PDA

View Full Version : BYOC voeding



ben79
15 juli 2008, 13:40
Welke adapter kan ik best gebruiken voor BYOC pedalen, ik zet ze allemaal op 9V, maar hoe zit het hoe weer in elkaar met + en - aansluitingen? en de verschillende adapters?

Ik denk dat ik wel liefst voor een algemene voeding wil gaan, maar misschien wi ik wel zo een daisychain ding..maar welke adapter en kabels dan voor de byoc's?

Dus samengevat: als ik voor een daisycahain ding wil gaan welke adapter moet ik dan kopen

en als ik voor een board voeding wil gaan , wat kan ik dan best kopen?

WillemdaGuide
15 juli 2008, 14:03
Na de titel te lezen dacht ik dat je een BYOC pedalpower had besteld oid en dat je 'm zelf ging maken... :p

9 volt is inderdaad vrij standaard en over het algemeen wordt de min op de center gezet. Dit is ook bij de boss ibi ed pedalen het geval.
Als dit bij al je aan te sluiten pedalen gelijk is zou je kunnen kijken naar een one spot van visual sound met daisy chain. Overigens werken de meeste gestaballiseerde voedingen prima als het aantal ma's maar niet die van de totale comsumptie van de pedalen die je er aan hangt overstijgt.
daisy chain's zijn overigens ook van andere merken te krijgen.

Een stap verder is een multivoeding, een kastje met meerdere outputs die je pedalen voeden. Denk hierbij aan aan Voodoolab pedalpower of een dunlop DC-brick (en zo zijn er nog veel meer)

Let hierbij goed op of het een unit betreft met geissoleerde outputs of zonder.
Zonder is feitelijk een daisy chain in een kastje.
De betere kunnen verschillende voltages uitsturen en zijn dus ook erg geschikt voor op een board.
Een beetje fatsoenlijke kost je zo 200 euro maar is wel iets wat je lang en veel gebruikt. Voor mij was het het geld in ieder geval wel waard!

M Kactus
15 juli 2008, 14:16
Overigens werken de meeste gestaballiseerde voedingen prima als het aantal ma's maar niet die van de totale comsumptie van de pedalen die je er aan hangt overstijgt

Andersom. De geleverde mA mag niet minder zijn dan de "gevraagde" door de pedalen. Meer mag zeker.

Voor de rest: goeie tips!

Hallie
15 juli 2008, 14:32
inderdaad

koop de One spot van Visual sounds

werkt prima en is niet al te duur

ben79
15 juli 2008, 18:47
hey bedankt, dat zijn nog echt goeie duidelijke antwoorden en tips thx!!

maare... pedalpower van BYOC??? is dat dan hetzelfde als een voodoolab-pedalpower oid?
mmm even better ;-) zijn die goed? en waar zijn ze te bestellen??

M Kactus
15 juli 2008, 18:49
hey bedankt, dat zijn nog echt goeie duidelijke antwoorden en tips thx!!

maare... pedalpower van BYOC??? is dat dan hetzelfde als een voodoolab-pedalpower oid?
mmm even better ;-) zijn die goed? en waar zijn ze te bestellen??

Bestaan niet :)