PDA

View Full Version : Prijzen



aaronstonebeat
13 juli 2008, 17:29
Gitaarvrienden,

Soms zakt de broek me af als ik prijzen zie en vergelijk. Laats heb ik bij Vox Humana een vijltje gekocht om jumbofrets af te ronden: 12 euro !!! En dan heb ik er nog geen handvat bij; die kost los bijna 40 euro :seriousf:

Dit kostte me bijna niets, alleen wat zoeken tussen het afval en een kwartiertje knutselen:

http://www.odebar.com/images/Fretvijl.jpg

Ik gebruik ook nogal wat kleine tuimelschakelaars. Hier in Assen en Groningen betaal ik daar zo'n 2 euro per stuk voor. Gelukkig heb ik een online-zaakje in Den Bosch (Newtone) gevonden waar ze in de orde van 50 cent liggen; dat lijkt er meer op. Bovendien kun je daar met creditcard betalen en leveren ze binnen 2 dagen; kunnen ze in Vlaardingen nog wat van leren.
De broek zakte echter helemaal af toen ik een vergelijkbaar schakelaartje (wel verchroomd) bij Tonefactory zag: 11,30 euro !!!!!!! Als ik die had genomen, had ik alleen al aan schakelaars voor meer dan 100 euro op m'n gitaar zitten terwijl ik ook voor 5 euro klaar kan zijn.

Wat zijn jullie ervaringen?

Mr.Fingers
13 juli 2008, 17:37
euh... hoeveel schakelaars heb jij op je gitaar???

Prijzen in de winkel voor allerlei kleinood durven soms wel de pan uit swingen (4.99€ voor 20 schroefjes van Fender (voor de slagplaat vast te zetten)

aaronstonebeat
13 juli 2008, 17:46
Haha,
Ik heb 9 van die schakelaars erop, verhaal op zich.
Nog een mooi voorbeeld. Voor mijn zelfbouwgitaar heb ik ook de brug gemaakt, van hout. Zadels met kleine stukjes fret erop, 2 kloeke schroeven ter verankering in de body, een klein beetje lijm en een likje lak. Bijna voor niks.
Totdat ik nog 6 drukveertjes moest hebben: 90 cent per stuk bij de ijzerboer hier ter stede !!!
Ik denk dat ik beter een doos balpennen had kunnen kopen om daar de veertjes uit te halen.

Dark_Tranquillity
13 juli 2008, 18:00
Rare lui, die Assenaren.

wietse
13 juli 2008, 18:40
die microschakelaartjes zijn inderdaad vrij prijzig vooral de wat langere uitvoeringen, voor een gitaar met slagplaat zoals een strat dan kan je wel goedkope bij een electronicazaak halen.

heb je echter een gitaar zonder slagplaat dan heb je schakelaars met een langere schacht nodig en eigenlijk geen electronica zaak heeft die, juist omdat zoiets niet voor radio's e.d wordt gebruikt.
trouwens die van 50 cent zijn dat 3 weg schakelaars of aan uit?
scheelt ook nogal in prijs.
ik heb laatst een antieke kapotte drumcomputer er voor gesloopt, zaten 40 van die schakelaartjes op en het hele ding kostte me 1 euro op een rommelmarkt, en verdomme ook allemaal nog lange schacht. :D

die fretvijlen zakt ook mijn broek van af, absurd duur voor zoiets kleins, maar goed die dingen worden speciaal gemaakt voor fretdraad dus kleine oplage is dus duur.
veertjes, koop ik wel een doos balpennen, veel goedkoper.

aaronstonebeat
13 juli 2008, 18:52
Wietse,

Hier staan de tuimelschakelaars van Newtone: http://www.newtone-online.nl/catalog/index.php?cPath=22_24

Ik heb een beetje overdreven, de goedkoopste is 55 cent. Ik weet eigenlijk niet of ze nu met lange of korte schacht zijn.