PDA

View Full Version : Engl + Line 6 PodXT Live + MIDI?



Kellet
13 juli 2008, 19:50
Hallo heren (en dames),

Ik heb een Engl Sovereign E368 2x12 voor het optreden met mijn band. Uitermate gelukkig ermee. Deze combo heeft veel features waaronder MIDI.

Voor het stil oefenen thuis (vooral 's avonds) en opnemen van snelle demootjes, gebruik ik mijn Line 6 PodXT Live. De Line 6 Podxt LIVE heeft ook MIDI mogelijkheden.
Dus mijn idee is om mijn Line 6 PodXT Live te gebruiken als voetcontroller om kanalen te switchen, en de volume pedaal erbij te gebruiken.

Na het lezen van de ENGL handleiding (:seriousf:) over de MIDI functies aanboord, heb ik het geprobeerd. Zo'n Midi kabel (Din heet dat toch??) gepakt en in de Midi IN van de Engl gedaan, en die in de Midi OUT van de PodXT Live.

Ik heb wat rond gevogeld en geGoogled, maar aan de praat heb ik het niet gekregen.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan instellen? Volgens Line 6's website is de PodXT Live te gebruiken als Midi switchpedaal...

FrankS
15 juli 2008, 01:25
Misschien zitten je amp en line6 niet op hetzelfde midikanaal.. moet je even checken hoe je die op midi channel omni of all ofzo kan zetten bij beide apparaten.

Oja en die Engl programmeren.. ik weet niet hoe dat bij jouw bak gaat, maar ik heb een E670 (zo'n SE-geval) en dan stel je een sound in met de nodige knopjes (de stand van de pots onthoudt ie niet, maar daar is wel tussen te schakelen) en dan houd je 'write/copy' een paar seconden ingedrukt en dan is het opgeslagen onder het nr van de preset die op je midipedaal is ingetrapt. Dan trap je een ander pedaal in, andere preset dus, en stel je een ander geluid in op je Engl op een ander kanaal en druk je weer ff op 'write/copy'.

Hope it helps :)

[edit]ff plaatje opgezocht van de jouwe, ziet er wel aardig hetzelfde uit met die knopjes en dat programmeren.

harrie-beton
15 juli 2008, 10:31
Ik denk dat gezien het design van de podxt en zijn voorgangers dat het niet kan zoals jij het wilt. De midi op de podxt vooral als ontvanger ontworpen. Ik heb ook beetje rondgelezen hierover. Als jij de Engl en de podxt tegelijk wilt schakelen heb je een midi floorboard nodig denk ik. Omdat de podxt live geleverd wordt met een ingebouwd floorboard (die geen midi gebruikt) heb je een lastige kwestie. Het wisselen van patch op de podxt geeft geen midi signaal.

Het enige wat ik kan bedenken is je podxt live inruilen voor een podxt met een midi pedaal. Dat is mijn bescheiden idee, hopelijk is vettaville online, als er iemand is dat het weet is dat vettaville.

Daemon
15 juli 2008, 11:09
De pod xt live kan geen midi program of control changes aanmaken en doorsturen. Dus je zult echt een midi pedaal moeten kopen om je amp te switchen.

Kellet
15 juli 2008, 12:56
Dank voor de reacties heren.

Ik heb het alsnog aan de praat gekregen!




Misschien zitten je amp en line6 niet op hetzelfde midikanaal.. moet je even checken hoe je die op midi channel omni of all ofzo kan zetten bij beide apparaten.

Oja en die Engl programmeren.. ik weet niet hoe dat bij jouw bak gaat, maar ik heb een E670 (zo'n SE-geval) en dan stel je een sound in met de nodige knopjes (de stand van de pots onthoudt ie niet, maar daar is wel tussen te schakelen) en dan houd je 'write/copy' een paar seconden ingedrukt en dan is het opgeslagen onder het nr van de preset die op je midipedaal is ingetrapt. Dan trap je een ander pedaal in, andere preset dus, en stel je een ander geluid in op je Engl op een ander kanaal en druk je weer ff op 'write/copy'.

Hope it helps :)

[edit]ff plaatje opgezocht van de jouwe, ziet er wel aardig hetzelfde uit met die knopjes en dat programmeren.

Dank je wel Frank! Ik zat wel op het goede kanaal op beide apparaten (OMNI) dus daarom was het voor mij een raadsel.
Ik heb na het lezen van je post nog even goed gezocht door de instellingen van mijn PodXT Live en ik moet alleen meer een optie opzetten, en dat was MIDI Program IN naar MIDI Program OUT. Die had ik over het hoofd gezien :strat:.

Nu gebruik ik mijn PodXT Live als floorboard om amp channels te switchen en ik heb hem ook in FX Loop 1 gezet en gebruik ik de Delay en Modulations van de PodXT Live. Alle amp modeling etc uitgezet.

Werkt heerlijk! Bedankt.

Gibsonman
15 juli 2008, 14:01
De pod xt live kan geen midi program of control changes aanmaken en doorsturen. Dus je zult echt een midi pedaal moeten kopen om je amp te switchen.

Lekker advies!

harrie-beton
15 juli 2008, 14:40
In mijn post is te lezen dat er een kleine kans was dat deze optie bestond, hij bestaat toch gelukkig. Dat is mooi!

Baker
16 juli 2008, 13:42
hopelijk is vettaville online, als er iemand is dat het weet is dat vettaville.

die is alleen online als line6 weer eens iets nieuws heeft uitgebracht.

vettavillenl
18 juli 2008, 09:08
die is alleen online als line6 weer eens iets nieuws heeft uitgebracht.

Ik ben minimaal op wekelijkse basis hier, maar post niet altijd..

ruezzz
18 juli 2008, 10:20
Ik weet niet hoe dat bij jouw amp zit, maar ik heb het wel eens met een ENGL Savage 120 en een POD XT Live voor elkaar gekregen.
Bij de Savage hoorde echter wel een ENGL midi-interface (maar ik denk dat dit principe in jouw amp zit), daarin ging de midi vanuit de POD en dat ging dan weer met een computerkabel de Savage in.
Werkte prima, alle opgeslagen instellingen switchten mee bij een programma-wissel op de POD.

Downside van het verhaal: de POD helpt de hele dynamiek van je geluid naar de kloten, zonder de POD ertussen klonk de ENGL veel beter. Of wil je hem puur als midi-pedaal gebruiken?

Kellet
18 juli 2008, 13:40
Ik weet niet hoe dat bij jouw amp zit, maar ik heb het wel eens met een ENGL Savage 120 en een POD XT Live voor elkaar gekregen.
Bij de Savage hoorde echter wel een ENGL midi-interface (maar ik denk dat dit principe in jouw amp zit), daarin ging de midi vanuit de POD en dat ging dan weer met een computerkabel de Savage in.
Werkte prima, alle opgeslagen instellingen switchten mee bij een programma-wissel op de POD.

Downside van het verhaal: de POD helpt de hele dynamiek van je geluid naar de kloten, zonder de POD ertussen klonk de ENGL veel beter. Of wil je hem puur als midi-pedaal gebruiken?


Ik heb het nu aangesloten en gebruik de PodXT Live als switcher, voor de vier kanalen. Voor me lead kanaal gebruik ik Delay van de PodXT Live. Alle modeling en andere onzin staat UIT!
:gitarist:

FrankS
18 juli 2008, 17:11
Dank voor de reacties heren.

Ik heb het alsnog aan de praat gekregen!





Dank je wel Frank! Ik zat wel op het goede kanaal op beide apparaten (OMNI) dus daarom was het voor mij een raadsel.
Ik heb na het lezen van je post nog even goed gezocht door de instellingen van mijn PodXT Live en ik moet alleen meer een optie opzetten, en dat was MIDI Program IN naar MIDI Program OUT. Die had ik over het hoofd gezien :strat:.

Nu gebruik ik mijn PodXT Live als floorboard om amp channels te switchen en ik heb hem ook in FX Loop 1 gezet en gebruik ik de Delay en Modulations van de PodXT Live. Alle amp modeling etc uitgezet.

Werkt heerlijk! Bedankt.
Mooi, zelf het euvel dus gevonden! :)

Gaaf speel je trouwens! Kzit hier wel hard te gaan op je youtubechannel! :D

Testament \m/

Kellet
18 juli 2008, 17:16
Mooi, zelf het euvel dus gevonden! :)

Gaaf speel je trouwens! Kzit hier wel hard te gaan op je youtubechannel! :D

Bedankt :satisfie:!

Ik heb een Shure SM57 besteld. Ik lees overal (waaronder hier) dat dat een goede microfoon is voor het opnemen van gitaren. Binnenkort even een videootje maken met de ENGL als hoofdpersoon :soul:. Heerlijke versterker.

harrie-beton
18 juli 2008, 19:20
Ik heb een Shure SM57 besteld. Ik lees overal (waaronder hier) dat dat een goede microfoon is voor het opnemen van gitaren.

Dat kan haast niet..
De sm57 is populair net als Jantje Smit maar niet heel goed voor opname gitaren. In de rubriek recording zijn er flink wat topics over.

FrankS
19 juli 2008, 12:38
Mwoa.. voor metal; prima mic toch?

Kellet
19 juli 2008, 13:10
Dat kan haast niet..
De sm57 is populair net als Jantje Smit maar niet heel goed voor opname gitaren. In de rubriek recording zijn er flink wat topics over.

Ik vind 'em anders behoorlijk goed.

Op www.netmusicians.org gebruiken de meeste de SM57 en die opnames klinken stuk voor stuk super.

vettavillenl
19 juli 2008, 15:10
Om wat extra licht opde MIDI materie te schijnen zie hier

http://www.vettaville.nl/page.php?id=65#213

en de Midi CC file voor POD xt live pdf
http://line6.com/data/l/0a060072c8d347743de40453f/application/pdf/MIDI%20Continuous%20Controller%20Reference%20(Rev% 20E)%20-%20English.pdf

hopelijk helpt dit...

Kellet
19 juli 2008, 17:43
Om wat extra licht opde MIDI materie te schijnen zie hier

http://www.vettaville.nl/page.php?id=65#213

en de Midi CC file voor POD xt live pdf
http://line6.com/data/l/0a060072c8d347743de40453f/application/pdf/MIDI%20Continuous%20Controller%20Reference%20(Rev% 20E)%20-%20English.pdf

hopelijk helpt dit...

Dank voor de info, maar ik had het al opgelost.

Morgen ga ik het voor het eerst op 't podium uitproberen!