PDA

View Full Version : Rock Frog of Toneport.



JelmerOnGuitar
15 juli 2008, 18:05
Hey iedereen,

Ik weet niet of dit onderwerp al eens besproken is..
Maar,

Ik ben op zoek naar een interface om mijn gitaar aan mijn computer te pluggen. Nu was ik van plan voor de Toneport van Line 6 te gaan.. Daar hoor ik goeie dingen over... Maar nu kwam ik op deze advertentie (http://link.marktplaats.nl/176723662) op marktplaats terecht, en las wat over de "rock frog"... Nooit eerder van gehoord.. Maar het lijkt aardig goedkoper..

Wat ik wil is eigenlijk dit: Mijn gitaar in kunnen pluggen in mn computer om daar vette sounds te maken met bv Guitarrig ofzo... Maar, ik wil ook mijn gitaar eerrst door mijn effecten en versterker leiden, om vervolgens mijn versterker via Line out op mn computer aan te sluiten.. Om te jammen maar vooral om te recorden...

Dat is dus wat ik wil..

Nu, wat is het beste om te doen? Kan ik zomaar voor die rock frog gaan? Kan ik daar de dingen mee doen die ik wil doen? Zit er vertraging in je signaal? Wordt je geluid versterkt?

Ook las ik errgens dat een toneport dient als geluidskaart.. Is het zo dat je geluid dus beter wordt als je dat ding aansluit? Of begrijp ik dat verkeerd? (kheb namelijk een laptop dus geen losse geluidskaart)...

Kben ook wel benieuwd naar ervaringen van jullie over de rock frog..

Jelmer.

pol
15 juli 2008, 19:49
ga voor de toneport.

de toneport is gewoon een externe geluidskaart met gitaarinput + moddelling software.

van guitarrig was ik niet onder de indruk eigenlijk, liever de line6 models die standaard bij de toneport zitten.

goedkoper als de toneport ? die kost al amper 109 euro voor een UX1, en je krijgt toch heel wat voor dat geld.

de goedkoopste versie van de toneport kost trouwens minder dan die rockfrog

Thoom42
15 juli 2008, 21:53
Die 'rockfrog' ziet er nu ook niet geweldig uit...beetje een plastic ding als ik het zo zie. Maar zoals zovaak: google is your friend!

JelmerOnGuitar
16 juli 2008, 11:15
Jah klopt, heb ook ff wat gegoogled..

Ik ben er wel uit, ik ga voor de toneport. Die schijnt toch 393993 keer vetter te zijn dan de rockfrog, dus dat is dan snel beslist..
Ik denk dat ik de UX1 ga doen, daarop heb je ook nog die mic.ingang, spreekt me wel aan.

Pol, hartelijk dank voor je advies!:D

Jason34
16 juli 2008, 11:54
Dat is zeker geen slechte aankoop, ik heb zelf de UX1 en ben er zeer tevreden over, de software dat er bij zit vind ik alleen niet helemaal compleet als je een virtuele amp wilt gebruiken als plugin, maar als standalone prima in orde.