PDA

View Full Version : vraag over elementen....



cruncher
15 juli 2008, 23:41
Stel, ik wil elementen op mijn strat met weinig stringpull. Betekend dat dat de magneetjes zwakker zijn of dat het low-output elementen zijn?

Domme vraag misschien, maar voor mij een raadsel...

Thundermane
16 juli 2008, 11:02
Best wel een goede vraag, wat ik wel weet is dat bvb EMG pickups extreem hoge output hebben maar de stringpull is bijna niks.
Dit komt natuurlijk wel omdat ze actieve pups zijn.
Ik heb minder ervaring wat dat betreft met passieve pups al moet ik zeggen dat ik high output pups heb in me 7string gitaar, en die zuigen wel aardig wat sustain ja.

no 1 hops
16 juli 2008, 11:53
dat hoeft niet.
bv de ultrasonic stonden bekend om hoge output en weinig stringpull
diegene die ze ontworpen heeft, bill lawrence, zijn noiseless staan ook bekend om weinig stringpull en toch hoge output

cruncher
16 juli 2008, 16:37
Ultrasonic? Is dat een merk?

nevyn292
16 juli 2008, 16:56
Ultrasonic? Is dat een merk?

ooit gehoord van google?

cruncher
16 juli 2008, 17:03
ooit gehoord van google?

Nee, is dat een merk? :D

Geintje, op Google is niets te vinden over stratpickups.

nevyn292
16 juli 2008, 17:30
Nee, is dat een merk? :D

Geintje, op Google is niets te vinden over stratpickups.

dan ben je toch aardig lomp, google is een bron van info over strat pups, moet je alleen wel het juiste intikken ;)

ooit gehoord van doorzettingsvermogen?

cruncher
16 juli 2008, 17:37
dan ben je toch aardig lomp, google is een bron van info over strat pups, moet je alleen wel het juiste intikken ;)

ooit gehoord van doorzettingsvermogen?

Wat zit je te zeiken? Ik heb het over stratpickups en iemand anders begon hier over Ultrasonic. Ik vraag of Ultrasonic een merk is want op google is er niets over te vinden betreft stratpickups van Ultrasonic.

Tip voor jou; lees eerst de posts eens goed door voordat je met je stompzinnige opmerkingen op de proppen komt en iemand zijn topic zit te verzieken. :stop:

nevyn292
16 juli 2008, 17:57
Wat zit je te zeiken? Ik heb het over stratpickups en iemand anders begon hier over Ultrasonic. Ik vraag of Ultrasonic een merk is want op google is er niets over te vinden betreft stratpickups van Ultrasonic.

Tip voor jou; lees eerst de posts eens goed door voordat je met je stompzinnige opmerkingen op de proppen komt en iemand zijn topic zit te verzieken. :stop:

tip voor jou: denk eens na met je bakkes voordat je domme vragen begint te stellen, wat had het anders moeten zijn dan een merk? een vogel?

cruncher
16 juli 2008, 18:00
Iemand anders met een beter antwoord? :D

G.G.
16 juli 2008, 18:10
Dames: ff chillen aub.

no 1 hops
16 juli 2008, 18:30
ultrasonic zijn pickups, ooit gemaakt door samson zover ik mij herinner.
bill lawrence was een van de ontwerpers.
back and forth heeft humbucker en strat modellen liggen.
http://www.backandforth.nl/Newpage.html

let wel ze worden niet meer gemaakt, singles zijn volgens mij ook splitbaar
sommigen vergeleken ze met emg's vanwege de sterielheid, maar ik vond ze lekker strak klinken en je zat niet vast aan een dominant karakter van de pup zelf.
het was mijn opstapje naar de lawrence pickups van nu

cruncher
16 juli 2008, 18:34
ultrasonic zijn pickups, ooit gemaakt door samson zover ik mij herinner.
bill lawrence was een van de ontwerpers.
back and forth heeft humbucker en strat modellen liggen.
http://www.backandforth.nl/Newpage.html

let wel ze worden niet meer gemaakt, singles zijn volgens mij ook splitbaar
sommigen vergeleken ze met emg's vanwege de sterielheid, maar ik vond ze lekker strak klinken en je zat niet vast aan een dominant karakter van de pup zelf.
het was mijn opstapje naar de lawrence pickups van nu

Bedankt, hier kan ik wat mee!