PDA

View Full Version : sound rolling stones - start me up



kenx
14 juli 2008, 13:29
hoy hoy hoy,

Ik zou graag zoveel mogelijk tips hebben om de sound van start me up (rolling stones) te benaderen...

Ik den dat een stratocaster of telecaster wel de geschikte gitaar zal zijn, maar welke effecten/versterkerinstellingen... gebruikt hij?

grtz

Epic
14 juli 2008, 13:52
Keith heeft zn gitaar meestal in Open G stemming staan, en zn lage E-snaar verwijderd.

Qua gitaar zit je met een tele wel goed, en met een kleine buizen fender versterker moet je zn geluid wel halen (geen effecten).

http://www.scribd.com/word/full/66495?access_key=5rpnwgm1wsn8q

WillemdaGuide
14 juli 2008, 14:20
Ik draai dan meestal nog wat hoog in de amp en de toonregeling van de tele wat terug...

Chris Winsemius
14 juli 2008, 15:51
Het grootste deel van DIE sound wordt bepaald door de open G-stemming* zonder laagste snaar en de unieke timing/attack van dhr. Richards. Live gebruikt ie 'n eind jaren 50 model Fender tweed Twin amp (eigenlijk 'n soort "opgevoerde" tweed Bassman maar dan 80 Watt en met twee 12" speakers).

De sound "moet" (verder) uit de amp zelf komen, met 'n Marshall JTM45, (Super)Bass of 50 Watt Lead&Bass of 'n goeie blackface/silverface Fender moet het ook kunnen bijvoorbeeld.

* zonder dit te doen haal je het eigenlijk niet...

MarkV
14 juli 2008, 16:15
Het grootste deel van DIE sound wordt bepaald door de open G-stemming zonder laagste snaar* en de unieke timing/attack van dhr. Richards.
* zonder dit te doen haal je het eigenlijk niet...

Gewoon de lage E niet aanslaan of afdempen werkt voor mij ook prima. Open G tuning is wel key, instant rolling stones en black crowes stijl.

Chris Winsemius
14 juli 2008, 16:22
* moest bij de open G-stemming staan...