PDA

View Full Version : G-Major, Intelliflex of Repliflex



Johnny Ramone
14 juli 2008, 01:11
Wie van de drie is de beste keus???

Ik wil graag zoveel mogelijk toon houden, geen uitval hebbben, geen bijgeluiden, gewoon goed klinken en altijd doen!

Ik heb geen verstand van midi, maar het moet wel midi zijn. Ik wil het aansluiten op een Voodoo GCX Audio switcher en een Ground control pro. Ik weet nog niet hoe dat moet, maar dat zie ik nog wel.

Op mijn versterker heb ik geen effektloop alleen maar een simpele input.

Ik heb nodig delay, reverb, chorus, flanger.

Ik ben benieuwd.

Bram78
14 juli 2008, 07:54
Dan wordt het al een lastige, aangezien je sommige effecten beter na je voorversterker wilt hebben. Als je het aan zou sluiten als in:
Gitaar> Intellifex> amp-input betekent dat dus dat alles door de voorversterker gaat met als gevolg dat ook je effecten overstuurd worden.

Afgezien daarvan denk ik dat je met de rocktrons een prima keuze maakt. Eenvoudig in de bediening en redelijk basic in effecten, volgens mij zoek je dat ook.

Nocki
14 juli 2008, 08:04
Geen probleem...

Je hangt m netjes in de GCX en achter de preamp. Al deze units kunnen niet voor de preamp dacht ik.
Voor gewoon chorus, delay, flanger en reverb heb je aan een intellifex genoeg! fantastisch apparaat en naar mijn mening hoef je die nog niet eens in de GCX te hangen maar dat ding heb je natuurlijk niet voor niets :)
gisteren toevallig nog even met diezelfde combi gespeeld op een ENGL invader150 en dat was qua sound gewoon lekker in orde!

Intellifex vind ik van die 3 het beste klinken. Replifex was wat minder net als de xpression. De g-major is een leuk makkelijk appraat maar je hebt absoluut tonesuck daarmee. aan gezien je een unit wil met delay zal je m vaak gebruiken...

Nocki

Angel
14 juli 2008, 08:07
Wie van de drie is de beste keus???

Ik wil graag zoveel mogelijk toon houden, geen uitval hebbben, geen bijgeluiden, gewoon goed klinken en altijd doen!

Dan zou ik kiezen voor de Intellifex, die behoudt het meeste zijn toon.




Ik heb nodig delay, reverb, chorus, flanger.

Dan valt weer de intellifex af, aangezien die geen flanger heeft.



Ik heb geen verstand van midi, maar het moet wel midi zijn. Ik wil het aansluiten op een Voodoo GCX Audio switcher en een Ground control pro. Ik weet nog niet hoe dat moet, maar dat zie ik nog wel.

Op mijn versterker heb ik geen effektloop alleen maar een simpele input.


Je kan hem in een loop van de GCX hangen, maar ik heb gemerkt dat dit bij de G-major niet echt lekker werkt. Hij krijgt dan enorme bijgeluiden. Kan enkel bij mij zijn, maar indien ik de G-major gewoon gebruik, heb ik het niet.

Qua gebruiksgemak is de Intellifex wel beter, maar qua mogelijkheden heb je met de G-major weer meer.

Nocki
14 juli 2008, 08:17
Je kan toch een flanger halen uit de intellifex...
Toevallig beide gisteren net verkocht dus kan ik het niet meer nakijken maar ik dacht van wel...

Nocki

Johnny Ramone
14 juli 2008, 09:57
Dan wordt het al een lastige, aangezien je sommige effecten beter na je voorversterker wilt hebben. Als je het aan zou sluiten als in:
Gitaar> Intellifex> amp-input betekent dat dus dat alles door de voorversterker gaat met als gevolg dat ook je effecten overstuurd worden.

Afgezien daarvan denk ik dat je met de rocktrons een prima keuze maakt. Eenvoudig in de bediening en redelijk basic in effecten, volgens mij zoek je dat ook.

Ik heb geen aparte pre-amp volume regeling, dus geen sustain, drive, gain..., gewoon clean, zelfs als de volume volledig open staat.

Johnny Ramone
14 juli 2008, 09:58
Geen probleem...

Je hangt m netjes in de GCX en achter de preamp. Al deze units kunnen niet voor de preamp dacht ik.
Voor gewoon chorus, delay, flanger en reverb heb je aan een intellifex genoeg! fantastisch apparaat en naar mijn mening hoef je die nog niet eens in de GCX te hangen maar dat ding heb je natuurlijk niet voor niets :)
gisteren toevallig nog even met diezelfde combi gespeeld op een ENGL invader150 en dat was qua sound gewoon lekker in orde!

Intellifex vind ik van die 3 het beste klinken. Replifex was wat minder net als de xpression. De g-major is een leuk makkelijk appraat maar je hebt absoluut tonesuck daarmee. aan gezien je een unit wil met delay zal je m vaak gebruiken...

Nocki

Ik heb dus geen aparte preamp. ???

Johnny Ramone
14 juli 2008, 09:59
Dan zou ik kiezen voor de Intellifex, die behoudt het meeste zijn toon.




Dan valt weer de intellifex af, aangezien die geen flanger heeft.



Je kan hem in een loop van de GCX hangen, maar ik heb gemerkt dat dit bij de G-major niet echt lekker werkt. Hij krijgt dan enorme bijgeluiden. Kan enkel bij mij zijn, maar indien ik de G-major gewoon gebruik, heb ik het niet.

Qua gebruiksgemak is de Intellifex wel beter, maar qua mogelijkheden heb je met de G-major weer meer.

Ik had het al vaker gelezen dat G-Major wel eens stoort, daarom wil ik ook misschien 1 van die andere twee kopen.

Bram78
14 juli 2008, 10:11
Even voor mijn duidelijkheid:
Je hebt een versterker zonder effectloop en het is een pre- en poweramp in 1. (combo of head zeg maar)
Dan begrijp ik de bedoeling van de GCX niet zo goed als je 1 effectprocessor wilt aansluiten.
Bij mijn weten is de GCX vooral bedoeld om non-midi apparaten midi-schakelbaar te maken. Losse stompboxjes bijvoorbeeld.
Een intellifex of whatever is al midischakelbaar dus de functie van de GCX valt al weg. M.a.w. de groundcontrol alleen volstaat al.
Als ik het een beetje begrijp is je belangrijkste probleem nu om te zorgen dat je effecten aan je signaal kan toevoegen zonder dat het klinkt als een draak.
Delays voeg je normaal gesproken pas toe NA de pre-amp, anders gaat het heel rommelig klinken. Dat doe je door de delay tussen je pre- en poweramp te plaatsen of in geval van combo/head in je fxloop te plaatsen.
Mijn advies: zorg dat eerst duidelijk is hoe jij je effecten wilt aansluiten.

Correct me if I am wrong...

Nocki
14 juli 2008, 10:24
Sorry. Ik heb verkeerd gelezen.

Wat voor amp heb je? de dingen die je graag wilt hebben hebben denk ik minder nut als je alles voor de amp wilt hangen...

Johnny Ramone
14 juli 2008, 10:40
Ik wil het gemak van midi, ik wil gewoon losse pedalen kunnen gebruiken en ik wil voor de modulatie effekten een multieffctprocessor gebruiken, anders heb ik iets van 12 pedalen en dat is teveel. Dus met 1 druk op de knop: compressor, drive, delay, chorus en wat reverb.

Ik heb nu een grote effektenplank op het podium liggen 50 x 90, daar wil ik vanaf, ruimtegebrek, lekker alles in een rek en een klein ground control op het podium. Ik heb nu ook een delay, chorus en reverb. Deze zitten tussen mijn gitaar en de versterker, dus gewoon voor de input, klinkt super, strak, helder, zonder storing.

Johnny Ramone
14 juli 2008, 10:43
Sorry. Ik heb verkeerd gelezen.

Wat voor amp heb je? de dingen die je graag wilt hebben hebben denk ik minder nut als je alles voor de amp wilt hangen...

Ik heb een Twin '57: Volume, bass, treble, presence.

Nocki
14 juli 2008, 10:47
ok...

even kijken of een intellifex ook voor de preamp gebruikt kan worden. van de G-major weet ik dat het niet kan maar van de intellifex weet ik het niet meer zeker... hoe langer ik erover nadenk hoe meer ik denk dat het kan. ik heb het dacht ik wel eens geprobeerd maar weet het niet meer zeker...

Bram78
14 juli 2008, 12:17
Of het kan is de vraag, of het mooi is???? :confused:
Als je erg aan je amp hangt (en daar lijkt het op gezien de inspanningen die je bereid bent te leveren om het geluid aan te vullen) zou het interessanter zijn om te kijken of het mogelijk is om er een fxloop in te laten maken. Zal toch op een of andere manier mogelijk moeten zijn.

Bram78
14 juli 2008, 12:19
ok...

even kijken of een intellifex ook voor de preamp gebruikt kan worden. van de G-major weet ik dat het niet kan maar van de intellifex weet ik het niet meer zeker... hoe langer ik erover nadenk hoe meer ik denk dat het kan. ik heb het dacht ik wel eens geprobeerd maar weet het niet meer zeker...

Haha, way to go Nocki!!! Dit laat niets aan duidelijkheid te wensen over!

;)

Bram78
14 juli 2008, 12:23
Las net nog even je laatste post en durf het haast niet te zeggen maar doe het toch:
Ben je niet beter af met een.... Ahum... bijvoorbeeld Boss GT-8?

Of is er enige GAS-vorming?

bluegate
14 juli 2008, 12:41
Intellifex of G-Major voor de versterker kan maar alleen als je
pedalen gebruikt voor oversturing.
Als je je versterker ook gebruikt om de oversturing te krijgen dan moeten
de effecten in de loop zitten.

e!
14 juli 2008, 13:51
Ik heb zelf een Replifex. De Replifex heeft line level nodig en werkt absoluut niet voor de amp, tenzij je er een extra preamp voor plaatst (i.v.m. de SNR). Ik denk dat je kunt aannemen dat de Intellifex hetzelfde euvel heeft.

Verder hebben naar mijn weten al die apparaten een kleine uitval bij het switchen naar andere presets. De G-Major de langste, meen ik ooit te hebben gelezen. Het direct signaal, mits dat niet gedigitaliseerd wordt (standje Direct - Pre) valt niet weg bij de Replifex (van de overigen weet ik dat niet, maar ik denk wederom dat de Intellifex in dat opzicht niet zal verschillen). In dat geval zal je effect signaal worden toegevoegd aan het onaangetaste, analoge direct signaal. Switch je tussen presets dan blijft je directe signaal gewoon doorklinken en schakelt het wet signaal een fractie van een seconde later erbij. Dat is zeer werkbaar. Wil je je direct (dry) signaal echter bv. EQ'en, noise gaten of wat dan ook, dan zul je het moeten digitaliseren (standje Direct - Post) en heb je dus een breakup bij het switchen tussen presets. Deze is wel erg kort. Ik heb er zelf nooit echt last van gehad, maar als je echt direct en naadloos wilt overschakelen is dat met digitale apparatuur erg lastig. Zo'n ding heeft altijd een fractie van een seconde nodig om de nieuwe formule in te laden en in die tijd heb je meestal even geen geluid.

Een Intellifex heeft veeeeel delays en veeeeeel chorus voices. Ik geloof 8 choruses alleen al. Ik vond 'em daarom overkill en heb gekozen voor de Replifex, waar ik zeer tevreden over ben. De Replifex heeft buiten chorus, reverb en delay ook tremolo, phaser, (single voice) pitch shifting, EQ, HUSH noise gate, autopan, rotary (lesley) speaker sim en een zeer flexibele speaker sim. De choruses en verbs van de Intellifex klinken denk ik wel beter dan de Replifex, maar ik vond de Intellifex daar tegenover (veel) te bewerkelijk qua programmeren en de sound van de Replifex goed genoeg en veelzijdiger.

In het algemeen schijnen modulatie effecten als chorus en flanging beter te klinken voor de amp dan in de FX loop, las ik ergens. Ik kan dat niet bevestigen of tegenspreken, omdat de Replifex gewoon niet klinkt voor de amp (te veel noise). Het lijkt me wel iets voor jou om uit te zoeken. Misschien dat anderen daar wat over zouden kunnen zeggen.

Johnny Ramone
14 juli 2008, 13:54
Intellifex of G-Major voor de versterker kan maar alleen als je
pedalen gebruikt voor oversturing.
Als je je versterker ook gebruikt om de oversturing te krijgen dan moeten
de effecten in de loop zitten.

Ik gebruik alleen maar pedalen voor de oversturing.

Is het niet zo dat bij GCX op de achterkant loop-aansluitingen zitten, 8 stuks, dus loop1=Compressor loop2=Red Snapper, loop3=TS808, loop4= Blue Collar, loop5=Boss Distortion en in loop6 doe ik dan de intellifex, dan zitten toch de modulatie effekten op het laatst??

Omdat alles midi is kan ik via mijn Ground Control mijn eigen gemaakte presets kiezen van de intellifex, daarboven op (beter gezegd in volgorde ervoor) de overdrive pedalen.

Ik wil dus aan de 1ne kant mijn pedalen gebruiken en aan de andere kant van het voordeel van een multieffekt genieten, en niet steeds de modultaiepedalen steeds met de hand anders instellen.

Wat betekent trouwens Intellifex inclusief digital hush???

e!
14 juli 2008, 13:55
HUSH is de noise gate van Rocktron. (Zie ook mijn vorige post).

Johnny Ramone
14 juli 2008, 14:01
In een ver verleden (23 jaar geleden), heb ik ook al eens soortgelijk gewerkt. Naast een aantal pedalen had ik ook een Yamaha SPX-90, dat werkte prima. Van de midi mogelijkheid had ik toen nog niet gehoord. Ik had toen drie drivepedalen achter elkaar aangesloten en daarna de SPX met de modulatie-effekten, dat werkte prima. Waarom kan dit nu opeens niet meer??

bluegate
14 juli 2008, 14:45
Zoals je hier beschrijft is het mogelijk.
De Intellifex heeft -10dB en +4dB schakelaar zodat je hem ook voor een
versterker kan plaatsen.

Hush moet je uitzetten, anders gaat je volledige signaal door de A/D converters.
Zonder Hush heb je een volledig analoog dry-path waardoor je geluid
het beste klinkt.



Ik gebruik alleen maar pedalen voor de oversturing.

Is het niet zo dat bij GCX op de achterkant loop-aansluitingen zitten, 8 stuks, dus loop1=Compressor loop2=Red Snapper, loop3=TS808, loop4= Blue Collar, loop5=Boss Distortion en in loop6 doe ik dan de intellifex, dan zitten toch de modulatie effekten op het laatst??

Omdat alles midi is kan ik via mijn Ground Control mijn eigen gemaakte presets kiezen van de intellifex, daarboven op (beter gezegd in volgorde ervoor) de overdrive pedalen.

Ik wil dus aan de 1ne kant mijn pedalen gebruiken en aan de andere kant van het voordeel van een multieffekt genieten, en niet steeds de modultaiepedalen steeds met de hand anders instellen.

Wat betekent trouwens Intellifex inclusief digital hush???

Johnny Ramone
14 juli 2008, 14:49
Zoals je hier beschrijft is het mogelijk.
De Intellifex heeft -10dB en +4dB schakelaar zodat je hem ook voor een
versterker kan plaatsen.

Hush moet je uitzetten, anders gaat je volledige signaal door de A/D converters.
Zonder Hush heb je een volledig analoog dry-path waardoor je geluid
het beste klinkt.

Als ik nu zo'n intellifex vandaag ga kopen voor een 175 Euro dan gaat dat dus helemaal goed komen?

Johnny Ramone
14 juli 2008, 14:54
Zoals je hier beschrijft is het mogelijk.
De Intellifex heeft -10dB en +4dB schakelaar zodat je hem ook voor een
versterker kan plaatsen.

Hush moet je uitzetten, anders gaat je volledige signaal door de A/D converters.
Zonder Hush heb je een volledig analoog dry-path waardoor je geluid
het beste klinkt.

Ik moet hem dus op -10dB en +4dB zetten?

bluegate
14 juli 2008, 15:09
Als ik nu zo'n intellifex vandaag ga kopen voor een 175 Euro dan gaat dat dus helemaal goed komen?

Als alles is zoals je beschreven hebt, dan kan het.

Je moet de uitgang van de Intellifex op -10dB zetten.
Is een klein schakelaartje aan de voorzijde helemaal aan de rechterkant.

e!
14 juli 2008, 15:28
Effe geprobeerd met de Replifex voor de amp i.v.m. bluegates post. Tot nu toe geen probleem. Geen idee wat ik in het verleden anders deed. Toen klonk het niet.

Johnny Ramone
15 juli 2008, 00:37
Nu heb ik zo'n intellifex (blackface), maar geen manual, da's dus niet handig!

Weet iemand hoe ik hieraan kom?

bluegate
15 juli 2008, 09:11
Site van Rocktron, kun je manuals downloaden.

http://www.rocktron.com/site/support/manuals/intellifex_ltd.pdf.zip

Is van de LTD versie, maar is vrijwel identiek.