PDA

View Full Version : Verzkering deel ... nah ja, veel



staartmans
25 februari 2003, 15:54
Mensuh,

Ik heb een aantal topics gelezen in de verschillende Forums maar wil wat meer duidelijkheid. De situatie is voor mij/ons als volgt: ik heb thuis 16 gitaren (o.a. Gibsons en Fenders) staan en een Marshall top met kabinet. In de ruimte een Valvestate Ik heb offertes liggen maar dat is niet leuk meer qua premie. Ik lees/hoor over kostbaarhedenverzekeringen, inboedel- en verzekering via een bond. Mijn vragen:

1: wat voor verzekeringen hebben jullie voor de gear thuis
2: hoe zijn jullie verzekerd in de oefenruimte
3: hoe zijn jullie verzekerd on the road
4: een aantal gitaren werden door een verzekeraar al antiek genoemd: hoe werkt het dan?

Alvast bedankt!

Greetz, Martino!

andy
25 februari 2003, 16:19
De gitaren en amp die je thuis hebt staan vallen gewoon onder de inboedel verzekering.
Ten minste dat was bij wel het geval. Ik heb trouwens wel veel gezeik gehad na een inbraak, want die verzekering gaat kijken hoe oud je instrument is en dan "daalt" in hun ogen de waarde. Heb toen een bevriende gitaarbouwer benaderd die een brief heeft geschreven dat mijn Strat in "nieuwstaat" was. Kreeg toen wel het volle bedrag. Ook moesten er foto"s van de instrumenten mee. (Er waren 2 gitaren gejat) Het grappige was wel dat die andere gitaar nog geen geeltje waard was, maar daar kreeg ik wel 500 piek zonder zeuren voor. Wat misschien iets duurder is maar wel handig, om via een tussenpeersoon een verzekering te regelen. Die man, vrouw komt bij je thuis en ziet zelf wat je allemaal in huis hebt Als dan het andere mannetje langs komt om de diefstal schade op te nemen kun je altijd naar je tussenpersoon door verwijzen dat je echt zoveel gitaren hebt. Dat tussenpersoon, iemand van een assuratiekantoor bv, kan je ook meteen wat vertellen over het verzekeren van kostbaarheden.
Voor de rest staat mijn andere apparatuur onverzekerd in de repetitieruimte, omdat het ongeloofelijk duur is om dat te verzekeren.
Over on the road verzekeren kan ik je niks vertellen, het is altijd "hopen dat wij geen ongeluk veroorzaken".

staartmans
25 februari 2003, 16:24
een deel van het bedrag wordt door de inboedelverzekering gedekt bij ons, maar dat is 10 procent van de nieuwwaarde. Nou weet ik niet zeker of je dat er voor krijgt van een verzekering maar ik weet wel wat ik kwijt ben als ik mijn verzameling weer bij elkaar moet gaan zoeken... als je wil vertellen: welke verzekering heb je?

thanx, Martino!

andy
25 februari 2003, 16:39
Ik heb een inboedelverzekering bij Nationale Nederlanden, dat is verder geregeld door een assurantiebedrijf in een of ander noord gronings dorp.
Maar ik heb mijn hersens ff aan het werk gezet, want een kostbaarheden verzekering is indertijd ook ter sprake gekomen. Volgens mij betaatlt een verzekering voor bijzondere zaken maar een beperkt bedrag. Als er een of twee gitaren gejat worden of bij een brand verloren gaan doen ze niet moeilijk, maar als het er 13 zijn is het waarschijnlijk een ander verhaal, dat geldt ook voor sieraden en zo.
Maar waarom bel je niet een paar van die assurantiebedrijven of verzekerings maatschappijen op en laat je eens vrijblijvend voorlichten????

Harry
25 februari 2003, 16:57
heeft BV Pop geen speciale verzekeringen hiervoor?

Neals
25 februari 2003, 18:24
word dan mooi kut met je vintage gitaren, als die verzekerd zijn.

Jay Cal
25 februari 2003, 20:00
Bleh! Verzekeringsmaatschappijen.... vreselijke bedrijven :wink:

greetz

Braindead
25 februari 2003, 20:07
Ik heb het zelf ook meegemaakt.
2 elektrisce gitaren waren gejat en voor de goedkoopste kreeg ik meer terug als voor de goede gitaar. Ze keken dus alleen maar naar hoe oud het instrument was.
Kortom ik heb maar een raad:
Spoor de dief op en sla zijn schedel in.

FNaRK
25 februari 2003, 20:30
instrumenten vallen NIET onder de inboedel, moet apart getaxeerd worden en vallen dus onder een aparte polis (vergelijkbaar met bijv. sieraden en/of computer-apperatuur)

andy
25 februari 2003, 22:30
Nu gaat het verwarrend worden na de reactie van Roadkill. Ik kreeg beide gitaren dus WEL vergoed. Kun je dus niet zomaar zeggen dat het NIET kan. Ik heb er indertijd ook geen aparte verzekering voor afgesloten.
En die gitaren van Braindead dan, waren die apart verzekerd, of vielen die onder de gewone inboedel?????
Ben trouwens nog wel op zoek geweest naar mijn Strat, maar heb helaas het genoegen niet kunnen smaken om hem te vinden en de heler en de dief de hersens mee in te meppen, maar het zou wel lekker geweest zijn.

FNaRK
25 februari 2003, 22:35
wordt voor mij ook verwarrend...kep een tijd geleden een assurantie clown over de vloer gehad, die bleef beweren dat het niet kon, althans maar tot een klein bedrag. Bij mij ging het slechts om 3 gitaren.
Ik denk dat het ligt aan de waarde, ik moest in ieder geval een taxatie / aankoopbon hebben.
Zucht.................

Dirk_Hendrik
25 februari 2003, 23:23
Samengevat,

Bel je verzekeringsmaatschappij en voorkom verrassingen.

andy
25 februari 2003, 23:26
of die eikel probeerde je een extra verzekering aan te praten. Moet ik straks mijn CD's ook apart gaan verzekeren omdat muziek luisteren een hobby is??? Of het speelgoed van mijn kids.
Trouwens Roadkill, ik zie dat je in een 80 jaren achtig metal orkest speelt. Ik ook, komen volgende maand met een cd. Kunnen misschien wel wat samen ondernemen als bands. Rolt hier ook wat positiefs uit ipv gesprekken over een saai, maar belangrijk, onderwerp als verzekeringen. Check onze site anders ff:
http://www.meanmachine.nl

FNaRK
26 februari 2003, 11:05
hey Andy, zie dat we een hoop gemeenschappelijke favoriete bands hebben :grin:
We spelen binnenkort "in de buurt" .....in Hoogeveen (voor mij als westerling ligt alles "daar boven" bij elkaar :grin: )

Succes met de CD, wij gaan deze zomer de studio in. Kunnen inderdaad wel eens proberen wat gezamelijks op te zetten

Keep in touch,
Mario

andy
26 februari 2003, 18:40
Dat hardrockcafe Via Via. In welke straat is dat in Hoogeveen? Die lui uit Hoogeveen houden trouwens wel van een partij ouderwets
metal beuken is mijn ervaring. Shit reken ff is dus op een vrijdag in Hoogeveen , dat wordt lastig, hoe laat spelen jullie??
Kijk ff, maar wordt moeilijk.

andor

FNaRK
26 februari 2003, 19:05
9 maart, is volgens mij op een zondag.
Is een festivalletje met ondergetekende en Superbug (lekker gruizige rock), zal waarschijnlijk wel avond zijn....hoop binnenkort meer te horen

Braindead
26 februari 2003, 21:24
Op 2003-02-25 21:30, schreef andy:
Nu gaat het verwarrend worden na de reactie van Roadkill. Ik kreeg beide gitaren dus WEL vergoed. Kun je dus niet zomaar zeggen dat het NIET kan. Ik heb er indertijd ook geen aparte verzekering voor afgesloten.
En die gitaren van Braindead dan, waren die apart verzekerd, of vielen die onder de gewone inboedel?????

Ja die vielen onder de inboedel verzekering.
Volgens mij moet het aannemelijk zijn. Dus bon en/of foto.
Dit was trouwens al jaren terug dus hoe het nu zit?


Ben trouwens nog wel op zoek geweest naar mijn Strat, maar heb helaas het genoegen niet kunnen smaken om hem te vinden en de heler en de dief de hersens mee in te meppen, maar het zou wel lekker geweest zijn.

Dat zou onwijs lekker geweest zijn!!!!

andy
27 februari 2003, 03:17
Op 2003-02-26 18:05, schreef roadkill:
9 maart, is volgens mij op een zondag.
Is een festivalletje met ondergetekende en Superbug (lekker gruizige rock), zal waarschijnlijk wel avond zijn....hoop binnenkort meer te horen


Had 7 maart in mijn hoofd vandaar die
vrijdag. Jammer, maar helaas, moet dan zondagdienstje die dag draaien. En ik had al geruild. Maar als ik met een zaaltje een leuk metal avondje kan regelen hoor je het.