PDA

View Full Version : adapter bussen voor tuners



jan jansen
16 juli 2008, 13:17
Ik heb de volgende adapter bussen besteld en gekregen om tuners in een neck te plaatsten:Verloop 10 / 6,3mm, nickel echter heb ik nodig met een diameter van 10,95 mm,zeg 11 (6,3 mm binnenzijde) mm weet iemand of die dingen bestaan en waar ze te krijgen zijn?


JJ

Mr.Fingers
16 juli 2008, 13:33
ik vrees ervoor, ik ben daar ook een hele tijd naar op zoek geweest. Ik heb het opgelost door de gaten gewoon op te vullen, en op 8mm uit te boren...

jan jansen
16 juli 2008, 14:02
ik vrees ervoor, ik ben daar ook een hele tijd naar op zoek geweest. Ik heb het opgelost door de gaten gewoon op te vullen, en op 8mm uit te boren...


ja ik kan ze niet bij een nederlands bedrijf vinden...maar het blijft vreemd want ik heb een nieuwe gebruikte hals waar dus de 11 mm gaten al in zitten,zou je zeggen dat er zulke busjes moeten bestaan.....Is toch een ``mooiere`` en ``snellere `` oplossing dan te vullen en opnieuw uit te boren...

btw waar heb je gaten mee opgevuld...hout en lijm?

JJ

Mr.Fingers
16 juli 2008, 14:20
ik heb de gaten uitgeboord tot precies 11m, en dan gewoon een stukje rondhout van 11mm erin getikt met een hamer (wel ingesmeerd met houtlijm). Zie je nu absoluut niets meer van.

http://www.stewmac.com/shop/Tuners/Tuner_parts/4/Tuner_Bushings.html

Dit niets, of is dat net te klein?

marc_olly
16 juli 2008, 14:22
Probeer het gewoon met deuvels, die kun je kopen in 10/11 mm. De ring van je tuner past er toch ruim overheen, dus je ziet er niets meer van.

Of een stukje rondhout halen en op maat zagen. Daarna verlijmen en als de boel goed is uitgehard, gewoon opnieuw boren.

Ik heb ooit eens een tremolo vervangen en de nieuwe moest 2 mm naar voren. Ik heb de oude studs verwijderd en de nieuwe er op deze manier ingezet. Werkte perfect.

succes!

marc_olly
16 juli 2008, 14:22
oeps, tegelijk!