PDA

View Full Version : Hoe dikwijls...



rock 'n roll
15 juli 2008, 19:05
hebben jullie ooit gedacht, nu gooi ik die plank uit mijn raam en stop ermee?



Ik had het daarstraks voor de eerste keer, heb ik de gitaar maar opzij gelegd en ben iets anders gaan doen.

J-sus Rulez
15 juli 2008, 19:12
Tot nu toe enkel toen ik nog gitaar had bij de muziekschool.
Maar sinds ik geen les meer volg heb ik dat nog nooit gehad.
Zolang je niet verplicht word ofzo kan je dit toch niet voorhebben?

gitaarvrouwtje
15 juli 2008, 19:17
nog nooit eigenlijk..soms moet je gewoon even iets anders doen en hem dan weer pakken

budje
15 juli 2008, 19:18
je gaat toch niet je vriendin uit het raam gooien ;)

rock 'n roll
15 juli 2008, 19:25
je gaat toch niet je vriendin uit het raam gooien ;)

Ze ligt hier mooi op mijn bed hoor. Maar een gitaar is exact hetzelfde als een vriendin die wil je soms toch ook de raam uit flikkeren :chicken:

Roro92
15 juli 2008, 20:20
hebben jullie ooit gedacht, nu gooi ik die plank uit mijn raam en stop ermee?

Ik had het daarstraks voor de eerste keer, heb ik de gitaar maar opzij gelegd en ben iets anders gaan doen.


Ik zou eens ergens gaan praten :D.

rock 'n roll
15 juli 2008, 20:29
Ik zou eens ergens gaan praten :D.

Waarom? Heb je nog nooit meegemaakt dat er iets echt niet wilt lukken en je het beu word?
En als je het over dat stukje over mijn vriendin hebt, dat is maar een grapje ik zou der nooit wat doen. En trouwens ik slaap op het gelijkvloers dus zou toch geen pijn doen :seriousf:

'66 special
15 juli 2008, 20:35
M'n gitaar het raam uitgooien: nee, nooit gedacht.
Nadenken over stoppen omdat ik niet het niveau haal dat ik graag zou willen halen: ja, maar dat duurt nooit lang.

Hardguitar
15 juli 2008, 20:47
Nee dat nooit, wel soms een beetje frustatie als een stuk wat je erg graag wilt spelen te hoog gegrepen is maja dat is denk ik best normaal ;)

Roro92
15 juli 2008, 21:30
Waarom? Heb je nog nooit meegemaakt dat er iets echt niet wilt lukken en je het beu word?
En als je het over dat stukje over mijn vriendin hebt, dat is maar een grapje ik zou der nooit wat doen. En trouwens ik slaap op het gelijkvloers dus zou toch geen pijn doen :seriousf:

Er zijn mensen die je van zulke rare gedachten af kunnen helpen hoor :D.

Nee, nooit gehad. Ookal lukt het niet (Komt toch weinig voor, na verloop van tijd lukt het altijd wel) probeer ik het gewoon todat het wel lukt :).

RoelTM
15 juli 2008, 22:01
ik heb wel eens echt geen zin om te spelen...
zo weinig zin, dat ik er zelf haast bang van word :confused:

maar m'n dierbare 6-snarige vrienden gebruiken om in plaats van 1 ineens 1000 stukjes raam te hebben??? nooit!

rock 'n roll
15 juli 2008, 23:02
ik heb wel eens echt geen zin om te spelen...
zo weinig zin, dat ik er zelf haast bang van word :confused:

maar m'n dierbare 6-snarige vrienden gebruiken om in plaats van 1 ineens 1000 stukjes raam te hebben??? nooit!


Je kan ook je raam gewoon opendoen?
Maar ik heb het terug bijgelegd met mijn plankje nu hoor :)

Mr.Fingers
15 juli 2008, 23:38
Bwa, op sommige momenten wil zelfs de simpelste overgang tussen bvb G naar Bm echt niet lukken. Dan zet ik gewoon vredig de gitaar terug in z'n rek, ga ik een tas koffie drinken, neem ik de basgitaar, en warm de vingers op. Na een half uurtje lukt alles dan al veel beter

Thundermane
16 juli 2008, 11:05
Nee bij mij is het andersom denk ik.
Ik speel over het algemeen redelijk weinig en pak dan me gitaar op, speel een nummer 150 keer totdat ik het kan.
Zo word ik het nooit zat, zoals ik al zei het is andersom, ik ben het zat en DAN pak ik me gitaar :p

Rutger
16 juli 2008, 11:10
Heb ik zo vaak gehad, maar dat had destijds meer met mijn persoonlijke toestand te maken dan met de hobby zelf.

Al hoewel ik soms nog wel iets heb van: ik verkoop m'n zooi en hou gewoon 1 gitaar en 1 amp, en daar doe ik het mee.

of is dat vloeken..? :dontgeti:

FruscianteFan
16 juli 2008, 11:38
Nooit de neiging gehad om een gitaar het raam uit te gooien. Met pedalen wel.

Maar ik heb wel regelmatig dat ik na een paar uur spelen erachter kom dat ik eigenlijk geen zin heb om te spelen, en dan zet ik de gitaar wel even neer. Meestal komt dit echter door een verkeerde keuze van wat ik speel, dan doordat ik echt geen zin heb om te spelen.

En dan nog, dat gebeurt echt niet als ik net een uur bezig ben.

Laatste tijd heb ik vaker dat ik, als ik moe ben, een tijdje zit met gitaar zonder te spelen. Sinds ik echter mijn delay pedaal heb, zijn die momenten best mooi (met 6 seconden en feedback voluit)

grayfink
16 juli 2008, 12:11
Nog nooit in bijna 30 jaar. Wel een lange tijd (bijna 20 jaar) heel weinig gespeeld, soms weken en misschien wel maanden geen gitaar aangeraakt. Maar een paar jaar geleden via via in een bandje gerold en nu heb ik spijt dat ik dat niet eerder gedaan heb.:satisfie:

zeiler
18 juli 2008, 17:06
ik houdt er wel van om gewoon honderden keren hetzelfde deuntje te spelen totdat het lukt :) Nu was ik onlangs ergens mee bezig en dat wilde niet (nu houdt ik re niet van om te stoppen omdat het niet lukt) maar toen het eindelijk een keer of 10 goed ging dacht ik wel van: klootte-gitaar.. gelukkig is er dan nog even een piano waar ik me al wel helemaal op thuisvoel -ik weet het, ik schaam me diep hier - :hippie:

ieme
18 juli 2008, 21:46
dagelijks...... zowel gitaar als vriendin..

Liquid_Metal
20 juli 2008, 12:36
Nee dat nooit, wel soms een beetje frustatie als een stuk wat je erg graag wilt spelen te hoog gegrepen is maja dat is denk ik best normaal ;)

Dat heb ik wel. Laatst bezig met een stuk van Dream Theater en de solo ging al op 0,7 snelheid. Een stuk of 5 keer gespeeld en opeens wilde het niet meer. Noten gingen scheef, mn handen liepen niet meer synchroon: het klonk nergens naar :P.
Toen was ik wel n btje pissig, maar nog niet zo erg dat ik mn gitaar uit het raam wilde werken. (Met mn vriendin ook nog nooit zo gehad btw ;)) Heb m wel aan de kant gelegd omdat het niet meer wilde...

Hypz
25 juli 2008, 11:34
Nee heb ik in iedergeval nog nooit gehad, soms lukken dingen idd niet, maar als iets echt te hoog gegrepen is voor mij dan ga ik gewoon wat anders spelen, of als het moeilijk is, maar als ik denk dat ik het met veel oefening wel kan spelen blijf ik gewoon geduldig door oefenen.

Ik denk wel dat als ik op een muziekschool zou zitten en saaie stukken MOET leren spelen die je niet leuk vind dat je dat dan wel snel hebt. Maar ik doe gewoon waar ik zin in heb dus word nooit kwaad op mijn gitaar.