PDA

View Full Version : toPINKelen?



joanna
15 juli 2008, 16:29
Misschien is het een beetje een rare vraag maar:

Waarom tokelt niemand met de pink?

Dekkz0r
15 juli 2008, 17:11
Misschien is het een beetje een rare vraag maar:

Waarom tokelt niemand met de pink?
]

Niet 100% maar volgens mij zetten veel gitaristen tijdens het tokkelen op de top om je hand te steunen

EuroCinema
15 juli 2008, 17:26
Volgens mij doen flamencogitaristen dat wel. Toch?

gitaarvrouwtje
15 juli 2008, 17:28
nou ..zoals ik het meestal doe heb ik de pink gewoon niet nodig, je tokkelt de drie bassnaren met je duim en de andere drie, daar heb je dus wijs middel en ringvinger voor

Speulert
15 juli 2008, 18:14
Er word gewoon met de pink getokkeld hoor.Maar zoals gitaar vrouwtje al zegt in de meeste muziek stukken is het gewoon niet nodig.

Volgens mij heb ik op klassiek les juist geleerd verplicht de hoge e met de pink te tokkelen. Maar dat is al 700 jaar geleden dus weet ik niet meer zeker

M Kactus
15 juli 2008, 18:46
Er word gewoon met de pink getokkeld hoor.Maar zoals gitaar vrouwtje al zegt in de meeste muziek stukken is het gewoon niet nodig.

Volgens mij heb ik op klassiek les juist geleerd verplicht de hoge e met de pink te tokkelen. Maar dat is al 700 jaar geleden dus weet ik niet meer zeker

Jup, ik ook. Het wordt zeker gedaan. Waarom niet, als het je kan helpen een bepaald stuk vlot te spelen ? En de pink als steun gebruiken is alles behalve bevorderend voor de snelheid en de soepelheid van je tokkelhand...

Pais
15 juli 2008, 19:54
Volgens mij doen flamencogitaristen dat wel. Toch?
Nee over het algemeen gebruiken we de pink niet voor tirando aanslag (tokkelen). Wel voor andere technieken.


Ik gebruik de pink wel eens om een snaar mee te pikken maar dat wordt beschouwd als "technisch treurig"

DaBok
16 juli 2008, 02:33
Ik zal de pink wel moeten gebruiken omdat ik een stukje van de top van mijn middelvinger mis. Dus mijn ringvinger is mijn middelvinger en mijn pink de ringvinger (so to speak). Werkt prima na enige oefening.

humbucker
16 juli 2008, 12:17
Jup, ik ook. Het wordt zeker gedaan. Waarom niet, als het je kan helpen een bepaald stuk vlot te spelen ? En de pink als steun gebruiken is alles behalve bevorderend voor de snelheid en de soepelheid van je tokkelhand...

Door de pink als steun te gebruiken speel ik veel sneller en soepeler als anders..

zo zie je maar, het is voor iedereen anders.

Ik gebruik mijn pink eigelijk zelden om te tokkelen. En dit is mij op de gitaarles ook nooit aangeleerd.

joanna
17 juli 2008, 17:37
Ik gebruik de pink wel eens om een snaar mee te pikken maar dat wordt beschouwd als "technisch treurig"

mah, seg, technisch treurig??? Het lijkt mij voor sommige stukken honderd keer makkelijker om de pink te gebruiken... daarbij, iedere gitarist zijn eigen stijl!

Ik vroeg het gewoon maar es om te weten wat andere gitarist ervan vonden :)

Sterik
19 juli 2008, 14:25
volgens mij gebruikt Andy Mckee zijn pink ook

Pais
19 juli 2008, 16:12
mah, seg, technisch treurig??? Het lijkt mij voor sommige stukken honderd keer makkelijker om de pink te gebruiken... daarbij, iedere gitarist zijn eigen stijl!

Ik vroeg het gewoon maar es om te weten wat andere gitarist ervan vonden :)
Nouja ik probeer de flamenco techniek onder controle te krijgen, en de pink voor tirando aanslag hoort daar in principe niet in thuis.