PDA

View Full Version : Martin



PT1989
14 juli 2008, 11:21
Ik wil een nieuwe gitaar kopen maar ik twijfel tussen de volgende modellen...
- Martin OMJM
- Martin 000-18

Iemand ervaring met een van deze gitaren?
Laat maar horen!

(Ik zat er ook nog aan te denken om door te sparen voor een Santa Cruz)

blindfaith85
14 juli 2008, 11:55
Try before you BUY! Heb beide gespeelt beide erg leuk. zit zelf ook erg te denken aan de 000-18

northernlake
14 juli 2008, 22:01
Mooie gitaren. Ik ken geen van beiden uit eerste hand, maar...

Op het eerst gezicht lijken ze op elkaar, maar de Mayer is rosewood, de 000-18 is mahonie. De Mayer is long-scale (OM) en de 000-18 is shortscale. De ene heeft een dovetail neck joint, de andere een bolt-on (van ondergeschikt belang wellicht). De Mayer heeft wat meer voor het oog. Style-18 van de 000 is sober. het halsprofiel is wel gelijk.
Kortom... genoeg verschil om ze eerst eens op te zoeken en te testen. Met dergelijke grote verschillen zal een van twee wel meer aan je voorkeur voldoen dan de andere.

En als je toch nog an het kiezen bent: waarom staan deze niet op de lijst?

OM-21
OM-21 Special (mijn favoriet op basis van de specs)
OM-18V

:)

PT1989
15 juli 2008, 11:00
de OM-21 en de OM-21 Special zijn iid ook nog een optie maar de OM-18V vind ik niet erg fijn spelen...

Boom-chick-Franky
15 juli 2008, 19:52
En als je toch nog an het kiezen bent: waarom staan deze niet op de lijst?


OM-21 Special (mijn favoriet op basis van de specs)


:)
:dance: Jaja die heb ik zelf laatst gekocht!!!
Geweldige gitaar, en klinkt ook nog eens prachtig.
En ik ging eigenlijk voor een heel ander merk kijken(James Goodall) en toch thuisgekomen met deze geweldige Martin.
Zo zie je maar, het blijft een kwestie van uitproberen en testen, van te voren je op bepaalde spec`s ori๋nteren blijft natuurlijk belangrijk, maar je weet nooit hoe het balletje rolt.....

Een tijdje terug heb ik ook een OMJM in handen gehad, maar deze om21Special die ik nu heb klinkt beter!
Maar dit is per gitaar verschillend, zelfs bij Martin, er zitten gewoon goede en slechte tussen.
Het mooiste zou zijn als je ze allemaal samen kunt uitproberen in 1 winkel, maar dat zal wel moeilijk worden...... :confused:

Succes met je keuze en we willen natuurlijk na aankoop foto`s zien!!!

Frank

chris c
15 juli 2008, 22:57
(Ik zat er ook nog aan te denken om door te sparen voor een Santa Cruz)

Niet onverstandig... die variaties in kwaliteit zoals bij grote productiegitaren heb je bij hen niet. Maar elk model heeft een specifieke klank, dus hier ook : eerst proberen ! (maar dat heb je misschien al gedaan) :)
Succes met je zoektocht.

PT1989
26 juli 2008, 15:35
denk toch dat ik voor een OMJM ga, alleen even kijken waar ze die verkopen :???:

krikke27
26 juli 2008, 19:12
denk toch dat ik voor een OMJM ga, alleen even kijken waar ze die verkopen :???:

er staat momenteel ้้n op 2dehands.nl

http://www.2dehands.nl/martin-omjm-john-mayer-signature-47001212.html?qq=martin%20omjm