PDA

View Full Version : de perfecte "vakantieversterker"



k3nny
14 juli 2008, 22:19
Beste mensen van het gitaarforum,
binnenkort vertrek ik met mijn ouders een weekje naar zee en helaas hebben ze in het hotel geen gitaar klaarstaan voor me :( Dus nu wou ik jullie vragen welke kleine versterker het best is om mee te nemen naar een vakantiebestemming. Iedereen kent bijvoorbeeld wel die kleine marshall MS2 of een roland micro cube. Stel dat ik die marshall kan kopen voor 50€ en een roland cube 15x ook voor 50€ (2dehands), voor wat zouden jullie gaan? Met de marshall kan ik me in de auto bezighouden en is lekker klein, maar de 15x is kwalitatief waarschijnlijk beter? Graag zou ik jullie mening willen weten over wat ik zou doen of wat voor versterkertje jullie zouden meenemen! :jam:
Alvast bedankt

Herman
14 juli 2008, 22:23
Als ik jou was zou ik gewoon lekker een beetje acoustisch op je gitaartje pingelen. Zo heb ik het ook een keertje gedaan en dat werkte prima.

Als je dan toch écht per se een versterkertje wil, kun je idd wel naar die mini-marshalltjes kijken. Lijkt me dan het handigst en kun je snel ook ergens anders mee nemen..lekker compact! Maar dan is het wel de vraag of je het er voor over hebt natuurlijk.

Chris Winsemius
14 juli 2008, 22:27
de perfecte "vakantieversterker":

Dumble en/of Trainwreck met 'n zeiljacht eronder :D

Ff serieus:
Pignose? Lekker simpel, ouderwets geluid, waarschijnlijk wel nieuw onder de 70 euro te verkrijgen en na je vakantie ook goed bruikbaar als oefen/opname-ampje en qua looks mega cool.

! Sorry voor de vette letters, ik had de topic-titel gekopieerd...

the sure thing
14 juli 2008, 22:29
... of een VOX amp plug!

qwertyuiop
14 juli 2008, 22:39
als ik iets met een gitaar wil op vakantie, gaat er een laptop met guitarrig 2 mee, of een podje. lijkt mij makkelijker dan een amp, hoe klein dan ook, en bovendien veel meer mogelijkheden, vooral met de laptop.

Mr.Fingers
14 juli 2008, 22:47
als ik op vakantie ga, neem ik geen gitaar mee. een weekje zonder moet wel kunnen!


(en anders: roland microcube, ben ik zeer tevreden mee! werkt ook op batterijen, dus je kan wat de straatmuzikant uithangen)

k3nny
14 juli 2008, 22:58
ja maar gitaartje voor de gezeligheid mmoet wel kunnen, en zo een mini amp is idd altijd wel eens leuk voor de straatmuziekant uit te hangen :strat:
Dus ik denk toch dat ik voor een mini ampje ga...
- marshall ms
- Pignose
- micro cube
Nog andere kleintjes die aan te raden zijn?

Jim Haagmans
14 juli 2008, 23:02
ja maar gitaartje voor de gezeligheid mmoet wel kunnen, en zo een mini amp is idd altijd wel eens leuk voor de straatmuziekant uit te hangen :strat:
Dus ik denk toch dat ik voor een mini ampje ga...
- marshall ms
- Pignose
- micro cube
Nog andere kleintjes die aan te raden zijn?

Orange micro crush! leuk geluidje, ingebouwde tuner enneh... hij is oranje!!

Puerco
14 juli 2008, 23:07
Waar is die pignose te koop hier in de EU???
Ik heb wel zo een Fender mini twin gehad, heel schattig helemaal in tweed met 2 minispeakertjes enzo maar stond meer leuk te zijn op mijn buro. Totdat mijn zoon hem in beslag nam zodat hij met zijn vrienden in het Vondelpark kon spelen.....

k3nny
14 juli 2008, 23:08
haha het gaat hier lekker snel:dance; Nu hebben jullie er al een aantal opgenoemd maar welke van deze is kwalitatief het best? en het best in verhouding met zijn prijs? Ik hoor veel goeds over die pignose maar ik zou echt niet weten waar ik er zo eentje voor een leuk prijsje zou kunnen halen...

Puerco
14 juli 2008, 23:18
Ik heb hem gevonden (die pignose). Op marktplaats nieuw in doos voor €59,- van een zaak in Arnhem. Link (http://link.marktplaats.nl/178908111)

Johannes
14 juli 2008, 23:18
line6 micro spider, alles-in-één versterkertje

YannickH
14 juli 2008, 23:27
die kleine inplugbare van vox die je in je gitaar kan steken misschien??

hansli
15 juli 2008, 01:02
die kleine inplugbare van vox die je in je gitaar kan steken misschien??

allez allez, bent u belg?

dan begrijp ik ook waarom uw kabinet weer gevallen is: zo,n kleine versterker blijft natuurlijk niet vastzitten :B

Chris Winsemius
15 juli 2008, 01:13
helaas hebben ze in het hotel geen gitaar klaarstaan voor me :(

?????What the f*ck?????
Dat hotel verdient gewoon 'n zeer grondige Keith Moon-behandeling!

:D, sorry, very off-topic.
Puerco postte 'n link naar het Pignose (1 knop, 6 penlights) ampje dat ik bedoelde.

YannickH
15 juli 2008, 01:14
allez allez, bent u belg?

dan begrijp ik ook waarom uw kabinet weer gevallen is: zo,n kleine versterker blijft natuurlijk niet vastzitten :B

wil je nu zeggen dat belgen dom zijn en dat hollanders alles beter weten?
en kabinet gevallen???

MattellicA
15 juli 2008, 02:15
allez allez, bent u belg?

dan begrijp ik ook waarom uw kabinet weer gevallen is: zo,n kleine versterker blijft natuurlijk niet vastzitten :B

Zegt hij die een komma gebruikt als enkel aanhalingsteken... :sneaky:

Kim Wilson
15 juli 2008, 07:46
Ik heb mijn akoestische gitaar meegenomen. Geen gezeik met amps, ideaal. :)


Wat dacht je trouwens van de Vox DA5? Werkt ook op batterijen. :)

Little Jay
15 juli 2008, 09:34
Deze heb ik:

http://www.artecsound.com/amps/ma3t.htm

Doet 't heel erg leuk en klinkt heel volwassen voor zo'n klein ding. Zijn hier te koop:

http://www.musicallin.nl/online_winkel/gitaar_en_toebehoren/gitaarversterkers/artec_nino_ma3t_minigitaarversterker_met_tuner_300 98

(nee, ik krijg geen geld voor het promoten, maar begint op spam te lijken niet?)

Overigens heeft Artec een hele reeks aan MiniCube-achtige versterkertjes en ook een heel leuk retro-gestyld ampje à la Danelectro. Ik was zelf echt heel aangenaam verast door de Tino mini-amp. Past echt in je handtasje (ok, rugzak of gitaartas dan). En in solid-wood oogt dat ding ook nog eens prachtig! Artec is inmiddels te krijgen via verschillende webwinkels (google maar).

Kellet
15 juli 2008, 13:00
Line 6 PocketPOD + koptelefoon?

rocker_71
15 juli 2008, 14:52
Kortom: mogelijkheden genoeg!
@TS: ga eerst voor jezelf wel even na of je een achte amp wilt, of een koptelefoon ding.

k3nny
15 juli 2008, 15:38
ja jongens, ben vandaag even naar de gitaarwinkel geweest en deze raadde me (zoals verwacht) de micro cube van Roland aan. Heb hem ook even getest en er zit wel wat pit in voor zo'n kleintje. Kost 110€ en denk wel dat dit miss de beste keuze is in kleine amp's?

Nobler
23 juli 2008, 17:08
Ik ben zelf ook op zoek geweest naar zo'n versterkertje. Ik ben uitgekomen op de Vox AD-5, een klein digitaal transistor versterkertje en ik ben er erg blijk mee. Ze zijn voor rond de 150 euro te krijgen, erg klein, kan op batterijen (en gaat daar erg zuinig mee om) of met adapter op netspanning, je hebt keuze tussen genoeg vervormde klanken en de effectjes die er op zitten zijn ook heel leuk. Je kunt er een koptelefoon op aansluiten, er zit een line-out op en je kunt er een CD- of MP3-speler op aansluiten om mee te spelen, en ik geloof dat er zelfs een apart regelnare microfooningang op zit. Uitermate draagbaar, heel veelzijdig, klinkt toch verrassend goed.

Ik was toen ook op zoek naar een combinatie met een gitaar. Ik wilde een goedkoper gitaar die toch redelijk klonk, goed bespeelbaar was en waarvan het geen ramp was als er iets mee gebeurde. Ik ben op een Squire Bullet strat genomen. Voor versterker en gitaar was ik niet veel meer dan 300 euro kwijt, en het is een ideale combinatie voor slaapkamer, vakantie, camping, tuin, kampvuur, familiefeestje, liedje bij bruiloft enz. enz. enz.

Wiellem
23 juli 2008, 22:02
Vox DA5 met 12 volt adapter in de auto

Gitaarjaap
23 juli 2008, 22:43
Mensen welke is er beter voor het type blues/hendrix/peppers De Roland Microcube Of de VOX DA5

jasses
24 juli 2008, 15:16
Ik volg kim wilson hier eigenlijk, vakantie is de perfecte gelegenheid om het eens akoestisch te doen. Het is die ene keer in het jaar dat mijn oude klassieke gitaar waarmee het allemaal begon nog eens van
zolder wordt gehaald. Na ze eerst een dag de huid te hebben volgescholden omwille van die brede hals en het feit dat mijn tele toch mooiere heupen heeft, keert het wederzijds respect plots weer en lijken we elkaar telkens toch voor enkele weken terug te vinden.
Het leuke eraan vind ik ook dat je vanzelf heel andere dingen dan gewoonlijk begint te spelen en dat je al eens leuke ontdekkingen doet om daarna naar in je elektrisch spel te betrekken.

Ook zou ik denk ik te angstig zijn als ik de wildernis intrek dat een of andere minder muzikaal getalenteerde puma mijn fender zou verslinden. Nu schijnt dat probleem op hotel nogal mee te vallen.

Ik vind eigenlijk ook dat het ervan afhangt wat je thuis al aan materiaal hebt. Als je weet dat je het na je vakantie nooit meer bovenhaalt omdat er al een prachtversterker op de slaapkamer geduldig wacht, zou ik weinig geneigd zijn een reisversterkertje te kopen, maar eerder het geld investeren in een niet al te dure akoestische gitaar.
En ik weet het, bij mij staat die ook het merendeel van de tijd stof te verzamelen, maar als ooit dat broeikaseffect zou blijken te werken en de zevenmaanddurende Caraïbische zomers onze lage landen inpalmen, weet ik nu al dat ik mezelf mojitoslurpend op mijn terras zal kunnen terugvinden, mijn gitaar de huid volscheldend omdat ze me tot dan nog geen salsa zal hebben leren spelen, maar wederom geleidelijk liefde terugwinnend (en problemen vermijdend wijselijk zwijgend over de Cubaanse schone die na het dichtritsen van de hoes mijn avonden zal vullen).

Mezelf erop betrappend dat ik ook dit keer niet prins der beknoptheid zal worden gekroond (voor die van bejaard taalgebruik blijf ik in de running zo blijkt), kan ik on topic enkel nog toevoegen: ik vond de microcube best ok klinken, maar op basis van beschrijving (want ik heb m nog niet gehoord) boeit die pignose me een pak meer en in tegenstelling tot de cube zou ik ‘m als decoratief stuk nog in vol zicht laten staan ook.

Jeroen76
24 juli 2008, 16:45
Ik volg kim wilson hier eigenlijk, vakantie is de perfecte gelegenheid om het eens akoestisch te doen. Het is die ene keer in het jaar dat mijn oude klassieke gitaar waarmee het allemaal begon nog eens van
zolder wordt gehaald. Na ze eerst een dag de huid te hebben volgescholden omwille van die brede hals en het feit dat mijn tele toch mooiere heupen heeft, keert het wederzijds respect plots weer en lijken we elkaar telkens toch voor enkele weken terug te vinden.
Het leuke eraan vind ik ook dat je vanzelf heel andere dingen dan gewoonlijk begint te spelen en dat je al eens leuke ontdekkingen doet om daarna naar in je elektrisch spel te betrekken.

Ook zou ik denk ik te angstig zijn als ik de wildernis intrek dat een of andere minder muzikaal getalenteerde puma mijn fender zou verslinden. Nu schijnt dat probleem op hotel nogal mee te vallen.

Ik vind eigenlijk ook dat het ervan afhangt wat je thuis al aan materiaal hebt. Als je weet dat je het na je vakantie nooit meer bovenhaalt omdat er al een prachtversterker op de slaapkamer geduldig wacht, zou ik weinig geneigd zijn een reisversterkertje te kopen, maar eerder het geld investeren in een niet al te dure akoestische gitaar.
En ik weet het, bij mij staat die ook het merendeel van de tijd stof te verzamelen, maar als ooit dat broeikaseffect zou blijken te werken en de zevenmaanddurende Caraïbische zomers onze lage landen inpalmen, weet ik nu al dat ik mezelf mojitoslurpend op mijn terras zal kunnen terugvinden, mijn gitaar de huid volscheldend omdat ze me tot dan nog geen salsa zal hebben leren spelen, maar wederom geleidelijk liefde terugwinnend (en problemen vermijdend wijselijk zwijgend over de Cubaanse schone die na het dichtritsen van de hoes mijn avonden zal vullen).

Mezelf erop betrappend dat ik ook dit keer niet prins der beknoptheid zal worden gekroond (voor die van bejaard taalgebruik blijf ik in de running zo blijkt), kan ik on topic enkel nog toevoegen: ik vond de microcube best ok klinken, maar op basis van beschrijving (want ik heb m nog niet gehoord) boeit die pignose me een pak meer en in tegenstelling tot de cube zou ik ‘m als decoratief stuk nog in vol zicht laten staan ook.

Nou, als je speelt zoals je schrijft, dan zou ik toch eens een cd opnemen.

Gr.
Jeroen

Ome Keith
24 juli 2008, 17:51
El cheapo multi-effect (op batterijen) met zo'n minispeaker van 5,- op de koptelefoonuitgang (verloopstekkertje) ging ook best lollig. Had meteen ritmebox, stemapparaat en fx bij me...
Handig als je zo'n ding hebt....

jasses
24 juli 2008, 20:29
Nou, als je speelt zoals je schrijft, dan zou ik toch eens een cd opnemen.

Daar zijn we volop mee bezig! instrumentaal is alles ingeblikt op zo'n vier seconden gitaar en een occasionele koebel na. Helaas vrees ik dat we onze verwachte afwerkingsdatum een paar maanden zullen moeten verleggen, blijkt dat we toch nog wat discussiepunten hebben rond de zang... Jammer, ik wou hier eigenlijk wel eens een nummertje posten. Zal ik dat dan misschien toch met een van de zangloze ongemixte nummers moeten doen...

Diederik93
26 juli 2008, 13:29
Ik zeg je. GA VOOR DE CUBE. IK heb n MS-2 gehad en hij was zó kapot. echt een hell. en hij moet verdomde hard staan voor de goede distortion. Koop de cube!