PDA

View Full Version : Slash - jcm 800 of 900



thekid
15 juli 2008, 21:24
Hey

Ik vergelijk mijn geluid zo een beetje met dat van slash en met de idoolen van hem waar hij op zijn beurt zijn geluid vandaan heeft.

Nu om een echte rock n roll slash scheur te krijgen heb ik gehoord dat de jcm 900 dichter in de buurt komt dan de 800 kan dit kloppen of totale bullsh*t.

AART
15 juli 2008, 21:40
Hey

Ik vergelijk mijn geluid zo een beetje met dat van slash en met de idoolen van hem waar hij op zijn beurt zijn geluid vandaan heeft.

Nu om een echte rock n roll slash scheur te krijgen heb ik gehoord dat de jcm 900 dichter in de buurt komt dan de 800 kan dit kloppen of totale bullsh*t.

Hangt van je smaak af. Ze doen allemaal een beetje hetzelfde, maar dan met hun eigen sausje.
Daarnaast zijn de verschillen tussen de verschillende JCM900's en JCM800's net zo groot.

the sure thing
15 juli 2008, 21:45
De verschillen tussen de JCM 800 en JCM 900 zijn groot! Voor Slash moet je absoluut een JCM800 hebben, of een Silver Jubilee. Ik heb zelf 2 typen JCM800 gehad, maar de 2210 (100W split channel) en in mijn geval kwam ik dichterbij Slash dan mijn andere type (2204). Op veel oude live opnames (ten tijde van appetite) zie je Slash ook op 2210 modellen spelen. Verdiep je eens in de verschillende soorten JCM800 modellen (zoekfunctie: er is zoveel over geschrven) en de Silver Jubilee modellen (moeilijker te krijgen), dan kan je i.c.m. een Les Paul eigenlijk niet stuk gaan.

MarkV
15 juli 2008, 21:46
Of een nieuwe Vintage Modern. Die schijnt Slash nu ook te gebruiken.

thekid
15 juli 2008, 22:03
Ja die vintage modern gebruikt hij nu bij vr maar hou meer van het appetite geluid en van de snakepit periode.


Als ik nu eens mag vragen, tweedehands wat ben je dan ong. kwijt voor een van de verschillende jcm 800's. Top + Cab. Eerder zij iemand zoiets van een 1200 euro kan dit kloppen. Ze zijn wel zeldzaam vind ik.

P.S : als ik jcm 800 intik in de zoekfunctie komt er niets wat is de beste combinatie om het meeste resultaat te krijgen.

Dank

MarkV
15 juli 2008, 22:14
Ja die vintage modern gebruikt hij nu bij vr maar hou meer van het appetite geluid en van de snakepit periode.


Als ik nu eens mag vragen, tweedehands wat ben je dan ong. kwijt voor een van de verschillende jcm 800's. Top + Cab. Eerder zij iemand zoiets van een 1200 euro kan dit kloppen. Ze zijn wel zeldzaam vind ik.

P.S : als ik jcm 800 intik in de zoekfunctie komt er niets wat is de beste combinatie om het meeste resultaat te krijgen.

Dank

De Silver Jubilee's zijn moeilijk te krijgen, maar "JCM800" (zoek daar maar eens op, 1 woord) wel aardig hoor. Check marktplaats en gitaarnet markt.

ieme
15 juli 2008, 22:19
slash heeft tegenwoordig een paar signatures (is zelfde als silver jub.) een jcm800 2210 en een vitage modern in zn rack zitten...

ik heb vandaag een 2205 gekocht en die klinkt meer slash dan een 2210 dus dat kan ik je aanraden, ik heb een slash signature gehad maar dat vond ik een schelle klotebak! mag ik je als speakers voor deze amps wel greenbacks ipv v30s aanraden, daar klinken (oude) marshall's stukken beter mee...

the sure thing
15 juli 2008, 22:21
... de zoekfunctie kan je in ieder geval wel gebuiken om de verschillende JCM800 modellen te leren "kennen". Zo zijn er de 2203, 2204, 2205 en de 2210. En dan nog het 1959 model en misschien nog de 1987. JCM800 is niet zozeer een type, maar meer een periode in de tijd waarin ze gemaakt zijn.

Een JCM800 is NIET zeldzaam, maar WEL gewild. Afhankelijk van de staat betaal je voor een head en cab inderdaad samen ongeveer EUR 1.200,-.
Voor een silver Jubilee model (head en cab) ga je EUR 1.600 of meer betalen.

Ik zou de VintageModern wel in ogenschouw nemen. Ik heb m uitgebreid getest. Ik was er ZEER over te spreken, vooral vanwege het feit dat ie zeer breed instelbaar is. Hij komt idd dicht bij de JCM 800 modellen (2204, 2210) qua klank. De JCM 900 zou ik echt definitief terzijde leggen als Slash het geluid is wat je zoekt.

thekid
15 juli 2008, 22:36
Slash is ondermeer het geluid dat ik zoek ik wil ook wel andere liedjes spelen zoals acdc en zeg maar alle van die hardrock bands. Dus met een jcm 800 moet het wel lukken. De slash signature komt mij dan weer te wannabee over.

Ik zoek wel een 50 watter denk ik want ik speel ook nog op mijn slaapkamer om te oefenen. Zijn er dien in deze reeks.

Moet er bij die jcm 800 veel pedaaltjes gebruikt worden of kun je de scheur zo puur uit de versterker halen

Dude
15 juli 2008, 22:41
Zou toch zeker ook eens een silver jubilee gaan proberen als je de kans krijgt. Ik had de mijne (2x12 50 watt combo) tot 2 weken geleden te koop staan maar er reageerde geen hond op. Alleen trut reacties a 50 euro, serieus :(
Heb maar besloten hem te laten reviseren nu, ga hem nu als oefenamp gebruiken. Klinkt te gek hoor, ik vond hem vele malen lekkerder klinken dan mn 800 2204 !

zjanke
15 juli 2008, 22:44
Nee Dude, de oefenversterker voor slash is een JCM888


Met een JCM en een strat kom je er volgens mij niet, en ik heb de gitaar nog niet gehoord in het hele verhaal.....

MarkV
15 juli 2008, 22:45
Zou toch zeker ook eens een silver jubilee gaan proberen als je de kans krijgt. Ik had de mijne (2x12 50 watt combo) tot 2 weken geleden te koop staan maar er reageerde geen hond op.

Zeker weten dat je niet wilt verkopen? :confused:

ieme
16 juli 2008, 08:34
Ik zoek wel een 50 watter denk ik want ik speel ook nog op mijn slaapkamer om te oefenen. Zijn er dien in deze reeks.

Moet er bij die jcm 800 veel pedaaltjes gebruikt worden of kun je de scheur zo puur uit de versterker halen

ik heb 2 jcm 800's een 2205 en een 2210, als je hem thuis gaat gebruiken zou ik je een 2205 aanraden. Een slash signature zweren ook velen bij, maar dat vond ik niets, misschien ook omdat ik hem op een V30 kast had en tegenwoordig speel ik met greenbacks...

Baker
16 juli 2008, 09:04
Voor het Slash geluid prik je je les paul in een marshall.

De Slash signature en de silver jubilee zijn praktisch dezelfde amps. Het zijn varianten van een JCM800. Ze zijn zeer gewild en dus moeilijk te krijgen. Het feit dat zowel slash als John Frusciante van de Red hot chili peppers er over spelen/speelden speelt ongetwijfeld in rol in die populariteit.

Maar zoals gezegd kun je ook een andere amp gebruiken om het geluid te benaderen. Een Vintage modern of het crunch kanaal van een JVM benaderen het geluid van een JCM800 behoorlijk. Bovendien heb je dan het voordeel dat je ook beschikt over allerlei moderne features. (reverb, midi mastervolumes etc)

Fixeer je niet teveel op 1 geluid als "de appetite periode"
Het geluid wordt ook voor een deel bepaald door de destijds gebruikte opnametechniek, gitaren, boost pedaaltjes en puur door slash' vingers.

Rutger
16 juli 2008, 09:37
Ja die vintage modern gebruikt hij nu bij vr maar hou meer van het appetite geluid en van de snakepit periode.

Ik heb ns een artikel gelezen, dat zei dat Slash voor de opnames van Appetite een gemodde 1959 heeft gebruikt, die hij van de studio geleend had

tidalwave_sideburns
16 juli 2008, 09:50
Met een JCM 900 SL-X 2100 lukt het anders ook prima, zo'n midrange crunchy Slash geluid.

Baker
16 juli 2008, 10:16
precies.

de vraag van de topicstarter is dus eigenlijk niet goed te beantwoorden.

Althans niet met een simpel antwoord als: Voor het slash geluid is de JCM800 beter. Het hangt er maar net vanaf welke versie van de JCM800 of JCM900, maar ook wat versta je precies onder slash geluid.

Baker
16 juli 2008, 10:18
De slash signature komt mij dan weer te wannabee over.



Jongen toch, daar heb je toch gewoon schijt aan... ;)

Marc Oblivian
16 juli 2008, 10:23
Tja...de gitarist van mijn vorige band klonk vaak als Slash. Is ook een goede gitarist, maar hij haalde de sound uit verschillende Marshall's (vaak ook JCM 900's) en zelfs uit een (nieuw model) London City. Hij gebruikte er overigens wel pedalen bij.
Belangrijkste is volgens mij dan ook om de Slash vibe in je spel te krijgen, dan maakt het type Marhall al heel wat minder uit....

Ik zou overigens voor de Vintage Modern gaan :-)

pol
16 juli 2008, 10:28
jcm900 sl-x, die is tenminste nog goedkoop te vinden en klinkt totaal anders dan de jcm900 dual reverb.

ben vanhoof
16 juli 2008, 11:45
Gunz n roses heeft een tijdje gespeeld met LC bulldog's en lp's. Kheb ze n keer live gezien en ik vond hun geluid vrij authentiek.

ieme
16 juli 2008, 11:51
Gunz n roses heeft een tijdje gespeeld met LC bulldog's en lp's. Kheb ze n keer live gezien en ik vond hun geluid vrij authentiek.


de "gilby" speelt daar nu op een marshall jcm800 combo en "slash"op een fender hotrod deluxe van fender, prima sound maar zeker geen slash sound...

drap
16 juli 2008, 11:56
Die Vintage Modern is prima geschikt voor wat de topicstarter wil, is ook nog als 50 watter verkrijgbaar en, in het geval van de topicstarter het handigste gezien ie vooral voor thuis gebruikt wordt, er is ook een combo versie van. Alleen ga je met die 50 watt de ramen mee uitblazen als je er een fatsoenlijk geluid uit wilt krijgen. Er zit namelijk wel een mastervolume op, maar weer geen volumeknop op het kanaal zelf, waardoor ie alsnog knetterhard moet om een beetje redelijk dik geluid eruit te krijgen. Niet voor thuis dus.

ACSlater
16 juli 2008, 11:59
Gunz n roses heeft een tijdje gespeeld met LC bulldog's en lp's. Kheb ze n keer live gezien en ik vond hun geluid vrij authentiek.

Ik vind ze eigenlijk helemaal niet zo authentiek. Crawlin Back dat was de beste GNR band. Die gitarist (Len van drTube) speelde op 2 Slash sigs en een LP. Daarnaast hielp het ook enorm dat ze een zanger hadden die Axl nagenoeg perfect kon imiteren.
Als je dit filmpje checkt: http://www.youtube.com/watch?v=iLbCX3dU6Z4
dan zie je dat je een oude London City kunt laten ombouwen tot een mooie GNR bak.

ieme
16 juli 2008, 13:04
Ik vind ze eigenlijk helemaal niet zo authentiek. Crawlin Back dat was de beste GNR band. Die gitarist (Len van drTube) speelde op 2 Slash sigs en een LP. Daarnaast hielp het ook enorm dat ze een zanger hadden die Axl nagenoeg perfect kon imiteren.
Als je dit filmpje checkt: http://www.youtube.com/watch?v=iLbCX3dU6Z4
dan zie je dat je een oude London City kunt laten ombouwen tot een mooie GNR bak.


dat klinkt erg goed!!!

ACSlater
16 juli 2008, 13:19
dat klinkt erg goed!!!

Ja inderdaad. Ik heb er zelfs nog een London City DEA 100 gekocht om te laten modden maar het ligt zo'n tyfuseind van Fryslan af.

tidalwave_sideburns
16 juli 2008, 13:59
Hier een "Slash" JCM 900 SL-X, http://www.dmaudio.co.uk/jcm900.html

Thijssie
16 juli 2008, 14:01
Hier een "Slash" JCM 900 SL-X, http://www.dmaudio.co.uk/jcm900.html

Je moet niet alles geloven wat er op het internet staat ;)

ieme
16 juli 2008, 18:15
Je moet niet alles geloven wat er op het internet staat ;)
zo blijkt, alweer...
zo staan hier op t forum ook te veel meningen, suggesties en opmerkingen van mensen die iets ergens gelezen hebben en dat andere mensen dan aanprijzen als "dat moet je kopen, die is vet cool joh!" en ze zelf t betreffende gitaar, speaker, amp of effectje nog nooit gehoord hebben of in de handen gehad hebben...

thekid
16 juli 2008, 18:33
Ik refereer alleen maar naar de slash sound om het type aan te geven ik bedoel meer die genre hardrock geluid. Ik weet heus wel dat het aan meer ligt dan alleen zijn versterker.


Maar ik denk wel dat ik voor de jcm 800 ga mede omdat ik nu in een band speel we spelen oude rock nummers met een eigen touch eraan. Ik denk ook wel dat ik met die versterker dicht in de buurt van die sound kom die slash heeft na wat ik allemaal gelezen heb. nu nog het type daar zal ik nog wel eens goed voor moeten lezen en zoeken want zie door de bomen het bos BIJNA niet meer.

btw De vintage modern kost waarschijnlijk nu nog te veel en een silver jubilee is zeer zeldzaam tweedehands maar als iemand er een weet staan voor een prijsje. wel top + cab.

ieme
16 juli 2008, 18:58
Ik refereer alleen maar naar de slash sound om het type aan te geven ik bedoel meer die genre hardrock geluid. Ik weet heus wel dat het aan meer ligt dan alleen zijn versterker.


Maar ik denk wel dat ik voor de jcm 800 ga mede omdat ik nu in een band speel we spelen oude rock nummers met een eigen touch eraan. Ik denk ook wel dat ik met die versterker dicht in de buurt van die sound kom die slash heeft na wat ik allemaal gelezen heb. nu nog het type daar zal ik nog wel eens goed voor moeten lezen en zoeken want zie door de bomen het bos BIJNA niet meer.

btw De vintage modern kost waarschijnlijk nu nog te veel en een silver jubilee is zeer zeldzaam tweedehands maar als iemand er een weet staan voor een prijsje. wel top + cab.

ik denk, als jij oude rock nummers speelt, je prima kan redden met een 2210, 2205 of een vintage modern, die vind je gebruikt ook voor 700 euro!

thekid
16 juli 2008, 19:00
ik ben net een 2203 tegengekomen is dit iets of afblijven

ieme
16 juli 2008, 19:06
ik ben net een 2203 tegengekomen is dit iets of afblijven

nee hoor, dat is een 1 kanaals versie, niets mis mee, maar ik vind t wel fijn om te kunnen schakelen tussen "clean" en "dirty" tones... gewoon eens testen! lekker raggen!

thekid
16 juli 2008, 19:07
Kunnen schakkelen tussen de kanalen zeg je maar dan moet je toch wel de plug van je gitaar telkens versteken

btw die 2203 is van 1986 (goed jaar?) en een horizontale 2kanaals versie

ieme
16 juli 2008, 19:16
Kunnen schakkelen tussen de kanalen zeg je maar dan moet je toch wel de plug van je gitaar telkens versteken

btw die 2203 is van 1986 (goed jaar?) en een horizontale 2kanaals versie


nee ik bedoelde de 2205 en de 2210, die hebben 2 kanalen die je gewoon met footswitch kan schakelen, de 2203 heeft 2 inputs, dat is wat anders als 2 kanalen...

Dude
16 juli 2008, 20:56
Zeker weten dat je niet wilt verkopen? :confused:

2 weken geleden leurde ik ermee ja, was zelfs haast ingegaan op een bod waarvan ik wist dat ik ontzettend spijt zou gaan krijgen. Wijs besluit genomen en hem snel naar dr tube gebracht. Nu mn hele pedalboard aangepast, pedalen er af en pedalen erbij om die silver jubilee bruikbaar te gaan maken. Hij wordt wat aangepast, oa de loop wordt gemod momenteel. Ben erg benieuwd.
dus ja... ik weet het zeker ;)

frekie
16 juli 2008, 21:59
Ik heb vroeger een JCM800 combo gehad, 1X12, 50 W, 1 kanaal, 6 knoppen. 4010 geloof ik. De standaard speaker had ik er uitgegooid voor een V30. Vette amp,zeker wanneer doorgeprikt naar een goede kast. Overdrive pedaaltje ervoor, Les Paul inprikken en beuken maar. Veel te goedkoop verkocht :mad:
Die combo's zie je nog wel eens betaalbaar.

thekid
16 juli 2008, 22:31
Ik heb op youtube wat soundclips gevonden en de 2203 en de 2205 spreken me wel aan. Kan deze het hardrock genre ala guns n roses, snakepit, acdc, pearl jam aan zonder boost pedalen behalve dan voor de solo

Dude
16 juli 2008, 22:58
tubescreamertje ervoor en je bereikt wat meer hoor...

Chroxy
16 juli 2008, 23:52
2203 en 2205 zijn verschlende modellen he!

2203: 'klassieke' JCM800, 1 kanaal ... keiharde rock in het straatje van de bands die je noemt.. Deze sounds kunnen in principe zonder extra pedaal gehaald worden. Boostertje erbij zoals Dude zegt en je kan in principe allles!

2205: JCM800, maar dan 2 kanaals; wordt gezegd dat ze minder klinken (vind ik persoonlijk van wel, beiden gehad!) Maare; wat heb je liever? veelzijdigheid of iets meer tone? Verschilt per persoon natuurlijk! Voordeel is dus, je hebt hier het rock kanaal (van klassieke JCM800) en een clean kanaal ernaast.. Deze heeft ietsje meer gain dan de 'klassieke' versie, ook meer dan genoeg voor de bands die je noemt..

DeiDRagonas
17 juli 2008, 08:06
De 50 watt combo (4010) heb ik ook gehad.. En daar ga je echt wel die Slash-achtige sounds uithalen. Ik vond het alleen geen lekkere amp en heb hem geruild tegen een Valvestate uit de 1e serie (schande schande, ik weet het..). :o

Grt Roy.

Solidkick
17 juli 2008, 09:23
Ik heb ns een artikel gelezen, dat zei dat Slash voor de opnames van Appetite een gemodde 1959 heeft gebruikt, die hij van de studio geleend had

Het betrof een (gemodde) 1959T Super tremolo.
Welhaast onvindbaar, tenzij je bij mij in de oefenruimte kijkt.
Daar staan er 2 :D (brag-mode off)

Mooi verhaal trouwens over die amp: link (http://www.slashsworld.com/equipment/the-appetite-amp-story/sweet-marshall-o-mine/)

ieme
17 juli 2008, 10:57
Het betrof een (gemodde) 1959T Super tremolo.
Welhaast onvindbaar, tenzij je bij mij in de oefenruimte kijkt.
Daar staan er 2 :D (brag-mode off)

Mooi verhaal trouwens over die amp: link (http://www.slashsworld.com/equipment/the-appetite-amp-story/sweet-marshall-o-mine/)

zeker mooi verhaal! mysterie amp dus... Mooie gear verhalen van gitaristen die iets hadden t te gek vonden maar niet weten waar t gebleven is, t gejat is ofzo en dan na jaren via via weer ergens tegenkomen, ik denk hierbij aan de trusty washburn van Nuno Bettencourt, gejat op t vliegveld door een fan! en de in de jaren 80 (enige) backup van Brian May, een Jim Reed die hij gefrustreerd van t podium in stukken gooide en vervolgens 25 jaar later komt er iemand mee aanzetten en nu zijn ze em aan t restaureren en dan komt ie weer in BM zn collectie...

thekid
17 juli 2008, 17:42
Ik kom net een jcm 800 25/50 tegen weet iemand hier mss meer over

ieme
17 juli 2008, 17:43
Ik kom net een jcm 800 25/50 tegen weet iemand hier mss meer over

link? neem aan dat je een schakelbare 25 naar 50 watter bedoeld???

thekid
17 juli 2008, 18:01
er staat op het plaatje

jcm 50/25W

model2550

ieme
17 juli 2008, 18:06
er staat op het plaatje

jcm 50/25W

model2550

das een silver jub. is ie zwart silver of staat er slash op?

thekid
17 juli 2008, 18:10
ik heb ook al aan het rond zoeken geweest en ik kwam ook altyd op de silver jubilee uit


Hij is zwart staat geen slash op en is te koop voor 600 euro net onderhoud gehad is die gast wel goed wijs of klopt er iets niet

http://images.kapaza.com/photoslarge/10400000/10411604_2.jpg

ieme
17 juli 2008, 18:14
ik heb ook al aan het rond zoeken geweest en ik kwam ook altyd op de silver jubilee uit


Hij is zwart staat geen slash op en is te koop voor 600 euro net onderhoud gehad is die gast wel goed wijs of klopt er iets niet

http://images.kapaza.com/photoslarge/10400000/10411604_2.jpg


kopen!!!!!

ieme
17 juli 2008, 18:15
http://www.casadistortion.com/amps/marshall2550.jpg

ieme
17 juli 2008, 18:16
maar voor de duidelijkheid ik kocht vorig jaar nog een slash signature in nieuwstaat voor 750 euro...

thekid
17 juli 2008, 18:16
ahzo dus toch niet een indrukwekkende lage prijs.
Ik heb het geld ook pas volgende maand de kans dat hij eer nog opstaat is miniem

ieme
17 juli 2008, 18:17
als jij hem niet wil kopen voor die 600 pm mij die link dan even dan koop ik em wel...

Chris Winsemius
17 juli 2008, 18:46
Edit: al gepost

ieme
17 juli 2008, 18:54
de 2550 die the kid gevonden had is al verkocht....

thekid
17 juli 2008, 19:12
was hij al verkocht of heb jij hem gekocht

ieme
17 juli 2008, 19:41
was hij al verkocht of heb jij hem gekocht

is verkocht, niet aan mij...

thekid
17 juli 2008, 20:01
spijtig dat wist ik ook niet

shredneck
17 juli 2008, 20:43
spijtig dat wist ik ook niet


Check je prive berichten.

Later!

ACSlater
18 juli 2008, 08:59
Zo had ik ooit de kans een 100 watt Silver Jubilee te kopen voor fl.1000,- Als je die prijs nu omrekend naar euro's dan was dat een extreem goeie koop en het was ook nog eens bij Heins dus in de winkel. Heb jaren later een 50 watt klein chassis gekocht voor 800 euro. Niet dat ik een 100 watt nodig heb maar toch erg jammer.

guitarnijboer
18 juli 2008, 11:56
In antwoord op de eigenlijke vraag:

Vanaf de splitchannel JCM800 serie 2205 / 2210 wordt het overdrive geluid niet meer gecreeerd door buizen te oversturen maar door diodeclipping.
Na versterking van het geluid wordt het signaal afgekapt door diodes in de signaalweg te zetten. (net als bij de meeste overdrive/ distortion pedalen) De diodes staan geschakeld als een 'softclipper' wat een meer buisachtig geluid zou moeten geven. Zelf vindt ik het een mooi effect, maar het klinkt erg anders dan de eerdere JCM800's (2203, 2204 etc) die oversturing creeren door de buizen te oversturen.

De splitchannel / silver jub. / slash sig. / Jcm900 SL-X / jcm900 dual rev. maken allemaal gebruik van diode oversturing. De dual reverb wijkt als enige wat af omdat daar het signaal niet alleen door buizen maar ook voor een gedeelte door opamps wordt versterkt.

Gezien het diodeclipping effect voor een groot gedeelte de feel en het geluid van deze vesterkers bepaald denk ik dat je het Slash geluid goed kunt halen uit een JCM900. Zeker de uit de SL-X.

Chris Winsemius
18 juli 2008, 12:40
De splitchannel / silver jub. / slash sig. / Jcm900 SL-X / jcm900 dual rev. maken allemaal gebruik van diode oversturing. De dual reverb wijkt als enige wat af omdat daar het signaal niet alleen door buizen maar ook voor een gedeelte door opamps wordt versterkt.



Correctie: 2100SLX gebruikt geen "diode-clipping", wel wat OpAmps tussen de pre- en power-amp. Eigenlijk qua circuit globaal 'n 2203/2204 met extra preampbuis (gainstage + cf) aan het begin voor meer gain.

tidalwave_sideburns
18 juli 2008, 13:11
Diode/Triode afhankelijk van de 50/100 watt switch heb ik ergens gehoord.

the sure thing
18 juli 2008, 13:26
Hoop technische verhalen hierboven, die allemaal vast kloppen, maar ik zou je oren het werk laten doen. Daarnaast kan je ook je JCM800 laten modden (of naar jouw wensen laten afstellen), zodat het geluid nog meer kan worden zoals jij wilt. Ik heb jarenlang een 2210 gehad (afgesteld door Peter van Weelden) en ik heb zelden een Marshall gehoord die zo INTSTANT het geluid van Slash produceerde. Velen met mij waren diep onder de indruk van het geluid. Les Paul erin en het was gewoon af! Wat Peter van Weelden heeft gedaan, weet ik niet.

Maar ja... toen ging ik funk spelen.... Dus hij heeft nu een gelukkig baasje die m in de studio gebruikt!

Chris Winsemius
18 juli 2008, 13:26
Diode/Triode afhankelijk van de 50/100 watt switch heb ik ergens gehoord.

Penthode (vol vermogen)/Triode (half vermogen) bij die 50 en 100 Watt modellen (joepie, wel 3 dB minder volume en 'n andere klank en feel :D). Bij de 100 Watter zou je 'm zelfs terug kunnen schakelen naar 25 Watt (of 50 Watt Penthode) door het uitschakelen(met mod)/uittrekken van 2 eindbuizen maar dat gaat nog steeds hard.

Ben er zelf geen fan van, liever de juiste amp voor de juiste situatie of eentje die gewoon op elk volume 'n goede klank/feel geeft... ;)

Chris Winsemius
18 juli 2008, 13:33
Hoop technische verhalen hierboven, die allemaal vast kloppen, maar ik zou je oren het werk laten doen. Daarnaast kan je ook je JCM800 laten modden (of naar jouw wensen laten afstellen), zodat het geluid nog meer kan worden zoals jij wilt. Ik heb jarenlang een 2210 gehad (afgesteld door Peter van Weelden) en ik heb zelden een Marshall gehoord die zo INTSTANT het geluid van Slash produceerde. Velen met mij waren diep onder de indruk van het geluid. Les Paul erin en het was gewoon af! Wat Peter van Weelden heeft gedaan, weet ik niet.

Maar ja... toen ging ik funk spelen.... Dus hij heeft nu een gelukkig baasje die m in de studio gebruikt!

Sorry M., liet me even gaan* :)

Sound/feel is idd. eigenlijk het enige dat telt, hoe dat bereikt wordt (gele of paarse weerstanden, wel of niet ingestraalde traVo's en/of handwired of printplaat) verschilt per amp/gitarist maar 't gaat gewoon om het eindresultaat.

Fijn weekend, groetjes uit Vleuten!

Chris

* ivm. juistheid gegeven info

the sure thing
18 juli 2008, 15:01
Sorry M., liet me even gaan* :)


* ivm. juistheid gegeven info Chris, techneuten zijn ook nodig!!! Als ik een soldeerbout in m'n amp stop, blijft er weinig meer van over :). Gelukkig ben jij een techneut EN musicus. Zeldzaam (goede) combinatie!

Chris Winsemius
18 juli 2008, 18:26
Chris, techneuten zijn ook nodig!!! Als ik een soldeerbout in m'n amp stop, blijft er weinig meer van over :). Gelukkig ben jij een techneut EN musicus. Zeldzaam (goede) combinatie!

Dank je!
Ik ben zelf niet echt onder de indruk van m'n eigen gitaarspeelkunsten (waarschijnlijk 'n soort "analytische onzekerheid/zelfbeeld", heb er geld mee verdiend en met 'n buma-stemra-inschrijving had dat meer kunnen zijn...) maar naast bepaalde referentiekaders (oude/coole amps op de werkbank/etc.) is het gewoon echt nodig om sound-creërende spullen te modden/bouwen.

Ik probeer je straks even te mailen omtrent je BMR.

shredneck
20 juli 2008, 12:36
Het geluid van slash is ook erg bepaald door de pickups die hij gebruikt. Zijn gear is verder vrij basic dacht ik. ZIjn gear is wel uitgebreid beschreven dacht ik.

ieme
20 juli 2008, 16:06
Het geluid van slash is ook erg bepaald door de pickups die hij gebruikt. Zijn gear is verder vrij basic dacht ik. ZIjn gear is wel uitgebreid beschreven dacht ik.


grapjas....
http://www.youtube.com/watch?v=xsUKtl9SgUM
basic? nah.. niet echt...

Dude
20 juli 2008, 16:34
grapjas....
http://www.youtube.com/watch?v=xsUKtl9SgUM
basic? nah.. niet echt...




http://www.youtube.com/watch?v=wcth4luLMb4&feature=related

leuk filmpje ! al is die ellen strontvervelend...

Highway49
1 september 2008, 19:57
Ik heb ns een artikel gelezen, dat zei dat Slash voor de opnames van Appetite een gemodde 1959 heeft gebruikt, die hij van de studio geleend had

Dit zegt ie ook in z'n boek...helaas vertelt ie niet wát precies gemod is

Realeigo
1 september 2008, 23:35
Dit zegt ie ook in z'n boek...helaas vertelt ie niet wát precies gemod is

Goh ik dacht dat het algemeen bekend was dat slash tijdens apetite for destruction een gemodde super tremolo gebruikte waarbij het tremolo circuit was verwijderd en de extra buis die je dan over hield als extra gain stage werd gebruikt.

Solidkick
3 september 2008, 11:03
Goh ik dacht dat het algemeen bekend was dat slash tijdens apetite for destruction een gemodde super tremolo gebruikte waarbij het tremolo circuit was verwijderd en de extra buis die je dan over hield als extra gain stage werd gebruikt.

Bingo!
Dit is de gast die de mod voor die amp destijds deed en nu wederom aanbiedt:
http://caswellamps.studioelectronics.com/

treblemaster
3 september 2008, 16:41
Voor een goedkopere versie zou je ook eens kunnen kijken naar Sovtek amps (MIG 50 of 60...ben ik even vergeten). Ik weet niet of je er het specifieke Slash geluid eruit kan halen, maar die keren dat ik ze heb gehoord, klonken ze erg als een JCM800. En het is eens wat anders dan de standaard Marshall ;).

Chris Winsemius
3 september 2008, 16:56
Bingo!
Dit is de gast die de mod voor die amp destijds deed en nu wederom aanbiedt:
http://caswellamps.studioelectronics.com/

+1

'73 SuperTremolo (1959T model) met 3 kanalen/etc.:
- 1959 sound
- 2203 sound
- high gain 2203 sound (+ extra gaintrap)
- fx-loop