PDA

View Full Version : DIY pedal-kits



ben79
13 juli 2008, 19:30
waar vind ik nog zelfbouwkits voor pedalen?
heb netde phaser en de gitial delay&ping pong delay klaar en heb het virus helemaal te pakken.
nu ben ik nog wat aan het rondkijken voor iets nieuws maar blijkbaar hebben de meeste sites enkel nog mar fuzz en ovedrives..
dus tips van wat ik nog kan bouwen en geen distortion, overdrive of fuzz is hoor ik graag.
Ik heb nu op sites van BOYC, Newtone en General Guitar Gadgets gezocht, als er nog zon sites zijn, laat maar weten...

ponq
13 juli 2008, 22:28
zelf pcb's gaan etsen of met stripboard gaan werken. Dan kan je (bijna) alles ;)

Gezien je ervaring heb je geen 'kits' meer nodig lijkt me. Gewoon een schema en pcb-layout ergens vandaan halen (bijv runoffgroove.com, diystompboxes.com, freestompboxes.org etc)

ponq
13 juli 2008, 22:29
En een concrete tip:

De Neovibe van Geofex.com. Leuk, complex, goede sound, uitdaging maar toch goed te doen.

ben79
13 juli 2008, 22:59
thx ik ga het eens bekijken..
hoe zou je de neovibe omschrijven?

guitargeek3
14 juli 2008, 01:44
Kijk ook eens op www.tonepad.com

ponq
14 juli 2008, 10:15
thx ik ga het eens bekijken..
hoe zou je de neovibe omschrijven?

Het is een 1:1 Univibe kloon. Geweldige sound voor Jimi Hendrix, Pink Floyd etc. Het is een phaser, maar wel een one-of-a-kind. Klinkt en voelt anders als een phase90 etc.

jamx
15 juli 2008, 13:15
Ik ben zelf net begonnen met een BYOC Overdrive (jaja.. ik weet het, je wilt die niet :D). Maar je zou even op de website van De Gier kunnen kijken, waar ik die van mij vandaan heb. Daar hebben ze veel andere kits staan!

http://degiergitaarbouw.nl/webshop/index.php?cPath=1_21

rjtinge
15 juli 2008, 13:39
Ik heb ook net een BYOC Overdrive gebouwd, gekocht bij de Gier overigens. Ik heb zeer minimale soldeerkennis, ik heb wel eens een versterkertje gemod (weerstanden en condensators vervangen), maar het ging me allemaal lang niet slecht af. Het voordeel van de BYOC kits is dat er ontzettend veel documentatie over te vinden is, en op het BYOC forum kun je altijd terecht met eventuele vragen.

Dit soort projectjes vallen of staan trouwens met goed gereedschap, dus regel een goede soldeerbout, setje horlogemakers-schroevedraaiertjes (hoe die dingen ook maar heten...), klein tangetje, etc.

ben79
15 juli 2008, 13:47
goed gereedschap is inderdaad een must en heb ik dus ook allemaal, ik heb de site van de gier men vorige byoc pedals gekocht en heb er nu 2 wat moeilijkere in elkaar staan, ik heb me in ieder geval al aangemeld op de BYOC nieuwsbrief want ik heb geziend at er een flanger aankomt.. yummie..
Als er een andere DIY flanger ergens te koop is , let me know..
ik zit in ieder geval volop te wachten om aan een nieuwe pedaal te beginnen..maar welke...