PDA

View Full Version : FXloop Engl Powerball



Bram78
15 juli 2008, 19:43
Hoi,

Even een vraagje:
Ik ben afgestapt van het pre-poweramp in rackverhaal en heb een powerball aangeschaft. Ben er tot nu toe erg blij mee maar wil mijn effecten uit het rack blijven gebruiken.
Wat ik nu heb gedaan is:

Powerball: gitaar in
FXloop Powerball: Rocktron Hush, Rocktron Xpression, G-major.
Op de Powerball zit de mogelijkheid om de mix van de fxloop in te stellen. Naarmate ik de mix opvoer als in meer 'wet' neemt het volume af. Ik kan mij voorstellen dat dit aan de instelling ligt op de xpression en gmajor.

Maar volgens de site en manual zou de Engl moeten beschikken over de keuze tussen een seriele en paralelle loop. Dit is niet schakelbaar dus veronderstel ik dat serieel in dit geval 100% wet is en paralel alles daaronder...?!? m.a.w. draai aan de knop...

Vraag 1: wat is de beste manier om mijn effectunits in te stellen in een dergelijke set-up? Het zou fijn zijn als het volume van de Engl ongewijzigd zou blijven, ongeacht de mix van de loop.

Vraag 2: Ik ben er vanuit gegaan dat de opstelling:

gitaar>amp
fxloop send: rocktron hush>gmajor> xpression: return

de beste manier zou zijn. Is dat ook zo of zie ik iets ontzettend over het hoofd?

Ben erg benieuwd naar jullie mening(en).

Alvast bedankt,

Groetjes Bram

minoin
15 juli 2008, 22:02
Ik ken de Powerball niet, maar kijk inderdaad goed naar de instellingen van je FX-processoren. Probeer op de G-major de inputknop zo hoog mogelijk in te stellen; dus zo hoog, dat hij op de hardste stukken net niet clipt. Dan kijken hoe hoog je de output hebt staan. Dat kan namelijk het volume verschil bepalen.
Let op dat je de G-major geen Noisegate toe laat voegen, heeft weinig zin als je al een Hush hebt.
De Xpression eigenlijk hetzelfde verhaal.
Die Hush zou ik eigenlijk achterin de keten Fx neerzetten, om zo veel mogelijk rotzooi dat uit de Fx komt, kunt reduceren.
Je hebt een zeer mooie set moet ik zeggen!!
Maar nooit aan gedacht om 1 van de twee (G-major of Xpression) weg te doen? Je hebt namelijk met die twee units een hoop dubbele effecten.
Nou, succes ermee!

Bram78
16 juli 2008, 09:43
Dank je, ben er ook blij mee!
De G-major heeft enkele dingen die de Xpression niet heeft en vice versa.
En inderdaad: beiden gaan hush- en noisegate-loos door het leven.
Het is bij mijn weten juist zinvol om je hush (of wat voor noisegate dan ook) aan het begin van de eff.keten te plaatsen. Het is zonde van je delays of reverbs als de hush daarop ingrijpt...

Bram78
18 juli 2008, 10:20
Zou toch graag nog wat advies ontvangen, dus.... Shoot!

BeeJee
18 juli 2008, 12:23
Volgens mij kun je een hush (als je deze al wilt gebruiken) juist het beste vooraan in de keten zetten. Anders vreet ie ook aan je effect-trails.

Bram78
18 juli 2008, 17:01
Klopt, dat postte ik al eerder.

BeeJee
18 juli 2008, 17:57
Haha, zie ik nu ook staan idd. :seriousf:

Bram78
19 juli 2008, 09:48
Helaas is het probleem nog steeds niet verholpen...
Het is nu zelfs zo dat de fxloop helemaal geen signaal doorlaat: hoe 'wetter' hoe stiller... :dontgeti:
Ik kan me niet anders voorstellen dan dat dit dus in de fx-processoren zitmaar helaas bieden de gebruikshandleidingen geen uitkomst.
Dus nogmaals mijn vraag: iemand een idee hoe ik de g-major en intellifex serieel goed kan laten werken op de Engl Powerball??

Groetjes Bram

BeeJee
19 juli 2008, 11:38
Check even al je 'direct levels' in je fx. Zet deze allemaal op 0 of hoger en check in de G-major ook even of je 'kill dry' wel uitstaat.
Check ook je in- en outputlevels van de 19" fx. Deze mag je tegen het clippen aanzetten.