PDA

View Full Version : Megalodon Wildblues



Megalodon
11 december 2001, 01:40
Ok, iedereen is aan het uploaden lijkt het wel, dus ik heb ook ff wat in elkaar geflanst. Het is niet lang, dus het moet vrij snel te downen zijn (1.25 mb).

URL:
http://megalodon.willruletheworld.com/mp3/Megalodon_Wildblues.mp3

In deze mp3 wisselen rimte & solo elkaar af. Daar houd ik van.

Let me know.

Megalodon

taylor
11 december 2001, 11:48
mhh best geinig volgens mij heb je ook veel naar evh geluisterd dat 1na laaste stukeje vond ik 1 coole riff.

alleen de sound is niet zo mooi maar zou wel homemade zijn dus......

anoniem
11 december 2001, 14:07
Klinkt goed, ben benieuwd op wat voor apparatuur het is gespeeld?

anoniem
11 december 2001, 17:33
klinkt lekker! Echt waar! hoe lang speel je al?

Megalodon
11 december 2001, 20:24
Thnx. Niet om iemand op z'n pik te trappen, maar ik weet niet wie evh is... Ik heb er dus ook nog nooit naar geluisterd zover ik weet. Ik denk dat ik meer geinspireerd was door Gary Moore's en vanuit daar zelf dit solotje heb gemaakt.

Het is idd homemade en daarom laat de geluidskwaliteit te wensen over, I know. Maar ik kan zo tenminste wat dingetjes uitwerken en onthouden, want ik ben te lui om alles uit te tabben.

Ik speel op een Ibanez RG 550, aangesloten op een simpel, doch functioneel Korg pedaalsetje en dan gewoon in m'n soundblaster 16 geluidskaart :smile: Verder hou ik niet van al die franjes.

Oh ja, en ik heb er een reverb filter overheen gehaald in Cool Edit Pro. That's it.

Megalodon
11 december 2001, 20:26
Vergeten: ik speel zo'n jaar of 10.

taylor
12 december 2001, 14:11
evh=eddie van halen en die ken je zeker

Megalodon
12 december 2001, 21:27
Wie? :wink: Nee, die ken ik wel ja. Hoewel ik niet veel werk van 'm gehoord heb hoor. Bij 'Jump' en nog een een of andere tapsolo houdt het op.

taylor
13 december 2001, 13:26
schande

Megalodon
13 december 2001, 20:08
Ach, ik vind mijn situatie beter dan al die gitaristen die allemaal naar dezelfde figuren luisteren en ze proberen te kopieren/imiteren.

Dat is pas schande...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Megalodon op 2001-12-13 19:23 ]</font>

nickelwound
13 december 2001, 21:52
Goede gitaristen verdienen toch een zekere bewondering. en gitaristen zoals EVH hebben toch wat bij gebracht in de muziekwereld. Maar ik vind ook dat iedere gitarist die zich een 'echte' gitarist wil noemen, moet getuigen van een eigen stijl!!! Kopiëren kan iedereen wel, als je genoeg oefent!

Megalodon
13 december 2001, 23:24
Daar ben ik het helemaal mee eens. En uiteraard zijn er een aantal gitaristen die ik zeer bewonder, maar daarom hoeft het nog geen schande te zijn als ik niet bekend ben met ELKE goede gitarist lijkt me.

taylor
14 december 2001, 10:02
ik bedoel tis 1 schande dat je niet veel werk van hem kent,maar was meer als grap bedoelt.

een goeie gitarist moet je altijd naar luisteren toch.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: taylor op 2001-12-14 09:03 ]</font>

Megalodon
14 december 2001, 21:31
Ja meneer taylor, ik ga vanaaf nog luisteren naar EVH, goed?

VHsologitarist
25 februari 2002, 15:53
Sorry maar k moet wel ff zeggen dat je van
solo's uitzoeken veel leert.
Je weet bijvoorbeeld een myxlidische toonladder spelen, dat is de meest voorkomende toonladder in de pop-industrie.
en qua techniek kom je daar heel ver in,
Eddie Van Halen is een top-gitarist qua techniek. wereld classe.
Als zijn techniek beheerst dan kan je proberen zelf een solo te improviseren.

Ga vooral door, tis maar een tip!!