PDA

View Full Version : Welke vocalist



Jovers
13 juli 2008, 18:14
Hoi,

Is er iemand die me kan adviseren in een vocalist. Ik heb al diverse dingen gelezen en kan op dit moment twee gebruikte vocalisten kopen, namelijk de Digitech studio vocalist en de TC Helicon VoicePrismPlus. Mijn gevoel en voorkeur gaat uit naar de laatste, maar wellicht zijn er gebruikers die me wat meer kunnen vertellen.

JimmyPage
17 juli 2008, 22:35
Hoi,

Is er iemand die me kan adviseren in een vocalist. Ik heb al diverse dingen gelezen en kan op dit moment twee gebruikte vocalisten kopen, namelijk de Digitech studio vocalist en de TC Helicon VoicePrismPlus. Mijn gevoel en voorkeur gaat uit naar de laatste, maar wellicht zijn er gebruikers die me wat meer kunnen vertellen.

Ik heb zelf zowel de TC Helicon Voiceworks als de Digitech Vocalist Live 4; Ik geef de voorkeur aan een floormodel met pedalen (en dus de Digitech Vocalist Live 4) omdat ik dat als gitarist/zanger veel handiger vind. En dan de mogelijkheid om (met een apart expressiepedaal) live bijv. de hoeveelheid harmoniestemmen te kunnen regelen vind ik prachtig.
Verschil in geluidskwaliteit tussen deze twee merk ik niet zoveel...

Jovers
25 juli 2008, 10:34
Dank voor de reactie. Ik heb inmiddels een tweedehands TC Helicon VoicePrismPlus aangeschaft en ben er op dit moment mee aan het stoeien. De eerste indrukken zijn erg positief, maar het is wel wennen. Ik gebruik hem overigens in mij home studio en niet op de bühne. Die tijd heb ik gehad. Het voordeel van deze is dat je als gitarist niet afhankelijk bent van midi signalen, die de harmonie bepalen.