PDA

View Full Version : Koch of Mesa Boogie



fenderben
15 juli 2008, 21:18
Graag advies over deze amps. Welke is het beste voor het allround werkt (clean, blues etc,/geen metal)? Speel nu met en '72 twin voor clean en Marshall (of twin met rat pedal) voor rock, maar ben dat gesleep een beetje zat. Zat te denken aan deKoch multitone of mesa caliber 50.
Iemand een advies? FB

minoin
15 juli 2008, 22:03
Allebei een heel andere voicing, maar voor het allround werk gaat mijn stem zonder meer naar de Multitone!

pimmetje
15 juli 2008, 22:24
Ik zou ook zonder meer voor de koch gaan bij de wensen die jij daar neerzet.
Al ben ik ZO overdreven wars van slepen dat ik zelfs zou kijken of de twintone combo een optie is om daar een eventueel 1x12je onder te pakken.

vulvasonic
16 juli 2008, 15:35
Ik hoor zelden Koch-bezitters klagen over hun spullen. Zelf heb ik een Pedaltone waar ik meer dan tevreden mee ben. Superapparaat!

Ik ken ook zat liefhebbers van Mesa Boogie. Wat ik van hen wel vaak hoor is dat ze doorgaans lang hebben moeten zoeken en draaien, voordat ze dat perfecte Mesa geluid eruit wisten te persen. Het zijn geen gemakkelijke dingen. Om mezelf niet volledig belachelijk te maken MOET ik er wel even aan toevoegen dat ik geen idee heb over welk type Mesa Boogie het ging. Dus of dat eindeloos zoeken voor alle type MB's geldt......., tsja dat zal toch niet?

Wicked Willy
16 juli 2008, 16:19
De comboversie van de multitone brengt ook best wat gesleep met zich mee. Maar het is absoluut een allround versterker waar je in de stijlen die je beschrijft erg goed mee uit de voeten kunt. Ik speel al ruim 10 jaar op Koch's en mijn huidige Multitone heb ik alweer 6 jaar. Naast de vele opties die erop zitten (op de Multitone 2 zitten er weer wat meer trouwens....) is hij ook erg betrouwbaar, ik heb er nog nooit technische problemen mee gehad.

bagheera
18 juli 2008, 13:01
zelf ben ik ook aan het twijfelen tussen Koch en Mesa boogie, ik heb nu een Koch twintone II geprobeerd en die is goed.
Veel voordelen aan die amp maar dan wel in de vorm van head en cabinet apart ( geen combo dus) orgineel staat daar een 2x12 onder.
De makers zitten in Nederland en met problemaen kan je zo hebben ze mij gezegd rechtstreeks bij hen terecht ( dit weet ik uiteraard niet uit eigen ondervinding )

koch is ook een hadgemaakte amp

Kim Wilson
18 juli 2008, 13:30
De meeste kritieken die ik lees over Koch (en dat zijn er echt niet veel), gaan over het feit dat ze live slecht door de mix prikken.

Aan de andere kant, de enige Koch die ik bewust heb gehoord, is de (weliswaar gemodde) Multitone van Gerrit Veldman van de Veldman Brothers. En die tovert er een vreselijk overtuigende SRV-/Hendrix-sound uit. En die heeft ook geen moeite om hoorbaar te zijn. :satisfie:

x.a.d
19 juli 2008, 12:41
Het is zo'n persoonlijke smaak kwestie.
De koch's zijn zeker erg goed voor het geld, waar ik mesa toch wel een beetje te duur vind voor wat het is.
verder is Koch zeer degelijk gemaakt en bij goede instellingen (zoals Kim Wilson aangeeft) knalt hij goed door de mix. Mijn voorkeur zou naar de koch gaan... maar ik zou zeggen.. ga ze vergelijken !!!!

pimmetje
19 juli 2008, 14:46
Over dat niet/moeilijk door de mix heen komen van Kochs...
Ik snap nooit wat voor geluid de mensen die dat zeggen eruit proberen te krijgen. Echt nog nooit problemen gehad om door de mix te komen met slechts een Twintone combo'tje.

Samder
19 juli 2008, 15:45
Heh?! Ik dacht dat men zegt dat Koch amps juist WEL goed door de mix komen door de grote hoeveelheid tophoog in de amp??

Kim Wilson
19 juli 2008, 18:41
Nee, mids zorgen ervoor dat je door de mix prikt. Tophoog niet.

@X.A.D., ik had het niet over instellingen, maar over stevige modificaties van de amp.