PDA

View Full Version : Reeves/hiwatt Amps



Jorisch
15 juli 2008, 11:34
Ik ben al een hele tijd op zoek naar een goede buizentop met een vrij neutraal geluid en veel headroom maar ook met veel body of power zegmaar

en toen kwam ik dit merk tegen:

http://www.reevesamps.com/index.php?option=com_content&task=view&id=18&Itemid=41

Bill Reeves is de engineer van de originele hiwatt amps en heeft zijn eigen bedrijfje nu.

De amp kost 2099 dollar en de bijbehorende cab 995

Ik heb met bill gemailed (erg vriendelijk en behulpzaam) en de verzendkosten zijn 250 voor de head en 330 voor head+cab

Dat is bij elkaar 3424 dollar = 2160,66 euro

Dan moet ik over dit bedrag nog importheffing - ongeveer 3 % - en BTW - 19% - betalen dat is 22% van 2160,66, dat maakt 2636 euro

Mijn vraag is of ik iets ben vergeten in mijn berekening

Daarnaast is er nog het voltage probleem er staat op de site:
- 100V, 120V, 230V, 50/60Hz voltage selector

is 230V ook bruikbaar in NL?, ik dacht namelijk dat dat engeland was

Ik vond dit filmpje op youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=n5xPfhFb7AM

Dit is een hiwatt reissue en de reeves schijnt beter te zijn (of even goed)

Zijn hier mensen met ervaring met hiwatt/reeves?

Ik kon ook maar 1 dealer vinden voor hiwatt amps, in almere, electric sound, en die hebben geen site

Ik zit ook te overwegen om alleen de head te laten komen en hier een cab te kopen, ik vraag me alleen af wat een goede keus zou zijn, gewoon een marshall cab?

lang verhaal maar het zijn ook erg toffe amps!

ieme
15 juli 2008, 11:37
Als je IMPORTEERT dan moet je IMPORT betalen, 19 btw en 3% import
Als je hem uit de usa haalt betaal je daar eerst ook BTW, dat kun je terug vorderen!

E-J
15 juli 2008, 11:45
Hoi :)

Allereerst, ik vind het een fantastische keuze... een Hiwatt.

Ik zou NIET gaan importeren uit de USA, maar gewoon afwachten totdat er een Hiwatt op marktplaats verschijnt. De meeste hoeven nog niet zo veel te kosten, zo rond de 1250 euro is vrij normaal.

Een cabinet is een ander verhaal. Wat voor geluid zoek je? Wat voor bands wil je benaderen? De speakers kunnen veel uitmaken en het geluid veranderen...

E-J
15 juli 2008, 11:47
Sorry, met niet importeren bedoelde ik zo'n Reeves of Hiwatt uit de USA.

Ik zou zeer zeker in de UK voor een versterker gaan kijken.... :) Aangezien daar meer Hiwatts op de markt zijn... en je hoeft geen invoerheffingen te betalen als je daar iets koopt en laat versturen!

Jorisch
15 juli 2008, 12:03
Dat is misschien wel een goed idee ja

Maar bedoel je dan 2e hands of via een .uk site?

Die 19% moet ik volgens mij altijd wel betalen

Het geluid wat ik wil benaderen moet ik nog een beetje vinden maar ik speel in een driemans band en het is dus erg belangrijk dat ik behoorlijk veel power heb om alles dicht te spelen

Mijn invloeden zijn the stooges, the meteors, hendrix, stones, animals, motorhead, stray cats

Het belangrijkste is dat ik een lekkere smerige rocksound (strak akkoorden werk + gierende leadsound) kan maken alswel een lekkere rockabilly sound. De vervorming haal ik sowieso uit een distortion/fuzz, daarom wil ik ook een enkel kanaals amp

*edit

bedenk me net ik kan natuurlijk ook gewoon met de auto naar UK rijden (kanaaltunnel) en een amp scoren en weer terug

Marc Oblivian
15 juli 2008, 12:14
Zet je auto in de tunnel wel even op de trein, anders wordt het zo'n rotzooi

pannekoek
15 juli 2008, 12:58
electric sounds is gewoon almere hoor^^

nederland muziek in almere heeft hiiwatt staan hiiwatt/maxwatt


www.nederlandmuziek.nl :strat:


http://www.nederlandmuziek.com/detail.asp?id=868&produkt=HIWATT Custom 100 Head

dat is wat je zoekt toch? ^^

ColourofFire
15 juli 2008, 13:47
Dat is misschien wel een goed idee ja

Maar bedoel je dan 2e hands of via een .uk site?

Die 19% moet ik volgens mij altijd wel betalen

Het geluid wat ik wil benaderen moet ik nog een beetje vinden maar ik speel in een driemans band en het is dus erg belangrijk dat ik behoorlijk veel power heb om alles dicht te spelen

Mijn invloeden zijn the stooges, the meteors, hendrix, stones, animals, motorhead, stray cats

Het belangrijkste is dat ik een lekkere smerige rocksound (strak akkoorden werk + gierende leadsound) kan maken alswel een lekkere rockabilly sound. De vervorming haal ik sowieso uit een distortion/fuzz, daarom wil ik ook een enkel kanaals amp

*edit

bedenk me net ik kan natuurlijk ook gewoon met de auto naar UK rijden (kanaaltunnel) en een amp scoren en weer terug


Als je uit een ander EU land (nieuw) koopt moet je de belasting van dat betreffende land betalen, zit altijd al in de nieuwprijs, dus je hoeft verder niets meer te betalen.

Jorisch
15 juli 2008, 14:45
ah bedankt voor de link pannekoek, hier staan ze inderdaad

al wil ik wel gewoon een zwarte thank you very much :)

maar dat is vast te bestellen

ik vind 2200 euro wel erg veel voor alleen een head, vraag me af of via engeland niet een stuk goedkoper is

voor de cab+head uit de USA betaal je al bijna net zoveel