeggen. Succes!

@ Iedereen: Nogmaals dank voor jullie reacties! Super!

Shit, ik heb één camera laten lopen, maar die andere constant aan en uitgezet. Daar wordt het dus al een stuk lastiger van....

Veekeren
17 juli 2008, 14:01
Hehehe, blijft cool, opnames van jezelf :)

Althans, opnames van mezelf, het is dat ik zelf weet dat ik in video 1 ook meespeelde, niet dat je me in beeld ziet hahaha :D

Maar bedankt voor de complimenten!

fivelastwords
21 juli 2008, 11:21
En het laatste filmpje staat vanaf nu ook online!

Klik hier om hem te bekijken (http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&VideoID=38880200)

Cheers!

Bl44t44p
21 juli 2008, 15:42
Vette shit!!!

Riky
21 juli 2008, 15:53
vind het 2e nummer wel heel erg vet zeg!!! Echt top nummer!!
Zou hem graag op de radio horen! Echt nummer met potentie vind ik!!
Gewoon lekker beuken mooie zang!

fivelastwords
21 juli 2008, 17:12
vind het 2e nummer wel heel erg vet zeg!!! Echt top nummer!!
Zou hem graag op de radio horen!

Dan ben je niet de enige haha! Zelf zouden we dat ook helemaal niet verkeerd vinden ;)

guitarchris
21 juli 2008, 18:44
Mooi hoor! Doet me denken aan 12 stones, kutless! Erg mooi!