PDA

View Full Version : De eerste Line6/Bogner staat alweer te koop!



the sure thing
15 juli 2008, 15:29
Nou, nog niet zo lang uit en nu al weer eentje te koop:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=93467

In theorie de ultieme oplossing (buizen en modelling) maar in de praktijk dus niet? Zijn er PODIUM ervaringen met dit beestje?

Mitch
15 juli 2008, 15:37
Sorry, maar dit vind ik wel zulke zaad-topics... "het staat al snel te koop, dus wat is er loos?"
Weet jij veel waarom iets niet bevalt? Na een maand stonden de eerste Hooks ook alweer te koop, wil toch niet zeggen dat het meteen een kutversterker is?
Flauwe conclusie, flauwe discussie.

Jimwoud
15 juli 2008, 16:03
Beetje laat ook, heb er al meerdere voorbij zien komen.

ieme
15 juli 2008, 16:06
ik vind dat the sure thing gelijkt heeft... uche uche...

ColourofFire
15 juli 2008, 16:10
Veel mensen kopen gewoon zo'n ding om het te proberen, en lozen hem dan daarna... niet zo bijzonder lijkt me.

Kim Wilson
15 juli 2008, 16:11
Er staan ook Marshall JVM's te koop. Die zijn ook nog niet zo lang op de markt. Zijn die dan misschien ook niet zo goed?

Alsof je het zelf nog nooit gehad hebt, dat je iets kocht, en na het eerste optreden toch zoiets had van, dat was het toch net niet. "Niet je smaak" betekent niet "slecht spul".

the sure thing
15 juli 2008, 16:17
Nee, maar omdat de verkoper er 1x mee op het podium heeft gestaan, was ik benieuwd naar diegenen die er wel eens live mee hebben opgetreden. Welke ervaringen daar mee zijn....

AART
15 juli 2008, 16:18
De eerste VHT Sig-X stond al weer te koop voor de eerste uberhaupt was afgeleverd, zou er toch graag een hebben.

the sure thing
15 juli 2008, 16:30
Toch zijn er ook "blijvertjes", de Bogner 2x12 OS cab wordt bijna niet meer 2ehands aangeboden.... Ik hou Marktplaats hiervoor al maanden in de gaten, maar tevergeefs....

Borus van den Brand
15 juli 2008, 16:34
Is er iemand die deze versterker 'n keer heeft getest? Zo ja, hoe beviel deze? Dat is waar de TS naar toe wil neem ik aan... Ik heb 'm helaas nog niet getest.

JeroenSchaaf
15 juli 2008, 16:35
Nou, nog niet zo lang uit en nu al weer eentje te koop:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=93467

In theorie de ultieme oplossing (buizen en modelling) maar in de praktijk dus niet? Zijn er PODIUM ervaringen met dit beestje?

Mischien lichtelijk verkapte vraagstelling, maar hij vroeg toch echt of er mensen zijn met ervaring met de Line6 bogner combi..
:confused: ;)

Mitch
15 juli 2008, 16:45
Nee, maar omdat de verkoper er 1x mee op het podium heeft gestaan, was ik benieuwd naar diegenen die er wel eens live mee hebben opgetreden. Welke ervaringen daar mee zijn....
Als dat je vraag is (prima vraag, want live is waar het telt) dan is je topic titel een beetje ongelukkig.
Ik heb er zelf alleen een demo van gehoord en die bevestigde mijn vermoeden: je hoort vooral een Line6 sound maar dan net effe anders, maar niet echt beter of zo, het blijft vrij vlak.

Bram+
15 juli 2008, 16:47
Is dat ding ook niet gebaseerd op Pod 2.0-technologie? (heel vreemd eigenlijk, gloednieuw ontwerp, en dan gooit Line 6 er van die 'oude meuk' in).

the sure thing
15 juli 2008, 17:26
... zou kunnen maar, zoals Mitch al zegt (goh we zijn het eens!! :)): prikt ie live door de mix? Hoe gaat het live werken met zo'n apparaat??

Kellet
15 juli 2008, 17:32
Ik ben niet echt fan van de Line 6 Spider Valve.

Het is gewoon een POD2.0 signaal die door wat buisjes gaat. Klinkt niet veel beter dan een Spider III, naar mijn mening.

De buizen horen juist het geluid te vormen, niet alleen te versterker.
Live klinkt ie OK, beter dan een Spider III, maar niet in de beurt van een pure buizenbak.

the sure thing
15 juli 2008, 18:26
Ik ben m eerlijk gezegd ook nog niet live tegengekomen.

bluesbrother
16 juli 2008, 00:09
Tijdje terug op de 100 watter gespeeld in een gitaarzaak.
Wat een afknapper was dat zeg.
Ik vind een losse soundprocessor op een JC-120 10x beter klinken.
Als je een soudprocesssor in the return van je buizen poweramp
stuurt krijg je hetzelfde effect.De helderheid en het driedemensionale
geluid van je buizenversterker is verkracht.
Modeling heeft wel de toekomst maar dan in de vorm van een
fractial audio axe fx die op een digitale manier de werking van buizen
simuleert.Beetje prijzig dus voorlopig maar ouwewetse buizen zonder
modeling.

pol
16 juli 2008, 11:53
is ook mijn bevinding. ik vond die spider valve ook maar rommel.
koop dan een bugera of peavey valveking, is goedkoper en klinkt 10 x beter.

line6 is tof voor opname, of rechtstreeks op de p.a. maar een fatsoenlijke versterker hebben ze nog niet gebouwd.

Madcow
16 juli 2008, 12:30
goeie middag.

Ik ben(nogsteeds) opzoek naar een nieuwe versterker. Nu zit ik te twijfelen tussen 3 versterkers.

1. Line6 valve ding 112
2. bugera 5150 kloon.
3. Peavey Valveking.

Ik weet wat een line6 kan en ik weet wat een peavey kan. Maar wat kan de bugera? ik ken nog geen 1 winkel die bugera levert. iemand ervaring ermee?

pol
16 juli 2008, 13:00
Ik heb de bugera's zelf nog niet getest, bouwkwaliteit is matig schijnt het (wat wil je ook voor dat geld) maar de soundsamples die ik al gehoord heb klonken toch zeer overtuigend.

maar die spider valve is gewoon rotzooi.

Madcow
16 juli 2008, 13:20
Ik heb de bugera's zelf nog niet getest, bouwkwaliteit is matig schijnt het (wat wil je ook voor dat geld) maar de soundsamples die ik al gehoord heb klonken toch zeer overtuigend.

maar die valveking is gewoon rotzooi.


Bedoel je hiermee de peavey? want ik sta op het punt om ereen aan te schaffen. en ik heb geen zin in een miskoop.

nevyn292
16 juli 2008, 13:26
niks miskoop, gewoon testen, anderen zijn er toch vrij enthousiast over geloof ik

Luke-wannabe
16 juli 2008, 13:27
Die Bugera klinkt echt heel lekker. Is wel echt een metal amp hoor, voor de mooie warme overdrive moet je het niet doen. Maar het is wel een super lekkere amp.

pol
16 juli 2008, 13:27
Bedoel je hiermee de peavey? want ik sta op het punt om ereen aan te schaffen. en ik heb geen zin in een miskoop.

bedoelde de spider valve, had ze even door mekaar gegooid, sorry.

MegaDrive
16 juli 2008, 13:54
@Madcow

Ik heb de Valveking (VK100 top) ongeveer een half jaar geleden gekocht. Veel zitten experimenteren de settings maar nooit echt tevreden geworden met de sound... Totdat ik de buizen verving voor JJ 6l6GC en JJ ECC83S: totaal andere versterker! Clean, randje of ultragain klinkt allemaal heel mooi vol met veel punch en dynamiek. Beetje jammer dat Peavey er stock van die prutbuizen in stopt. Scoor er gewoon een van marktplaats, leg 100 EU apart voor nieuwe tubes en je hebt een superversterker!

Die Spider valve heb ik vrij uitgebreid kunnen testen maar die heeft mij niet kunnen overtuigen. Dat hij alweer te koop staat heeft volgens mij meer te maken met "the quest for tone" en GAS. Als het dan toch je ding niet is ga je weer wat anders zoeken.

Marc Oblivian
16 juli 2008, 14:42
goeie middag.

Ik ben(nogsteeds) opzoek naar een nieuwe versterker. Nu zit ik te twijfelen tussen 3 versterkers.

1. Line6 valve ding 112
2. bugera 5150 kloon.
3. Peavey Valveking.

Ik weet wat een line6 kan en ik weet wat een peavey kan. Maar wat kan de bugera? ik ken nog geen 1 winkel die bugera levert. iemand ervaring ermee?

www.feedback.nl
Staat een Bugera op....

pasqual
16 juli 2008, 19:41
@Madcow

Ik heb de Valveking (VK100 top) ongeveer een half jaar geleden gekocht. Veel zitten experimenteren de settings maar nooit echt tevreden geworden met de sound... Totdat ik de buizen verving voor JJ 6l6GC en JJ ECC83S: totaal andere versterker! Clean, randje of ultragain klinkt allemaal heel mooi vol met veel punch en dynamiek. Beetje jammer dat Peavey er stock van die prutbuizen in stopt. Scoor er gewoon een van marktplaats, leg 100 EU apart voor nieuwe tubes en je hebt een superversterker!

Die Spider valve heb ik vrij uitgebreid kunnen testen maar die heeft mij niet kunnen overtuigen. Dat hij alweer te koop staat heeft volgens mij meer te maken met "the quest for tone" en GAS. Als het dan toch je ding niet is ga je weer wat anders zoeken.

ik heb de valveking 212 combo en ik sta ook op het punt om te "upgraden" d.m.v. nieuwe buizen en andere speakers, maar eerst maar eens de JJ's proberen, misschien zijn de speakers dan niet meer nodig. voor de rest is dit echt geen verkeerde versterker, het is alleen jammer van de orginele ruby tubes. zoals megadrive al zei: voor zo'n 100 euro heb je een complete nieuwe set buizen van JJ.

groeten Pasqual.

Kaboemba
16 juli 2008, 21:34
Ik wist niet eens dat Nocki zo'n ding had, of was het van ieme ?

strate
17 juli 2008, 17:27
goeie middag.

Ik ben(nogsteeds) opzoek naar een nieuwe versterker. Nu zit ik te twijfelen tussen 3 versterkers.

1. Line6 valve ding 112
2. bugera 5150 kloon.
3. Peavey Valveking.

Ik weet wat een line6 kan en ik weet wat een peavey kan. Maar wat kan de bugera? ik ken nog geen 1 winkel die bugera levert. iemand ervaring ermee?

bugera zijn behringer versterkers. misschien hebben ze wel express voor een andere naam gekozen omdat behringer niet buitengewoon is (slecht wil ik ook zeker niet zeggen). maar 5150 geeft natuurlijk al aan dat hij een kloon is van de peavey 5150. weet zelf niet hoe ze klinken. misschien breng ik wel heel loze info die je al weet.